2024-11-07, 13:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Eftersom han omger sig med ja-sägare som inte vågar säga emot honom och har i förlängningen makten i både kongressen och senaten så har han kanske mer makt än någon annan president någonsin. Vi får helt se hur han kommer använda denna makt. Jag hoppas såklart att han kommer göra bra saker.
Finns väl fler presidenter som haft det? Så det är ett dåligt argument.
Citera
2024-11-07, 13:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Finns väl fler presidenter som haft det? Så det är ett dåligt argument.

Det är frågan om det verkligen är andra presidenter som haft mer makt än Trump kommer ha? Det är möjligt men jag skulle i så fall vilja höra om det från en statsvetare som har stenkoll på USA:s presidenter.
Citera
2024-11-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ja Demokraternas narrativ i valrörelsen gick riktigt dåligt utifrån deras synvinkel. Folk brydde sig uppenbarligen mer om ekonomi och säkra gränser.

Men jag tror ändå inte att Trump är immun mot maktens ring. Han har ett stort ego och han älskar att bestämma över andra. Men jag hoppas såklart att han blir en bra president.

Hoppas också det! Drain the swamp. Folk är trötta på Washington och dess klägg. Tur att New York City skapar en annan typ av människa och förhoppningsvis lyckas han fortsättningsvis vara en megafon för the little man.
Citera
2024-11-07, 14:01
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är frågan om det verkligen är andra presidenter som haft mer makt än Trump kommer ha? Det är möjligt men jag skulle i så fall vilja höra om det från en statsvetare som har stenkoll på USA:s presidenter.
Läs själv.

https://history.house.gov/Institution/Presidents-Coinciding/Party-Government/
Citera
2024-11-07, 14:03
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Behöver du verkligen veta vilka delstater det är för att kunna besvara dessa enkla frågor? Låter som du trollar för att slippa svara. Men okej här kan du se vilka delstater det är: https://x.com/Olddog_tw/status/1851911252098060597

Seså, svara nu!

Det är bara blå delstater som inte kräver ID, och varför gör de inte det tror du?

Och varför kan demokraterna bara vinna i delstater som inte kräver ID?

Styrk det påstådda valfusket först, magajävel.
Citera
2024-11-07, 14:04
Medlem
De snodde valet 2020 och nu när det var "too big to rig" så blev det såklart en förkrossande seger undrar vart 10 miljoner röster har försvunnit sen 2020
Citera
2024-11-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Hen är ett pronomen jag reserverar för särskilt vidriga individer. Vad gäller trump så synes hen även ha en "ambivalent" sexualitet och då passar det ju extra bra. Tänker bl.a. på hens relation till sin "mentor" roy cohn.

"Although Cohn always denied his homosexuality in public, he had a few known boyfriends over the course of his life, including his assistant Russell Eldridge, who died from AIDS in 1984, and Peter Fraser, Cohn's partner for the last two years of his life, who was 30 years his junior."
https://en.wikipedia.org/wiki/Roy_Cohn

Nedsättande således.
Intressant eftersom ’hen’ av vänstern ses som ett slags inkluderande.
Utvecklingen av ordets användning är oerhört fascinerande att följa.
Citera
2024-11-07, 14:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Jag blir förundrad över de som skriver att Trump kommer göra massa hemska saker nu och starta WW3. Samma snack gick på högvarv 2016. Så vitt jag vet var världen en tryggare plats 2016-2020 och USA pekade uppåt. Så det är lite märkligt att folk använder samma retorik återigen och inte skäms över att den strategin bevisade sig vara skit.
Ww3 tror jag som sagt inte, men ställa till det är jag övertygad om.
Han har redan indikerat markanta förändringar.
Han har redan hintat att han ska bli mer radikal.

Trump visade sina true colors med start 2020/21 och att jämföra honom rakt av med tiden innan är något naivt.
Citera
2024-11-07, 14:08
Medlem
Citat:
Mugabe höll kvar i makten tills han var över 90.

Inte i USA.
Citera
2024-11-07, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Nej han sa rakt ut på en presskonferens att han trodde att en injektion av desinfektionsmedel kunde slå ut covid, och läkaren bredvid såg mycket obekväm ut efter det uttalandet. Det är väl ungefär på den nivån vi får förvänta oss saker som kommer från honom.

Ja han säger mycket dumheter, det lät som han blandade ihop saker den gången.
Men han och Melania vaccinerade sig samtidigt 2021och Trump tog även en påfyllnadsdos.
Citera
2024-11-07, 14:12
Medlem
R5As avatar
Aftonbladets wolfgang hansson jobbar övertid för att övertyga svensken om att fredskämpen Trump är dålig.
Citera
2024-11-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ww3 tror jag som sagt inte, men ställa till det är jag övertygad om.
Han har redan indikerat markanta förändringar.
Han har redan hintat att han ska bli mer radikal.

Trump visade sina true colors med start 2020/21 och att jämföra honom rakt av med tiden innan är något naivt.

Bra, med tanke på hur USA ser ut efter fyra år med Biden/Harris så behövs markanta förändringar. "CHANGE" som demokraterna brukar basunera ut.

Demokraterna är så jävla fake och har bara gjort USA och omvärlden sämre. Precis som du testade de "fearmongering" och att förtrycka folk till en viss åsikt. Allt som spelar roll är trygga gränser, ekonomi, säkerhet och att återställa USAs anseende i världen. Att dems och folk tror Trump ska bete sig som deras värsta mardröm är bara ett sätt att springa ifrån sakfrågorna som man inte har ett svar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in