2024-11-06, 17:49
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det Trump har sagt är att han vill ha snabb fred ingenting annat. Ukraina kan hälsa hem, så även Nato.
En nyckfull president är aldrig att lita på. Handelskrig med Europa? Tullar? Allt är inte guld som glimmar, men Europa och Sverige får kräla oavsett. För min personliga del är USA klassat som ett dårhus.

Avgörandet handlar nog om Bidens dåliga presidentskap där ekonomin har avgjort. Mindre i plånboken, dyrare mat osv. De förstår inte ord som inflation och de vet inte att det finns länder utanför USA.
Viktigast är ändå att det blir slut på all woke-skit
Citera
2024-11-06, 17:50
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självklart. Du också?

Det är säkert jättekul i din bubbla, andra är oroliga för hans utrikespolitik som Nato och Ukraina.

Jag tillhör den gruppen eftersom Trump är narcissist och han har inte uppvisat stabilitet.
.... Oavsett om han beundras ang förra sittningen.
Naaw, hon är orolig för Nato, din lilla krigshetsare där, varför är det så viktigt för er pissliberaler att bomba alla som inte delar era jävla värderingar till underkastelse.
Även om det inte lär hända så hade det varit fantastiskt om Trump faktiskt lämnade Nato, så kunde du sutta där i knät på Turken. Tvi
Citera
2024-11-06, 17:50
Medlem
Med tanke på valet mellan snackepellen Trump och den fullständigt galna idioten Harris, så är jag glad för att det blev den orangea snackepellen.
Så, ja, nöjd.
Världen mår mycket bättre av Trump än Harris.
Citera
2024-11-06, 17:51
Medlem
Amerikaner är otroligt korkade. Majoriteten tror väl fortfarande att Jorden är 6000 år gammal så det är väl inte konstigt att det blev som det blev.
Citera
2024-11-06, 17:52
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är mycket positivt att han inte omger sig i så stor utsträckning med extrema globalistiska neocons och neolibs längre. Att han har lyckats neutralisera neocons/neolibs som en politisk kraft i det republikanska partiet är faktiskt det mest positiva och imponerande Trump åstadkommit politiskt. Avgrundsvarelser som alla Cheneys, Boltons och Bushs i det republikanska partiet har kastats på sophögen och stödjer nu istället Demokraternas kandidater.
Är det bättre med en person som postar inlägg som en edgy 14-åring online, och en antivaxxare som tror på den stora covidvaxx-konspirationen samt springer runt med björnlik i central park är frågan?
De personerna du nämnde kunde i alla fall bete sig vuxet.
Senast redigerad av Nihenna 2024-11-06 kl. 17:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nej det viktigaste blir att förgöra palestina för alltid.
Citera
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Vi får hoppas att han blivit betydligt mer högerradikal än förra gången. Sanningen är dock att han är center-right och inte särskilt radikal alls utan mer som en demokrat fast så som demokraterna var för 25 år sedan.

Ska något åstadkommas nu så får man ju hoppas att Trump kan vara åtminstone en tiondel så radikal som media tillskriver honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Detta är utan tvekan den största politiska comebacken i hela världshistorien

Nope
Citera
2024-11-06, 17:53
Medlem
Nu bara njuter man. Alla lögner från Harris, CNN och andra galningar lurade inte amerikanska folket.

Man bara njuter
Citera
2024-11-06, 17:53
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Absolut. Bara vi får sluta se äckliga transmänniskor, att de ska veta sin plats inne i garderoben, är värt det även om hela världen brinner...
Citera
2024-11-06, 17:54
Medlem
Citat:

Ja nu har Trump makt över Sveriges alla 16 militärbaser. Vår regering kommer gråta blod när det förstår allvaret med skrotandet av Nato. Och Trumps vurm för Putin.
Hans kvinnosyn får stanna i dårhuset USA, och Europa förhåller sig till sitt eget även om unionen tvingas till affärer med USA. Sen kan det bli ekonomiska krascher givetvis och då är USA inte förskonade på något sätt.

Nej, hans egna åsikter gällande det du kallar Woke påverkar inte Europa.
Citera
2024-11-06, 17:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Nej, jag är inget fan av Trump utan anser att han är en självgod narcissist. Dessutom tror jag republikanerna vann trots honom och inte tack vare honom.

Med detta sagt så ogillar jag även hans retorik, men jag tycker det faktiskt är ännu lägre att att kalla honom hitler mm om man inte menar det (särskilt efter mordförsök). Därför efterfrågar jag om man faktiskt tar konsekvensen av det man sagt.
Håller med ur en aspekt för han är inte i närheten av nån Hitler.

Vad som däremot kan ses är att han har en retorik som är likt Hitlers väg till makten.
Hans förra, nu döda frun, ska ha sagt att han läste My New Order och ska ha varit fascinerad av teorin Big Lie; Grosse Lüge enligt sin fd advokat Brenner.
Det finns många punkter som flyter samman i propaganda och har likheter.
Så han kan absolut ha intresserat sig för den delen, dock inte judeutrotning och annan galenskap kring Hitler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in