2024-11-06, 17:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Men poängen är att du inte följt valet alls. Du har följt en av media påhittad och förljugen bild som inte har någon koppling alls till den objektiva verkligheten. En påhittad saga. Det är utefter denna falska verklighet du baserat allting på.

Nu har dock den riktiga verkligheten kommit ifatt dig - Trump vann enkelt. Varenda inlägg du spammat på forumet dagligen om USA-valet har samtliga visat sig ha fel om precis allting. En tänkande individ kommer till insikt när man ställs för den verkligheten - en hjärntvättad åsna fortsätter dunka huvudet i samma vägg och fortsätter att vara helt oförmögen att förstå hur Trump kunde vinna.

Du är dock inte ensam om detta i Sverige, där en majoritet levt i samma fantasivärld som du gjort, men få är ändå så extremt vilseledda som du visat upp med dina inlägg.

Det kan ändå inte kännas särskilt bra att ha haft fel om precis allting, inte sant?
Min poäng var att jag inte är forumets ämne, så watch out.
Ditt subjektiva tyckande om mig är väldigt ointressant.

Trump och Trumps politik gäller så du får lyfta nåt jag skriver om ang Trump och hålla dig på banan, allmänt trams är jag inte intresserad av.

Jag har följt valet konstant, like it or not, så vad vill du diskutera om Trump specifikt?
Citera
2024-11-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Jag har för mig att det gällde redan från valdagen. Om 24h hissar Putin flaggan i Kiev.

Putin är ointresserad av att ockupera Kiev.

Sen väljs han inte på valdagen.

Det är elektorer som väljer USAs president,
dom träffas i december.

Donald Trump has repeatedly said he could settle the war between Russia and Ukraine in one day if he’s elected president again. Russia’s United Nations ambassador says he can’t.

When asked to respond to the claim from the presumptive Republican nominee, Vassily Nebenzia told reporters Monday that “the Ukrainian crisis cannot be solved in one day.”

At a CNN town hall in May 2023, Trump said: “They’re dying, Russians and Ukrainians. I want them to stop dying. And I’ll have that done — I’ll have that done in 24 hours.”
Citera
2024-11-06, 17:08
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Vad jag är mest missnöjd med är hur Public Service rapporterat under valrörelsen. Vi har dagligen matats med att Kamela Harris är den bäste och att Trump är ond, galen och maktlysten. Public Service har totalt misslyckats med att förklara varför Trump ändå är så populär.
För mig har det kvittat vem som vann men jag kan verkligen hålla med om att SVT gång på gång, år efter år misslyckas med sitt uppdrag att hålla sig något sånär neutrala som man ska kunna förvänta sig av en skattefinansierat nyhetsorgan. Det är verkligen bedrövligt och man kan bara hoppas att SVT antingen reformeras helt eller helt enkelt läggs ned.
Citera
2024-11-06, 17:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
För mig har det kvittat vem som vann men jag kan verkligen hålla med om att SVT gång på gång, år efter år misslyckas med sitt uppdrag att hålla sig något sånär neutrala som man ska kunna förvänta sig av en skattefinansierat nyhetsorgan. Det är verkligen bedrövligt och man kan bara hoppas att SVT antingen reformeras helt eller helt enkelt läggs ned.
Varför följa svensk media när det finns direkt från USA?
Citera
2024-11-06, 17:11
Medlem
Jag noterar en sak som på ett sätt hänger samman med att sabotera ett val.
När Robert F. Kennedy Jr. hoppade av Demokraterna så gjorde demokraterna allt för att få bort honom från valsedlarna. När dom fick veta att han skulle stödja Trump ville man ha kvar honom. En oerhört smutsig taktik.

Han fick över 12 000 röster i Alabama. Nu kvittar det eftersom Trump krossade totalt där.
I Wisconsin har han nu 16 667 röster. Där var det mer jämnt mellan Harris och Trump vilket i värsta fall hade kunnat ge Harris den delstaten. Tror det skiljer c:a 32 000 röster där.
Citera
2024-11-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ser du inget negativt med den stora segern för Trump?
Jo, möjligheten till maktmissbruk
Citera
2024-11-06, 17:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triton5150
Jag noterar en sak som på ett sätt hänger samman med att sabotera ett val.
När Robert F. Kennedy Jr. hoppade av Demokraterna så gjorde demokraterna allt för att få bort honom från valsedlarna. När dom fick veta att han skulle stödja Trump ville man ha kvar honom. En oerhört smutsig taktik.

Han fick över 12 000 röster i Alabama. Nu kvittar det eftersom Trump krossade totalt där.
I Wisconsin har han nu 16 667 röster. Där var det mer jämnt mellan Harris och Trump vilket i värsta fall hade kunnat ge Harris den delstaten.
Vem ville ha kvar honom?
Citera
2024-11-06, 17:13
Medlem
Underbart att se och höra besvikelsen och bedrövelsen hos såväl SVT som Tv4-studion över Trumps kross. Det verkar för fan som att någon dött. Haha, in your face!!
Citera
2024-11-06, 17:13
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Tror många muslimer röstade Trump. Tack så mycket alla muslimer från USA.

Klart. Hårt arbetande amerikaner röstade på Trump.

Somalis for Trump: https://www.youtube.com/shorts/z-cWPf6lNSo
Citera
2024-11-06, 17:14
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Rättvisan segrar! 🏆🏆🥇🎉 Jag skrattar och njuter åt SVT och public service som de senaste dagarna PUMPAT ut propaganda om att Kamela skulle vinna. Helt rätt att Trump vinner och väldigt rimligt att det var en sådan överlägsen seger för honom.
Citera
2024-11-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem ville ha kvar honom?
Demokraterna såklart eftersom man visste att en del skulle rösta på honom om han var kvar.
Tas han bort kan dom inte rösta på honom. Då skulle en del av dessa ha röstat på Trump.
Det jag säger kommer direkt från Kennedy själv.
Citera
2024-11-06, 17:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Jo, möjligheten till maktmissbruk
Exakt och den har han tillskansat sig nu.
Inte illegalt men via demokratin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in