Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-18, 05:59
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Psykologerna/experterna ska ju kunna genomföra en rekrytering, vad är annars deras existensberättigande i programmet?

Alla visdomar de delar med sig av om tvåsamhetens snåriga kärleksdjungel..?
Citera
2024-10-18, 06:47
Medlem
mhns avatar
Efter första avsnittet så trodde jag mest på Elsa och Adam, och minst på Selma och Andreas. Efter tredje avsnittet så har allt vänt 180°, så nu tror jag minst på Elsa och Adam, och mest på Selma och Andreas.

Ninni och Nicklas tror jag också har god chans att fungera som par. Hector och Mangus är ju väldigt på varandra så här i början, till synes mer än något annat par, men något säger mig att det kommer att klinga av efter ett litet tag.

Och det där talet på Ninni och Nicklas bröllop... Fruktansvärt stört gjort av "vännen". Fick en känsla av att han var intresserad av Nicklas och nu var svartsjuk och ville förstöra för dem. Om han nu ville "skoja till det" lite grann med att strössla talet med lite ekivoka fyndigheter så undviker man helst laddade ord som "ståtlig kuk" och "knulla". Men om du nu bestämmer dig för att använda dessa ord så ska du ha en exceptionell komisk timing, vilket denne "vän" uppenbarligen helt saknar.
Citera
2024-10-18, 07:13
Medlem
SnutteFia03s avatar
Ninnie och Nicklas fortsätter att bara fungera ihop. Det var ju tydligt från start, de känns lika på flera sätt, de tycker om varandra och kan samtala på ett rationellt sätt om när smörknivar och osthyvlar ska diskas.

En del kanske tycker de är lite tråkiga att kolla på, men själv har jag inget emot det, det är ju fint att se att ett av paren känns så självklara. Här kan experterna klappa sig själva på axeln och säga, "ja, vi är ju trots allt experter"

Elsa och Adam Adam's lägenhet var suspekt kal i åtminstone sovrummet. Var ju Jim klass på den. Kan förstå att det kan vara skönt med så få störande element i sovkammaren som möjligt. Men när han vet att en kvinna ska flytta in så kunde han väl ha försökt piffa till det lite iaf, eller tänkte han att de inte skulle sova tillsammans där?

Adam lever inte upp till Elsa's förväntningar. Minns ni att hon önskade sig någon att bli kär i/få känslor för för i tidigare avsnitt? Nu känner hon att det är så hopplöst att hon sitter och säger att hon nog aldrig kommer att bli kär. På ett sätt kan jag förstå henne, det är något kyligt och distanserat över hur Adam interagerar med henne. Det i kombination med det kala sovrummet är nog vad som gör att hon gråter över hur obekvämt allt nu blir för henne.

Tycker även det var väldigt talande att den finaste komplimangen hon ansåg sig kunna få var att hon såg rik ut...

Selma och Andreas Selma verkar ändå bli alltmer bekväm med Adam. Antagligen var det mycket nervositet iom bröllopet i förra avsnittet som gjorde att hon inte kunde slappna av riktigt. Nu nämner hon tom att hon känner attraktion.

Andreas har ju redan sagt det högt att han är kär i Selma, så från hans håll verkar det klappat och klart iaf. Såvida han inte med tiden upptäcker att det inte var kärlek han kände där i början utan mer attraktion och andra känslor. Men sådant är ju en bra början trots allt.

Magnus och Hector Magnus är både nyfiken och nog lite orolig över att Hector aldrig haft ett längre förhållande, och det verkar bli en grej som skaver lite. Att Hector vid den romantiska måltiden de har tillsammans nämner att det här få dagarna de har varit gifta är det längsta förhållande han någonsin har haft gör inte saken bättre.

Undrar om det blir några bröllopsresor i nästa avsnitt då? I förra säsongen var det väl också så att de flyttade ihop och var hemma någon dag innan de reste iväg kom jag ihåg, men vi får väl se.
Citera
2024-10-18, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Vad är det som är feminimt hos Elsa? Tycker hon är lite "grabbig". Inget fel med det, tvärtom.

Det är nåt som är lite obehagligt med Adam...? Svårt att sätta fingret på vad det är. Han är så korrekt. Nästan tillgjort korrekt. Som om han bara spelar snäll. Han berömmer Elsa på ett lite nedsättande sätt, som om han var hennes lärare eller nåt, som om han är experten och hon är hans elev, även om det antagligen inte är menat så. Och som nån nämnde tidigare så är det lite gaslight-varning på honom han liksom projicerar sitt eget nissnöje på Elsa och på nåt sätt vänder det till att det är hon som är den gnälliga. Tänker på exempelvis scenen när de klär på sig och är på väg ut. Svårt att förklara hur jag menar. Det är nånting som... Ja, jag vet inte. Inte helt otippat att Elsa känner sig obekväm.

Jag tycker att Mange verkar skeptisk. Hector är överförtjust i hela situationen. Äntligen har han värsta sexiga mannen och livet han drömt om! Mange verkar tänka "hur ska det här gå...?".

Selmas man verkar ha blivit hypnotiserad. Han är superkär och allt Selma säger och gör är fantastiskt punkt, typ. Han bara ler förälskat och håller med henne om allt.

Hon försöker väl vara feminin då med ankläppar, fejkbränna, massor av smink...
Citera
2024-10-18, 08:14
Vad är det med kala väggar som gör att kvinnor får panik? Det är ju liksom bara en väggjävel
Citera
2024-10-18, 09:42
Medlem
Crapmagics avatar
"Du ser jävligt rik ut"

Han vet vad han ska säga, för att ställa sig in hos en bimbo?

Det hade ju inte gått hem att säga motsvarande till proletärerna Selma eller Hector
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-18 kl. 09:58.
Citera
2024-10-18, 09:43
Medlem
NiccoJs avatar
Vilket gör ni helst, åker o hälsar på pajparet en helg eller åker på en rejäl magsjuka hela helgen?
Själv tar jag magsjuka.
Citera
2024-10-18, 09:51
Medlem
mishimas avatar
Trodde inte alls på Selma och Andreas på förhand, men de har ju en positiv inställning till det. Selma är ju en glad tjej, social och rolig. Det kan funka. Den geografiska skillnaden är ju dock ett issue.

Grinfian Elsa kan ju bara åka hem till sin syrra. Herregud. Har hon aldrig varit hemifrån? Härda ut lite.
Citera
2024-10-18, 09:59
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Grinfian Elsa kan ju bara åka hem till sin syrra. Herregud. Har hon aldrig varit hemifrån? Härda ut lite.
Använd hjärnan är hon attraherad och nöjd med hans hem så så existerar inte ordet hemlängtan, när attraktions förväntningarna uteblir sig känner hon sig otrygg med mannen & längtar bort, hon sa ju detta indirekt själv, om en fördelesevis kvinna hävdar en officiell orsak så finns det alltid en underliggande orsak hon inte vill begripa själv
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-18 kl. 10:17.
Citera
2024-10-18, 10:20
Medlem
Dom där konstiga komplimangerna Adam ger till Elsa är ju jättekonstiga. Mer som påhopp. ”Du ser rik ut”, alltså jaha? Vad svarar man på det? Vad menar han, att man ser ”put-together” ut och har en klassisk stil, eller vad? Att klass är viktigt? Vad lägger han i det begreppet? Bara ekonomiskt kapital eller även kulturellt och socialt?
Såna frågor hade jag velat ställa i Elsas sits. Men jag hade nog bara stirrar rakt ut i luften och checkat ut mentalt.

Sen ”du ser ut som Carolina Gynning 2004” (eller vad det var). Är det en komplimang eller ett påhopp? Det var väl inte det snyggaste modet då direkt. Ganska trashigt med fula kläder, sönderblekt hår, extensions, långa naglar med fransk manikyr med kritvita fyrkantiga toppar, stora silikonbröst och massa smink. Ingen kritik mot just Gynning- alla såg typ ut så.
Gillar Adam millenieskiftets bratkultur från Stureplan?

Det känns som att kommentarerna är till för att skapa osäkerhet.
Citera
2024-10-18, 10:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Vad är det som är feminimt hos Elsa? Tycker hon är lite "grabbig". Inget fel med det, tvärtom.

Det är nåt som är lite obehagligt med Adam...? Svårt att sätta fingret på vad det är. Han är så korrekt. Nästan tillgjort korrekt. Som om han bara spelar snäll. Han berömmer Elsa på ett lite nedsättande sätt, som om han var hennes lärare eller nåt, som om han är experten och hon är hans elev, även om det antagligen inte är menat så. Och som nån nämnde tidigare så är det lite gaslight-varning på honom han liksom projicerar sitt eget nissnöje på Elsa och på nåt sätt vänder det till att det är hon som är den gnälliga. Tänker på exempelvis scenen när de klär på sig och är på väg ut. Svårt att förklara hur jag menar. Det är nånting som... Ja, jag vet inte. Inte helt otippat att Elsa känner sig obekväm.

Jag tycker att Mange verkar skeptisk. Hector är överförtjust i hela situationen. Äntligen har han värsta sexiga mannen och livet han drömt om! Mange verkar tänka "hur ska det här gå...?".

Selmas man verkar ha blivit hypnotiserad. Han är superkär och allt Selma säger och gör är fantastiskt punkt, typ. Han bara ler förälskat och håller med henne om allt.
Det var ju väldigt annorlunda reflektion över Adam och Elsa mot min. Elsa är ju olidlig och Adam försöker stå ut.
Citera
2024-10-18, 11:03
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Dom där konstiga komplimangerna Adam ger till Elsa är ju jättekonstiga. Mer som påhopp. ”Du ser rik ut”, alltså jaha? Vad svarar man på det? Vad menar han, att man ser ”put-together” ut och har en klassisk stil, eller vad? Att klass är viktigt? Vad lägger han i det begreppet? Bara ekonomiskt kapital eller även kulturellt och socialt?
Såna frågor hade jag velat ställa i Elsas sits. Men jag hade nog bara stirrar rakt ut i luften och checkat ut mentalt.

Det känns som att kommentarerna är till för att skapa osäkerhet.

Håller fullständigt med dig, det är inga komplimanger. Hade också checkat ut. Men visar på hans ytliga kyliga karaktär.

Citat:

Har tyckt att han har nåt knepigt över sig sen första början. Vi får väl se vad han blev arg på i nästa avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in