2024-11-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Årtal är 2024 och Trump är inte den samma som förr.
Han är betydligt mer degenererad, han är sämre på att hålla ihop ang sin narcissism.

Han har en annan agenda sen 2020 då han kränktes och blev ett självutnämnt offer per se., vilket är typiskt narcissism.

Han är inte intresserad av att köra politik som 2016, han är värre och där inkommer Ukraina som ett riskmoment likaväl som relationen till Nato.

Det går inte att missa att han är mer radikal och instabil.

Så här kan Putin sätta Trump i knät och Trump tror han håller i trådarna.
Jag är lika övertygad att om två onda ting ställs emot varann är Putin den skarpare.

Så nej, jag tror inte ett dugg på Trumps förhandlingsförmåga som han vill ge sken av.

Att han fjäskat för Putin ch skickat apparater under Covid var ju intressant i sig. Putin hade tydligen förtur vs amerikanska folket.

Ja USA skickade ett par hundra respiratorer till Ryssland när Covid härjad som värst… verkligen bra exempel på när Putin manipulerade skiten ur Trump 😂
Var det verkligen det bästa du lyckades googla fram
Citera
2024-11-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Det är Murre oxå, grov misshandel vid två tillfällen.

Är han president? Det visste jag inte.

Apropå dina andra lögner.

Citat:
I de här delstaterna i USA är abort förbjudet

Delstater där abort är totalförbjudet bortsett från vissa undantag som listas här nedan.

Alabama –abort ok endast om den gravidas liv är i fara eller om fostret har avvikelser
Arkansas – abort ok endast om den gravidas liv är i fara
Idaho – abort ok endast om den gravidas liv är i fara eller om det handlar om våldtäkt eller incest
Indiana – abort ok endast om den gravidas liv är i fara, om fostret har avvikelser eller i fråga om våldtäkt och incest
Kentucky – abort ok endast om den gravidas liv är i fara
Louisiana – abort ok endast om den gravidas liv är i fara eller om fostret har avvikelser
Mississippi – abort ok endast om den gravidas liv är i fara eller om det handlar om våldtäkt
Missouri – abort ok endast om den gravidas liv är i fara
North Dakota – abort ok endast om den gravidas liv är i fara eller upp till 6 veckor om det handlar om våldtäkt eller incest
Oklahoma – abort ok endast om den gravidas liv är i fara
South Dakota – abort ok endast om den gravidas liv är i fara
Tennessee – abort ok endast om den gravidas liv är i fara eller om det handlar om ektopisk graviditet eller druvbörd
Texas – abort ok endast om den gravidas liv är i fara
West Virginia – abort ok endast om den gravidas liv är i fara, om fostret har avvikelser eller upp till 11 veckor om det handlar om våldtäkt
Wisconsin – finns i nuläget inga undantag i abortförbudet
https://svenska.yle.fi/a/7-10059510
Citera
2024-11-06, 22:10
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Håller med. Jag kommer vara hög på denna seger i 4 år nu

Samma här.
Citera
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det finns ju dock 2 problem.

1) Det har pratats om att göra det olagligt för kvinnor i stater där det är olagligt att göra abort, att åka till stater där det är lagligt.
2) Det finns ofantligt många fattiga människor i USA som inte har möjligheten att ta sig till grannstaten. Kom ihåg att USA inte är ett litet land. Avståndsmässigt är det att åka till en annan stat som att åka till ett annat land för oss, och det är knappast bara jag som både i skolan men också i vuxenlivet hade kompisar som helt enkelt inte hade råd att åka iväg någonstans.

Edit: Hittade. https://theconversation.com/crossing-state-lines-to-get-an-abortion-is-a-new-legal-minefield-with-courts-to-decide-if-theres-a-r ight-to-travel-238167 Idaho och Tennesee har försökt få till att det blir olagligt att åka till andra stater för att göra abort. Det är en enda röra juridiskt.

Nu är det iofs fokus på folk som inte är föräldrar som hjälper minderåriga att åka iväg, men det är fortfarande förjävligt i mitt tycke att en morfar som vill sitt barnbarn väl inte får åka iväg med henne bara för att föräldrarna är ett par religiösa extremister som är emot abort, som tvingar barnet att genomgå en graviditet mot sin vilja.

I Texas så har i alla fall ett dödsfall också kopplats till lagen, där en tjej dog bara för att läkaren var rädd för att hamna i fängelse: https://people.com/texas-teen-suffering-miscarriage-dies-due-to-abortion-ban-8738512

På vilket sätt hjälper man sitt barnbarn om man hjälper henne att mörda sitt eget barn? Man behöver inte ens vara religiös för att inse att livet börjar vid befruktningen. Varför denna besatthet att kunna mörda sitt eget kött och blod? For egen del vill jag inte att en kvinnor ska kunna mörda mina barn med lagen på sin sida. Som pappa har jag oerhört svårt att förstå mig på människor som är för abort och kanske t.o.m. mörda sina egna skapelser.

Känns konstigt att du tar upp ett dödsfall i Texas som ett exempel på varför abort bör vara lagligt. Är det bättre när dödsfall sker på löpande band via aborter?
Senast redigerad av Roidbert 2024-11-06 kl. 22:12.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Ja USA skickade ett par hundra respiratorer till Ryssland när Covid härjad som värst… verkligen bra exempel på när Putin manipulerade skiten ur Trump 😂
Var det verkligen det bästa du lyckades googla fram
Det framkom i sin helhet vad jag menar om du inte ser detta som rent fjäsk, att prioritera Putin före amerikanska folket är det upp till dig.

Jag har öht inte nämnt det som att Putin lurade skiten ur Trump.
Jag nämner att Trump visar tendenser att slicka Putins röv.
Detta hemlighölls tills nyss.
Citera
Medlem
brutenbryggas avatar
Jag gick just ut på lokala småpuben och kollade läget. Tog en bärs och lyssande mest in dom andra.

Tog inte lång tid innan dom tog upp valet och Trump. Alla som motsatte sig valet talade högt och friskt om det. Hur dåligt det var och jorden går under. Samtidigt såg jag några runt bordet som höll käft, inte riktigt ville delta i den konversationen. Och visst var det så att ca 20% personer inte alls höll med om nya fyllesnacket. Sen började jag.

Jag började ifrågasätta ett och annat som den ena eller andra hävde ur sig, utan att röja mig själv som SD eller Trump-följare. Men gjorde det snyggt och "spelade dum". Då fick jag höra deras anledningar hit och dit, helt rakt kopierade från massmedias föreställning och bilden av Trumpen och SD som "satan själv". "Inte i mitt liv kan jag lägga min röst på en fascist" "Inte i mitt liv kan jag följa en diktator!" "Trump kommer att förstöra hela världen!".

Där fick jag ett stickprov på hur effektiv Sveriges mediarapportering och den politiska indoktrineringen faktisk varit. Jag lyfte några frågetecken till dessa som dom fick klia sig i huvet över men ingen hade något svar.

Där har vi det om än i litet sample - Fåren. Tänk själv - eller tänk inte själv och följ strömmen! Dessa individer trodde på riktigt att världen går under. Jag lät dom babbla på bara. Dom inser inte själva hur man bildar sig en egen uppfattning. Det är för bekvämt att lyssna på media och bilda sin värld därefter. Så klart. Men jag gav dom några hjärnspöken att grunna på.

En vid bordet såg jag visste vad jag snackade om, sen gick hem. Vi finns här ute, vi nutidens och framtidens tänkare och invånare! Bit för bit kommer vi bli mindre hatade. Ingrediensen är ::SUNT FÖRNUFT::
Citera
2024-11-06, 22:11
Medlem
Jag är just nu mest intresserad av hur Trump kommer att förhålla sig till DCA avtalet.
Citera
2024-11-06, 22:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
På vilket sätt hjälper man sitt barnbarn om man hjälper henne att mörda sitt eget barn? Man behöver inte ens vara religiös för att inse att livet börjar vid befruktningen. Varför denna besatthet att kunna mörda sitt eget kött och blod? For egen del vill jag inte att en kvinnor ska kunna mörda mina barn med lagen på sin sida.

Känns konstigt att du tar upp ett dödsfall i Texas som ett exempel på varför abort bör vara lagligt. Är det bättre när dödsfall sker på löpande band via aborter?
Infanticide är förbjudet likaväl som framöver i ålder så ingen mördar barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag har inga förhoppningar alls om USA, så du riktar åt fel håll. Sätt ett tak över USA så har du ett stort dårhus. Trump är dömd och är kriminell och har våldtäkt på sitt CV. Kan inte bli mer underhållande att se ett dårhus.

Trump är vinnarmentalitet. Trump har president rätten.
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
MSM måste sitta & klia sig i håret & tänka.Vi åtala han,vi utmåla han som hitler & rasist & hot mot demokratin kollektivt körde vi alla utom fox samma narrativ plus kändisar som Oprah Winfrey ,osv & ändå vann Trump !

Leve Demokratin ! Död åt MSM agreda ! Folkeys röst vann !
Trump is elected president of the united states of america 2024 baaaaby !
👊👊👊🇺🇲🙏❤️
Senast redigerad av MrsEjPK 2024-11-06 kl. 22:24.
Citera
2024-11-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
På vilket sätt hjälper man sitt barnbarn om man hjälper henne att mörda sitt eget barn? Man behöver inte ens vara religiös för att inse att livet börjar vid befruktningen. Varför denna besatthet att kunna mörda sitt eget kött och blod? For egen del vill jag inte att en kvinnor ska kunna mörda mina barn med lagen på sin sida.

Medicinsk expertis är av en helt annan uppfattning vilket i sig har en större tyngde än några gapiga evangelister som tror Jesus ska komma tillbaka. Det går inte att snacka sån dynga i ett sekulärt Sverige.
Evangelister och Trump är sånt hyckleri att han borde få pris som decenniets charlatan.
Citera
2024-11-06, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Är han president? Det visste jag inte.

Apropå dina andra lögner.

https://svenska.yle.fi/a/7-10059510

What en tvättäkta äckel lögnare som dig...

Varför vann inte Kamala din horaunge?

Kamala hade all MSM förutom New York Post
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in