2024-11-07, 09:04
Avslutad
Magnus är den mest skitnödiga person jag någonsin sett på tv.
Citera
2024-11-07, 09:22
Medlem
Smultronbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittsmcgee
Magnus är den mest skitnödiga person jag någonsin sett på tv.

Ja usch. Han behandlar Hector som om han vore pestsmittad och blir sur när han blir ifrågasatt. Vidrigaste beteendet jag har sett på länge. Hector är jättesnygg och verkar ha en härlig personlighet. Hoppas att han hittar någon som passar honom bättre än den där stela översittaren.
Citera
2024-11-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronbakelse
Ja usch. Han behandlar Hector som om han vore pestsmittad och blir sur när han blir ifrågasatt. Vidrigaste beteendet jag har sett på länge. Hector är jättesnygg och verkar ha en härlig personlighet. Hoppas att han hittar någon som passar honom bättre än den där stela översittaren.
Jag hoppas också att Adam hittar någon annan än sura Elsa.
Citera
2024-11-07, 09:55
Medlem
Spider-Girls avatar
Alltså Ninni och Nicklas är verkligen vad alla svengelsktalande kallar för "couple goals" 😍
Vi kan håna dem bäst vi vill för ansiktsformen, robotbeteende och bebisröster, men alla vill innerst inne bli så där "håll käften"-kära och harmoniska som de.
De har inte mindre svårigheter att ta sig igenom, men de gör det så FINT.

Efter detta avsnittet tycker jag också att man kan konstatera att oavsett smak (och han är inte i min smak) är Hector den mest objektivt attraktiva av alla deltagare (både män och kvinnor) i år. Så paradoxen i att det är just hans partner som inte är attraherad....
För övrigt, Magnus beter sig elakt, jag hittar inget bättre ord.

Elsa är inte rakt igenom ond, tycker jag mig se flera exempel på, och hon verkar fatta att Adam är en pangkille, men hon är helt enkelt inte så sympatisk.

Jag klarar verkligen inte Selmas totala oförmåga att dela några som helst djupare saker med Andreas! Ska de liksom clowna sig igenom ett liv ihop?
Sen sa experten att det var Andreas som inte hade fått henne att känna sig trygg att berätta. Även Selma lägger skulden på Andreas trots att han bara försökte låta bli att pusha det.
Jag tycker mer och mer av hennes instabilitet skiner igenom.
Senast redigerad av Spider-Girl 2024-11-07 kl. 10:02.
Citera
2024-11-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Alltså Ninni och Nicklas är verkligen vad alla svengelsktalande kallar för "couple goals" 😍
Vi kan håna dem bäst vi vill för ansiktsformen, robotbeteende och bebisröster, men alla vill innerst inne bli så där "håll käften"-kära och harmoniska som de.
De har inte mindre svårigheter att ta sig igenom, men de gör det så FINT.

Efter detta avsnittet tycker jag också att man kan konstatera att oavsett smak (och han är inte i min smak) är Hector den mest objektivt attraktiva av alla deltagare (både män och kvinnor) i år. Så paradoxen i att det är just hans partner som inte är attraherad....
För övrigt, Magnus beter sig elakt, jag hittar inget bättre ord.

Elsa är inte rakt igenom ond, tycker jag mig se flera exempel på, och hon verkar fatta att Adam är en pangkille, men hon är helt enkelt inte så sympatisk.

Jag klarar verkligen inte Selmas totala oförmåga att dela några som helst djupare saker med Andreas! Ska de liksom clowna sig igenom ett liv ihop?
Sen sa experten att det var Andreas som inte hade fått henne att känna sig trygg att berätta. Även Selma lägger skulden på Andreas trots att han bara försökte låta bli att pusha det.
Jag tycker mer och mer av hennes instabilitet skiner igenom.
Men hon är helt enkelt inte så sympatisk? Det har du rätt i, det har det varit en del kvinnor som inte varit i detta program vill jag minnas 😀 Sura och tvära.
Citera
2024-11-07, 11:18
Medlem
Jag kan relatera till N o N. Det är inte konstigt om känsliga personer som kanske är otrygga, eller trygghetssökande finner lugnet i tillvaron, det harmoniska, vara väldigt viktigt. För tittare är de tråkiga att titta men programmet för dessa två går ut på att hitta en partner. Vilket de gjort.
Citera
2024-11-07, 11:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det är inte konstigt att kvinnor som är 30+ eller närmar sig 30 vill ha barn nu eller helst igår.
Det är väldigt bråttom.
Speciellt om man vill ha flera barn. Ju fler man vill ha desto tidigare måste man börja.
Därför blir parbildning med kvinnor i den åldern ganska konstig, det blir att man stressar fram förloppet för de vill så fort som möjligt börja skaffa barn.
Därför skär det sig lite med Andreas som inte har lika bråttom. Han vill utforska relationen mer för att se om Selma är någon han skulle kunna leva med och skaffa barn med.

Optimala åldrar vore om mannen är 30+ så att han är redo att gifta sig och skaffa barn och kvinnan är 25 eller under, då blir det inte lika mycket stress och då hade de varit närmare varandra i vad de vill inom den närmsta framtiden.

Det borde inte va så svårt att konfirmera att man vill ha barn UNDER FÖRUTSÄTTNING ATT man träffar rätt person att skaffa det med.
Det är ju en väldig skillnad att säga det, än att säga att men inte vet om man vill ha barn alls.
Citera
2024-11-07, 11:44
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Magnus har en skit på tvären!

Åke Tråk i kubik
Citera
2024-11-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ja, det är väl inte svartvitt. Man kan också lägga till att rätt många par avlar barn av misstag, innan de hunnit fundera färdigt. Och visst finns det de som likt Andreas ser barn i första hand som en förlängning av en fungerande parrelation.

Still, det verkar finnas ganska många (främst kvinnor) som ser barn som något helt omistligt och inte är beredda att vänta på en relation. T.ex Stina i en tidigare säsong hade ju redan planerat för att skaffa barn på egen hand. Även om man inte är beredd att skaffa barn ensam kanske man tar med sig detta som en dealbreaker in i en ny relation. Jag uppfattar att Selma haft detta som en sådan dealbreaker. Därför ser jag det fortfarande som konstigt (och lite slarvigt) att hon parats ihop med Andreas som verkar ha en annan syn.

Andreas är ganska ung. Han har väl inte ens funderat på det riktigt än. När jag var i den åldern fanns det inte med i tankarna alls. Det var nåt som man gjorde "sen". När nu sen inträffar...
Citera
2024-11-07, 12:03
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Alla gillar inte överraskningar. Sannolikt hade Magnus velat dansa salsan om de hade bokat den ”gemensamt”, nu känner han att han blev ”överkörd”.

Hahahaha det är ju sjukligt hur svåra en del människor är alltså. Inte kunna överraskas är ett handikapp, om det inte innebär att behöva inställa sig på Arlanda för en resa till Burundi om några timmar. Den hade man ju kunnat förstå…men att inte klara av en salsa

Likaså när instruktionen på ”retreat” är att komma med ett kreativt förlag när de sitter på golvet, så går inte det heller. Förslaget blir att sitta tyst och titta åt ett annat håll. Asså vafaan😅
Citera
2024-11-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahahaha det är ju sjukligt hur svåra en del människor är alltså. Inte kunna överraskas är ett handikapp, om det inte innebär att behöva inställa sig på Arlanda för en resa till Burundi om några timmar. Den hade man ju kunnat förstå…men att inte klara av en salsa

Likaså när instruktionen på ”retreat” är att komma med ett kreativt förlag när de sitter på golvet, så går inte det heller. Förslaget blir att sitta tyst och titta åt ett annat håll. Asså vafaan😅

Allting är relativt.
Citera
2024-11-07, 12:12
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Allting är relativt.

Ja så brukar man säga men kan du komma på nåt exempel som är mer extremt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in