2024-11-07, 05:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Självklart. Du också?

Om nu Trump är så uppenbart farlig och ostabil. Vad säger det om en motkandidat som inte kan slå honom?

Det där om narcissismen håller jag med om men det behöver inte vara en dålig egenskap för en ledare. Betänk motsatsen. "Inte ska lilla jag vara till besvär" ledaren?

Många som analyserat valresultatet menar att Trump segrade pga Dems odugliga hantering av sin valkampanj. Trump vann således inte på grund av sin egen förträfflighet utan pga Dems uselhet.

Jag vet inte.
Citera
2024-11-07, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Många som analyserat valresultatet menar att Trump segrade pga Dems odugliga hantering av sin valkampanj. Trump vann således inte på grund av sin egen förträfflighet utan pga Dems uselhet.

Jag vet inte.

Det är klart "experterna" som haft så fel om Trump inte nu kan erkänna detta, då måste de istället skylla på annat för att fortsätta kunna kalla Trump för en idiot.

Verkligheten är nog snarare den att Dems var dåliga men att Trump och hans team var mycket bra. Trump formade ett extremt starkt lag som fungerade ypperligt tillsammans, inte minst multi-geniet Musk var extremt viktigt för hela kampanjen men även många andra. Vance var bevisligen ett lysande val som VP och det var hans debatt mot Walz som blev startskottet för trenden upp för Trump.
Citera
2024-11-07, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Pratade med lite nära folk till mig idag.
Flera tror på riktigt att WWIII kommer med expressfart.
Putin kommer ta både Polen, baltländerna och ev Finland inom kort.
Detta tydligen med Kinas hjälp.
Och det är en total katastrof för klimatet

Detta är från övre medelklass med 10 milj-villor, nya bilar osv.

MSMs grepp om den naive svensken är skrämmande.

Instämmer, den hjärntvättade svensken är skrämmande, 80 % av svenskarna är mer eller mindre efterblivna tyvärr...
Citera
2024-11-07, 05:55
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Ganska underhållande att se alla reaktioner på min arbetsplats. En snubbe gick omkring och gjorde en namninsamling mot Trump. Han hoppas på att få till ett nyval. Att han på allvar tror att det är möjligt är ganska talande...

En annan kvinnlig kollega bröt ihop totalt och började gråta i fikarummet under eftermiddagen. Hon har sjukskrivit sig imorgon p.g.a. "psykisk ohälsa"

Det sjukaste var nog en av våra vaktmästare som slog sönder en dörr och slog hål i väggen med en hammare av ren ilska. Han har kandiderat för Vänsterpartiet, så det kan ju förklara en del. När vag öppet berättande för honom att jag gillar Trump försökte han slå mig på käften och kallade mig "facisthora". Sanningen är jobbig för woke-vänstern.

Jag jobbar på en statlig myndighet i Stockholm skall tilläggas.

Sjukt.. vad jobbar du på för efterbliven myndighet?

Jag har några liknande muppar på mitt jobb men inte så extrema. Detta är nog ett bevis på att Trump behövs.
Citera
2024-11-07, 05:56
Medlem
Jag tror Harris vinner valet. Det visar iaf den senaste opinionsundersökningen, så det så.

Den som tror något annat är en idiot, för det är i vart fall inte jag.

Tjillevippen!
Citera
2024-11-07, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Ganska underhållande att se alla reaktioner på min arbetsplats. En snubbe gick omkring och gjorde en namninsamling mot Trump. Han hoppas på att få till ett nyval. Att han på allvar tror att det är möjligt är ganska talande...

En annan kvinnlig kollega bröt ihop totalt och började gråta i fikarummet under eftermiddagen. Hon har sjukskrivit sig imorgon p.g.a. "psykisk ohälsa"

Det sjukaste var nog en av våra vaktmästare som slog sönder en dörr och slog hål i väggen med en hammare av ren ilska. Han har kandiderat för Vänsterpartiet, så det kan ju förklara en del. När vag öppet berättande för honom att jag gillar Trump försökte han slå mig på käften och kallade mig "facisthora". Sanningen är jobbig för woke-vänstern.

Jag jobbar på en statlig myndighet i Stockholm skall tilläggas.

Jobbar du på en daglig verksamhet?
Citera
2024-11-07, 06:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Jobbar du på en daglig verksamhet?

Samhall eller "Snickeriet" låter det som. Politiskt intresse tydligen bland sären.
Citera
2024-11-07, 06:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Det är klart "experterna" som haft så fel om Trump inte nu kan erkänna detta, då måste de istället skylla på annat för att fortsätta kunna kalla Trump för en idiot.

Verkligheten är nog snarare den att Dems var dåliga men att Trump och hans team var mycket bra. Trump formade ett extremt starkt lag som fungerade ypperligt tillsammans, inte minst multi-geniet Musk var extremt viktigt för hela kampanjen men även många andra. Vance var bevisligen ett lysande val som VP och det var hans debatt mot Walz som blev startskottet för trenden upp för Trump.

Nej det är inte bilden som analytikerna i USA målar upp. Trumps hela kampanj sågas och anses vara den sämsta i GOPs politiska historia och segern beror enbart på att Dems gjorde bort sig med att tex låta Joe Biden vara kvar som sin kandidat in absurdum. Du behöver vara dum på gränsen till efterbliven för att inte förstå detta
Citera
2024-11-07, 06:28
Medlem
Citat:
Nej det är inte bilden som analytikerna i USA målar upp. Trumps hela kampanj sågas och anses vara den sämsta i GOPs politiska historia och segern beror enbart på att Dems gjorde bort sig med att tex låta Joe Biden vara kvar som sin kandidat in absurdum. Du behöver vara dum på gränsen till efterbliven för att inte förstå detta

Vadå nej?
Dessa "experter" har haft helt fel om Trump och klarar nu inte av att erkänna sina fel helt enkelt. De kan inte erkänna att Trump var lysande eftersom de tidigare sagt att han är usel.
Citera
2024-11-07, 06:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Vadå nej?
Dessa "experter" har haft helt fel om Trump och klarar nu inte av att erkänna sina fel helt enkelt. De kan inte erkänna att Trump var lysande eftersom de tidigare sagt att han är usel.

Nej. Trump är fortfarande usel på alla nivåer men hade en jävla tur att Dems sjabblade bort sin chans. De lät Joe Biden skämma ut sig alltför länge och när väl Harris kom på plats var det redan för sent + att hon knappast är deras bästa kandidat. Harris var en nödlösning som inte höll måttet.
Citera
2024-11-07, 06:34
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Nej. Trump är fortfarande usel på alla nivåer men hade en jävla tur att Dems sjabblade bort sin chans. De lät Joe Biden skämma ut sig alltför länge och när väl Harris kom på plats var det redan för sent + att hon knappast är deras bästa kandidat. Harris var en nödlösning som inte höll måttet.
Sant, nästa gång så borde välja någon som inte är woke. Kvinna eller färgad.
Citera
2024-11-07, 06:34
Medlem
Citat:

Och den bedömningen baserar du på vad folk som bevisligen haft fel anser. Inser du inte hur sjukt det är att fortsätta tro att de som haft tokfel ändå har förmåga att nu analysera situationen?

Du talar även emot dig själv, först skrev du "jag vet inte" men nu har du svårt att inse att du faktiskt inte vet.

Att demokraterna var usla kan vi däremot vara överens om och jag som var klarsynt såg det redan innan deras misslyckande. Det gjorde däremot inte de "experter" du lyssnar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in