Citat:
Ursprungligen postat av
KetaminKajsa
På vilket sätt menar du att soldater dör i onödan? Ukraina blir attackerade av orcher från Ryssland som försöker ta deras land. Är det inte vackert att se dessa tappra patrioter slakta Ryssar? Det går ju rätt bra för Ukraina också då Putins lilla 2 dagaroperation går inte som planerat. Dom gör ett bra jobb att se till att Putin och hans orcher inte börjar rulla in pansarvagnar över Europa.
Det är värt att stötta, bättre att hantera orcherna där än på hemmaplan. Men det är väl kanske det ni Ryssrunkare vill se?
Jag är så in i helvete trött på det här
obefogade rysshatet. Skicka PM om du vill ha en bild på mitt ID, så jag slipper höra dessa förbannade anklagelser om att jag är ryss, vatnik eller ett betalt troll.
Följer du kriget så borde du vara införstådd med att moralen i den ryska militären är helt bortblåst - de flesta soldater vill inte vara där, men du skiter väl i detta. Är man född på rysk mark så är man, enligt dig och dina horungar till gelikar, en dålig människa. Skit samma att de inte har något val när de väl nått fronten, för försöker de fly så skjuts de av sina egna landsmän. I den sitsen har man bara ett val, och det är att pusha framåt och hoppas att man mot alla odds överlever.
Ja, Putin kan vi gott se klippt, men seriöst, sluta dra ett helt lands befolkning över en och samma kam. Det går inte ens att dra soldaterna över en och samma kam, för - tro det eller ej - soldater är människor, och det är inte alla som är sugna på att våldta och tortyrmörda ukrainare. De ryska soldater som gör det kan vi gott bränna ihjäl levande och mata till ukrainska boskap.
Se? Det går att vara nyanserad.