2024-11-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Gement hoppades de samlade medierna med övertygelse att den senildemente gubbstruttens efterträdare skulle vinna valet utan några större ansträngningar, men tydligen valde folket även bort den vimsige och falska Harris. Kanske för att hon utöver sitt stöd och sina insatser för fortsatt krigande, mest framstått som en tillgjord kändis inbjuden till fruntimmerskanapén hos Oprah för att filosofera kring västvärldens för det mesta inbillade "orättvisor" och som tror att man kan fnissa bort besvärliga frågor så länge man har rätt kön och bakgrund. Jag har absolut inget emot en kvinnlig president, men Harris vore definitivt inte mogen uppdraget.

En intressant iakttagelse är att trenden visar att fler och fler minoriteter väljer bort Demokraterna, så inte ens det är något de kan flexa med längre. Många minoriteter har av tradition ytterst svårt att stödja en kandidat som öppet stödjer etnisk rensning och folkmord på urinvånare, så Demokraternas stöd till Israels härjningar i Mellanöstern har sannerligen bitit dem i arslet med facit i hand eftersom minoriteter av alla etniciteter sällan ställer sig bakom kolonialmaktens och imperialismens sida oavsett vilka konflikten berör i detalj.

Du missar en mycket avgörande detalj i din Mellanösternanalys.

De flesta amerikanska minoriteter skiter nog i Palestina/Israel, vet knappt var det ligger.
De återstående som var engagerade i ”palestinafrågan”, d.v.s. stöttade terrordiktaturen är i princip uteslutande vänster, kommunister en bunt muslimer och så nazister eller nazistlika tomtar.
De förstnämnda kunde enbart tänka sig Kamala, så dem förlorade hon om de var extremt engagerade. Så i den biten har du rätt. Men de hade aldrig röstat Trump i vilket fall. Och en röst på Trump är ju knappast stöd för ”palestinavänner” i vilket fall. Trump kommer vara tämligen osentimental vad gäller Israel, de får nog köra på som de tänkt. Palestinafrågan har haft obefintlig betydelse i detta val.
Citera
2024-11-06, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Snacka om att vara en välförtjänt vinnare.

Killen vinner en gång, förlorar ett val för att sedan vinna igen. Bara där är han historisk. Men dessutom har Trump haft hela etablissemanget emot sig, åtalats flertalet gånger, varit föremål för fler mordförsök än någon annan president i historien, haft 90% av all media emot sig - men liklväl så står han nu återigen som vinnare.

Säg en politisk bedrift som är större.

Vi kan ju ta D-dagen som ett exmpel...Annars kan vi ta kvinnlig rösträtt i Sverige så att vi äntligen blev en demokrati. Eller Saltsjöbadsavtalen.. det finns några att välja på faktiskt! Annars finns ju månlandningen (om den nu ens existerar LOL).
Citera
2024-11-06, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Vi kan ju ta D-dagen som ett exmpel...Annars kan vi ta kvinnlig rösträtt i Sverige så att vi äntligen blev en demokrati. Eller Saltsjöbadsavtalen.. det finns några att välja på faktiskt! Annars finns ju månlandningen (om den nu ens existerar LOL).

Om man tittar på presidentvalet i USA och de senaste riksdagsvalen gör ju inte brudarna jättebra reklam för kvinnlig rösträtt.
Citera
2024-11-06, 23:52
Medlem
Man kan ju hoppas att Trump åtminstone blir en bättre president än Chester Alan Arthur. Men det är väl att hoppas på för mycket!
Citera
2024-11-06, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Om man tittar på presidentvalet i USA och de senaste riksdagsvalen gör ju inte brudarna jättebra reklam för kvinnlig rösträtt.

uhm? what? 🤣 Det var ju typ det dummaste jag har hört på riktigt länge och då har jag suttit och lyssnat på Trumps tal de senaste tio minuterna.
Citera
2024-11-06, 23:53
Medlem
Citat:

Fast D-dagen var väl mer en militär bedrift?
Att ”allt är politik” kan man ju drämma till med då, fast det blir väl lite töntigt?

Jag tyckte framförallt det var en demokratisk framgång att lawfare inte lönade sig. Nog för att Trump har sina brister men just den där grejen ogillade jag mycket starkt. Det var uppenbar lawfare med politiskt färgad domstol. Hoppas det blir en läxa även på vår sida Atlanten. Men ”bedrift”, nja…
Citera
2024-11-06, 23:56
Medlem
Rodrigos avatar
Undrar om demokraterna kommer lära sig något av det här. Då syftar jag mest på att man måste ha en kandidat som ÄR någon för att fronta alltihop. Det fungerar inte längre att ha en mediatränad person som fått ett tydligt manus och träning vad man ska säga.

Det spelar ingen roll om man framstår som bra, är kvinna och har etniskt fördelaktiga attribut eller vilka saker som nu är så viktiga för dem. Du måste vara en människa med egen vilja och ha någonting mänskligt vare sig det är bra eller dåligt. Man kommer inte undan med fejkskratt och klyshor, eftersom traditionell media inte längre har makten för att täcka upp för sånt längre och bestämma spelplanen.
Citera
Medlem
Citat:
Han har precis vunnit valet och är redan igång med sina lögner.

"End inflation, no more inflation" - så 0% inflation ?
"No electrics trucks, a diesel trucks goes from Los Angeles to New york and still has plenty of fuel left" - Det är ca 400 mil , finns det ens lastbilar som går 400 mil på en tank?
"Ukraine war would never have happend if I were president" - Kriget mot Ukraina var redan igång när han klev in som president.
"They want to convert our tanks to electric tanks" - Tveksamt, men de kanske vill utveckla eldrivna tanks?

"Ukraine, most of the country is gone" - https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/

Det är ju rätt mycket som inte är taget av Ryssland.

Jag har bara lyssnat på inte ens fem minuter och detta är vad jag har snappat upp so far 🤣. Ränderna går aldrig ur en tiger!

Skrämmande när en man med så mycket makt och inflytande kan sprida så mycket lögner. Helt otroligt.

Undra vilken nivå av gränslöshet han är kapabel till
Citera
Medlem
Citat:
uhm? what? 🤣 Det var ju typ det dummaste jag har hört på riktigt länge och då har jag suttit och lyssnat på Trumps tal de senaste tio minuterna.

Du såg alltså inte tjejerna som intervjuades igår som röstat på Kamala för att hon var ”Kvinna och svart”?

Nivån är ju ungefär densamma i Sverige.
Citera
2024-11-06, 23:57
Medlem
korrektamund0s avatar
Det som är mest irriterande är att tvingas ta del av allt godhetsrunkande bland liberalvänstern som på varenda social medieplattform de kan skapa ett konto på gör inlägg där de beskriver hur hemskt det är att Trump gått till val på att deportera illegala invandrare. Eller som godhetsrunkarna beskriver det: "Asylsökande ska inte längre få leva fritt i USA "

Illegala invandrare blev helt plötsligt "asylsökande". Det är slut på woke nu, hoppas jag.
Citera
2024-11-06, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Fast D-dagen var väl mer en militär bedrift?
Att ”allt är politik” kan man ju drämma till med då, fast det blir väl lite töntigt?

Jag tyckte framförallt det var en demokratisk framgång att lawfare inte lönade sig. Nog för att Trump har sina brister men just den där grejen ogillade jag mycket starkt. Hoppas det blir en läxa även på vår sida Atlanten. Men ”bedrift”, nja…

Tja, det var väl både en militär och en politisk bedrift skulle jag säga. Men stryk det och ta Civil Rights act 1964 istället då... Det jag ville säga var att det finns många politiska bedrifter som är större.
Citera
2024-11-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad anser du om det här partiet?
Det som DeSantis värnar om.

"Floridas lag förbjuder aborter långt innan många människor ens inser att de är gravida, och bara en vecka innan apotekets graviditetstester kan upptäcka graviditetshormoner i sitt tidigaste och minst pålitliga fönster.

Låter bra!

Kanske dags att du tar dig en reality check? Du babblar på i all evighet om abortfrågan kontra amerikanska valet utan att förstå att det inte var en stor fråga alls i valet. Det kanske kommer som en överraskning för dig men de flesta bryr sig mer om man har råd att köpa mat och betala hyran än din jävla aborträtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in