2024-11-07, 13:47
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det har han förstås inte heller. Du har parlamenten och högsta domstolen också. Så jag tror du svamlar. Däremot har en president väldig mycket makt och har alltid haft det. Obama utnyttjade det och styrde med presidentdekret när parlamenten var emot honom.

Högsta domstolen är nu ultrakonservativ och kommer att vara det under hela vår livstid. Tona inte ned makten som han kommer ha, för den kommer att vara i princip gränslös.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Fast nu var det nu inga händer i den videon så…
Men du kanske själv har sydländskt påbrå? Annars vet du att personer med nordeuuropeiskt påbrå kan få den där typen av lite hummerartad solbränna. Och USA är soligt, särskilt Florida och särskilt för en golfare. Men jag tycker nog ändå det ser rätt fixat ut ibland. Ungefär som filtren de lägger på när de skall rapportera om global uppvärmning.
Nej, inte just i denna short men uppenbart i de andra som visar helbild.

Hummerartad, haha!
Bra uttryck, det har jag aldrig tänkt på.
Han skulle kunna fungera som lanterna på en kräftskiva.

Inte fan beror det på solbränna, det ses en markant kant i nacken och mot hårfäste och blek för övrigt.
Just därför ser han inte klok ut och behöver en stylist.

Edit. Jag är blek svensk sen generationer eftersom du nu undrar.
Senast redigerad av develi 2024-11-07 kl. 13:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Om man tror att man kan bota covid med att injicera desinfektionsmedel kan det nog hända precis vad som helst.

Såvitt jag minns vaccinerade Trump sig.
Även om han ett tag propagerade för det där malariamedlet som sedan visade sig verkningslöst mot covid.
Citera
Medlem
Citat:
Varför kallar du Trump för ’hen’. Tror du han är kvinnlig transvestit eller är det som avståndstagande?

Hen är ett pronomen jag reserverar för särskilt vidriga individer. Vad gäller trump så synes hen även ha en "ambivalent" sexualitet och då passar det ju extra bra. Tänker bl.a. på hens relation till sin "mentor" roy cohn.

"Although Cohn always denied his homosexuality in public, he had a few known boyfriends over the course of his life, including his assistant Russell Eldridge, who died from AIDS in 1984, and Peter Fraser, Cohn's partner for the last two years of his life, who was 30 years his junior."
https://en.wikipedia.org/wiki/Roy_Cohn
Citera
2024-11-07, 13:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det har han förstås inte heller. Du har parlamenten och högsta domstolen också. Så jag tror du svamlar. Däremot har en president väldig mycket makt och har alltid haft det. Obama utnyttjade det och styrde med presidentdekret när parlamenten var emot honom.

Eftersom han omger sig med ja-sägare som inte vågar säga emot honom och har i förlängningen makten i både kongressen och senaten så har han kanske mer makt än någon annan president någonsin. Vi får helt se hur han kommer använda denna makt. Jag hoppas såklart att han kommer göra bra saker.
Citera
2024-11-07, 13:50
Medlem
Citat:
Såvitt jag minns vaccinerade Trump sig.
Även om han ett tag propagerade för det där malariamedlet som sedan visade sig verkningslöst mot covid.
Nej han sa rakt ut på en presskonferens att han trodde att en injektion av desinfektionsmedel kunde slå ut covid, och läkaren bredvid såg mycket obekväm ut efter det uttalandet. Det är väl ungefär på den nivån vi får förvänta oss saker som kommer från honom.
Citera
2024-11-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur är det en lögn när det endast är en gissning om framtiden?

Jag tror inte heller att det är sannolikt men det finns många exempel i historien på folkvalda ledare som ballar ur när de väl satt på sig maktens ring och helt enkelt vägrar ge upp makten.

Jag är inte mycket för spekulationer som vevats i etablissemangets media 24/7 och som tryckts in i folks huvuden tills de tror på skiten.

Studerar man Trump från 80 talet och framåt så är det ganska uppenbart att snubben är en patriot som på riktigt älskar sitt land. Kamala Harris och hennes gelikar försökte göra valet till en fråga om diktatur, fascism och nazism. Till viss del lyckades de ju plantera en åsikt om att Trump kommer dra in rösträtten och skapa en diktatur. Men i det stora hela misslyckades de som tur var.
Citera
2024-11-07, 13:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Han snuddade vid tanken förra gången men tog sitt förnuft till fånga.
Han kommer vara 82 när mandatperioden är slut. Nä, det blir nog ingen diktatur denna gång heller.

Mugabe höll kvar i makten tills han var över 90.
Citera
2024-11-07, 13:53
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Han beundrar ju starka ledare och verkar satsa på att bli en USA-version av Mussolini.

”Donald Trump believes presidents have almost absolute power. In his second term, there will be few political or legal restraints to check him.
The president-elect’s sweeping victory over Vice President Kamala Harris suddenly turned the theoretical notion that he will indulge his autocratic instincts into a genuine possibility.
When Trump returns to the White House in January as one of the most powerful presidents in history, he’ll be able to take advantage of his own filleting of guardrails during his first presidency, which he continued through legal maneuverings out of office.”
https://edition.cnn.com/2024/11/07/politics/trump-total-power-second-term-analysis/index.html

Om det skall bli något gjort så är starka ledare en tillgång.
Vem vill låta sig styras av en svag ledare?
Citera
2024-11-07, 13:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Högsta domstolen är nu ultrakonservativ och kommer att vara det under hela vår livstid. Tona inte ned makten som han kommer ha, för den kommer att vara i princip gränslös.
Javisst är HD det där. Men du menar alltså att man inte får ha ett konservativt styre. Då är du nog inte demokrat.
Däremot är de väl konservativa i förhållande till konstitutionen också, vilken även den är. Men det har väl varit demokraterna som velat ändra och tolka den på sitt sätt.

Men han kommer inte att ha gränslös makt. Det är bara ett påhitt. Menar du att demokraterna ska kunna ha veto, mot det folket röstat fram?
Citera
2024-11-07, 13:55
Medlem
Jag blir förundrad över de som skriver att Trump kommer göra massa hemska saker nu och starta WW3. Samma snack gick på högvarv 2016. Så vitt jag vet var världen en tryggare plats 2016-2020 och USA pekade uppåt. Så det är lite märkligt att folk använder samma retorik återigen och inte skäms över att den strategin bevisade sig vara skit.
Citera
2024-11-07, 13:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Jag är inte mycket för spekulationer som vevats i etablissemangets media 24/7 och som tryckts in i folks huvuden tills de tror på skiten.

Studerar man Trump från 80 talet och framåt så är det ganska uppenbart att snubben är en patriot som på riktigt älskar sitt land. Kamala Harris och hennes gelikar försökte göra valet till en fråga om diktatur, fascism och nazism. Till viss del lyckades de ju plantera en åsikt om att Trump kommer dra in rösträtten och skapa en diktatur. Men i det stora hela misslyckades de som tur var.

Ja Demokraternas narrativ i valrörelsen gick riktigt dåligt utifrån deras synvinkel. Folk brydde sig uppenbarligen mer om ekonomi och säkra gränser.

Men jag tror ändå inte att Trump är immun mot maktens ring. Han har ett stort ego och han älskar att bestämma över andra. Men jag hoppas såklart att han blir en bra president.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in