2024-11-06, 13:17
Medlem
Ferhs avatar
Var ju ganska förväntat. Demokraterna borde ha gjort så att de väntade till så nära valet som möjligt innan de bytte ut Biden, eftersom Kamelen ju fick en boost efter det, och sen så sjönk hon med tiden ju mer hon pratade och ju mer folk såg henne. Folk röstade på henne mest eftersom att hon inte var Trump, inte för att de gillade henne, så de borde helst ha utsett en annan kandidat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapad
Hur stor är chansen att Trump ger bort Sverige till Ryssland när han nu är så kramig med Putin?
Den inte är noll kan man ju bara konstatera.
Hoppas man får överleva de här fyra åren.

Peace through strengh är ett uttryck som alltför få svenskar känner till. Putin gillar inte Trump och Trump gillar inte Putin. Det innebär inte att man måste skicka 10 hangarfartyg till de ryska kusterna eller bomba in pengar i det svarta hålet som kallas för Ukraina.
Citera
Medlem
Jag är så glad och överlycklig att svenskar fått smaka balle denna gång 🤣
Citera
2024-11-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaiman
Förra gången han satt var det ju idiotiska uttalanden och lögner varje dag.
Dessutom omger han sig denna gången bara av foliehattar och kristen höger som inte tror på annan vetenskap än bibeln.

Hans falska ogrundande påståenden om valfusk, att han ska straffa politiska motståndare och journalister gör honom extremt farlig.

Han kommer vara helt galen kommande 4 år.

+1
Blir antagligen demokrater som kan återställa allt han gjort som tar över om 4 år.
Citera
2024-11-06, 13:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Många stannar hemma pga många orsaker. Många Republikaner sket i att rösta för dom ville inte lägga sin röst på varesig Kamala eller Donald.

Och dom på Demokraternas sida röstar inte på Harris pga hennes odelade stöd till Israel. Det har väl inte kommit fram hur många som röstat totalt än.
Trump ökar dock i antal röster. Demokraterna minskar med runt tio miljoner. Helt oförklarligt.
Citera
2024-11-06, 13:19
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Jag är redan utfryst sedan jag under vecka två ifrågasatte värdet av kvotering över meritokrati, så det handlar inte om att jag saknar kuk för att öppna munnen, utan snarare att de flesta nu - tack vare tidigare nämnda doktrin de svalt med hull och hår - placerat mig i ett fack som högerextrem kvinnohatare, och således är allt jag säger fel, och allt jag inte tycker om rätt.
Vem fan bryr sig när allt är över, säg vad du trycker och tror är rätt. Annars, klaga inte på att ingen säger något när du inte säger något, kanske blir du förvånad att fler än inte håller med, det är iaf min erfarenhet.
Senast redigerad av Room531 2024-11-06 kl. 13:22.
Citera
Medlem
Zunars avatar
Citat:
Du menar att Musk kommer få en hög post?

Det har sagts så ja, i en ny myndighet kallad "Department of government efficiency" - https://edition.cnn.com/2024/10/30/politics/donald-trump-government-what-matters/index.html
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Frågan är om han kommer sitta alla åren? Han är snart åttio och lever inte hälsosammaste livet direkt.
Det beror på om han blir mycket emotionell, stressad och upprörd eller inte under perioden. Upprördhet och stress är kända hjärtstoppare.
Citera
2024-11-06, 13:20
Medlem
Svärjes avatar
Det enda jag tänker på är, vad ska hända med Ukraina (och Europa)?
Han går Putins ärenden. Jag håller med det mesta har står för sakpolitiskt, mot islam och massinvandring. Men varför han håller ryzzarna om ryggen är obegripligt.
Citera
2024-11-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Lycka till med fantasierna! Snacka om att leva i en drömvärld

Zelenskyj klarar inte ens av att försvara sitt egna land.

Zelenskyj har ingenting att säga till om. Orban hade rätt

Defaitism luktar illa.
Citera
2024-11-06, 13:21
Medlem
Tycker inte Trump verkar så trött som folk vill få det att låta som. Han var fan uppe till 2-3 natten innan på ett valmöte i Michigan. Helt otroligt att de kör ett valmöte natten innan, med stor publik dessutom. Jag förstod ingenting. Sen ska gubben upp 06-07 dagen efteråt.

Vet inte hur ni känner men jag är runt 30 och hade varit helt förstörd av det. Han bara kör på. Och detta har han gjort i månader. Vilken jävla energi.
Citera
2024-11-06, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Ät din medicin, annars kommer soc och tar dina barn igen, ditt pucko

Dvärgjuden Zelenskyj älskar att rollspela soldat i sina söta gröna tröjor i storlek XS medan han tigger pengar från all världens folk. Han LARP:ar medan hans folk dör helt i onödan, och han äter och reser gott medan han gör det. Stötta Ukraina, ifrågasätt dvärgen, och sluta tramsa med porrfantasier om en ukrainsk invasion av Moskva... återigen: ät din medicin.

På vilket sätt menar du att soldater dör i onödan? Ukraina blir attackerade av orcher från Ryssland som försöker ta deras land. Är det inte vackert att se dessa tappra patrioter slakta Ryssar? Det går ju rätt bra för Ukraina också då Putins lilla 2 dagaroperation går inte som planerat. Dom gör ett bra jobb att se till att Putin och hans orcher inte börjar rulla in pansarvagnar över Europa.

Det är värt att stötta, bättre att hantera orcherna där än på hemmaplan. Men det är väl kanske det ni Ryssrunkare vill se?
Senast redigerad av KetaminKajsa 2024-11-06 kl. 13:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in