2024-11-02, 07:46
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vilka villospår? Att i spåret efter 10/7 det skapats helt nya möjligheter att på allvar utmana den judiska historieskrivninge är ju precis vad jag påstår. Du säger ju fan själv att juden håller på att förlora sin offerkofta, varför då låta den i allra högsta grad judiska antisionismen skyla judens verkliga makt genom att fortlöpande tillåtas spela offer för historisk europeisk antisemitism, vilket är den ideologiska kärnan i antisionismen?

Är du helt omedveten om att detta "uppvaknande" redan pågår lite överallt från flertalet mycket inflytelserika personer i alternativmedia. Kritiska ämnen rörande andra världskriget som tidigare inte kunde nämnas ens i förbifarten talas det nu helt öppet om med mycket stor spridning dessutom. Ser man som vit nationalist inte det mycket större psykologiska värdet av det i motsats försatt svamla om de elaka sionisterna måste man vara helt debil.

Var hos folk i gemen ser du en stor upprördhet omkring vad sionisterna gör i Gaza nu såhär ett år sedan slakten började? Och kom nu inte dragande med dina vänsterprotester på amerikanska campus igen.

Du bevisar bara återigen mitt omdöme om dig när du fäster sådan vikt vid ”judisk historieskrivning”. Vi säger inte alls samma sak. Det du givit uttryck för är att ”väcka folk genom att berätta sanningen om sånt som WWII”. Något som visar att du lever i en bubbla. Min poäng är att de allra flesta kan bli judemedvetna endast genom att observera judiskt beteende i nutid. Som exempelvis det pågående folkmordet i Gaza. Att många därefter kan gå vidare och ifrågasätta judisk historieskrivning är bara en biprodukt, inte en nyckel som du försöker få det till. Det enda skälet till att vi idag öppet ser fler som luftar kritik mot judar är att judarna gjort bort sig fullständigt genom sin besinningslösa blodtörst i mellanöstern. Inte någon plötslig insikt om att judar ljugit om WWII.
Citera
2024-11-02, 12:40
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du bevisar bara återigen mitt omdöme om dig när du fäster sådan vikt vid ”judisk historieskrivning”. Vi säger inte alls samma sak. Det du givit uttryck för är att ”väcka folk genom att berätta sanningen om sånt som WWII”. Något som visar att du lever i en bubbla. Min poäng är att de allra flesta kan bli judemedvetna endast genom att observera judiskt beteende i nutid. Som exempelvis det pågående folkmordet i Gaza. Att många därefter kan gå vidare och ifrågasätta judisk historieskrivning är bara en biprodukt, inte en nyckel som du försöker få det till. Det enda skälet till att vi idag öppet ser fler som luftar kritik mot judar är att judarna gjort bort sig fullständigt genom sin besinningslösa blodtörst i mellanöstern. Inte någon plötslig insikt om att judar ljugit om WWII.
Och min poäng är att det inte är möjligt sålänge narrativet är sionister istället för judar i tron att antisionister är de goda. Och det är just där antisionismen tjänar sitt syfte att avleda fokus från verklig judisk makt och bli en metapolitisk återvändsgränd. Judar driver 100% medvetenhet detta och bara som ett relevant exempel gick Mexikos nyvalde/installerade judiske president nyligen ut och hårt kritiserade sionisternas beteende mot palestinier. Varför tror du hon gjorde det om inte för att, som den "gode juden", appelera till den globala vänsterideologiska antisionismen?

Då folk i gemen som reagerar negativt på sionisternas/judarnas beteende mot exempelvis palestinier är helt hjärntvättade av judisk propaganda, speciellt om andra världskriget, blir antisionismem således det enda rimliga ställningstagandet. De få som trots allt tagit steget och blivit judemedvetna på riktigt har gjort det tack vare "judefri information" som pekat ut judar snarare än sionister. Att denna propaganda inte fungerat tidigare har berott på att tiden ej var mogen, men det är den nu mer än den någonsin kommer vara. Att i detta läge passivt se på när antisionismen hjärntvättar ytterligare en generation kommer göra den judiska makten över väst nästa oövervinnelig.

Att du inte svarade på min fråga i det sista stycket kan bara tolkas som att du inte har något svar och att hela ditt resonemang är byggt på luft.
Senast redigerad av skillnad 2024-11-02 kl. 12:48.
Citera
2024-11-02, 15:10
Medlem
Offerviljas avatar
Nordiska motståndsrörelsens tråkighet och allra sämsta stil: Veckans låt på Nordfront var igår återigen en metallåt. En dödstråkig metallåt från östra Finland som bara töntiga människor gillar. Hatar allting med metal och hårdrock, både soundet och estetiken. Punk gillar jag dock.

- Va? Gillar du Coldplay?
- Nej, det är väl klart att jag inte gör, men just den här låten tycker jag är bra.

Coldplay - Yellow

Godaste och bästa snabbnudlarna ever: Mama's shrimp flavour! Jättestarka och jättegoda! När jag skulle gå in med dem från köket till vardagsrummet/sovrummet så råkade jag spilla massa vatten/sås på golvet. Jag orkar inte torka upp det just nu, så det får ligga kvar där och torka upp sig av sig självt.

De med den sämsta musiksmaken i den nationella rörelsen är utan tvekan medlemmarna i Nordiska motståndsrörelsen.
Citera
2024-11-02, 18:26
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Och min poäng är att det inte är möjligt sålänge narrativet är sionister istället för judar i tron att antisionister är de goda. Och det är just där antisionismen tjänar sitt syfte att avleda fokus från verklig judisk makt och bli en metapolitisk återvändsgränd. Judar driver 100% medvetenhet detta och bara som ett relevant exempel gick Mexikos nyvalde/installerade judiske president nyligen ut och hårt kritiserade sionisternas beteende mot palestinier. Varför tror du hon gjorde det om inte för att, som den "gode juden", appelera till den globala vänsterideologiska antisionismen?

Då folk i gemen som reagerar negativt på sionisternas/judarnas beteende mot exempelvis palestinier är helt hjärntvättade av judisk propaganda, speciellt om andra världskriget, blir antisionismem således det enda rimliga ställningstagandet. De få som trots allt tagit steget och blivit judemedvetna på riktigt har gjort det tack vare "judefri information" som pekat ut judar snarare än sionister. Att denna propaganda inte fungerat tidigare har berott på att tiden ej var mogen, men det är den nu mer än den någonsin kommer vara. Att i detta läge passivt se på när antisionismen hjärntvättar ytterligare en generation kommer göra den judiska makten över väst nästa oövervinnelig.

Att du inte svarade på min fråga i det sista stycket kan bara tolkas som att du inte har något svar och att hela ditt resonemang är byggt på luft.

Det du ger uttryck för är bara verklighetsfrånvänt teoretiskt svammel. Du krånglar till det helt i onödan och din vanföreställning att folk ”ska förstå…komma till insikt…vakna…etc” ligger där och skvalpar i botten hela tiden. Låt mig förenkla det en smula. Om du istället betraktar folk som kognitivt betingade…typ Pavlovs dreglande hundar. För det här med den judiska offerkoftan har du ju i alla fall förstått. Vad som händer psykologiskt med folk som betingats till att betrakta judar som offer när de ser judar bete sig som de värsta illgärningsmän har enorm betydelse. Något du aldrig kan lyckas med genom att tjata om WWII. Sånt når man bara en liten esoterisk klick med.

Att du ställer frågor av det slag du gör bevisar också att du borde göra ett besök i verkligheten istället för att mala om vänsterns Palestinademonstrationer. Opinionsundersökningar, sociala medier, etablerade politiker och MSM i väst visar att reaktionerna på Israels beteende i Gaza är allmänt spridda.
Citera
2024-11-03, 17:16
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Ärlig bör man väl vara. Negativ...? Tja, jag ger uttryck för den frustration jag bär på.
Nej, jag tror inte att man som nationalist bör vara ärlig med vad man känner och tror. När medlemmar i Nordiska motståndsrörelsen säger att de i framtiden kommer att ta makten i Norden så tror jag att de på riktigt egentligen inte tror på det. Allting känns väldigt hopplöst och kört, men vi måste tro på ett sorts mirakel och att det går att vända på det här. Jag har efter två månader av nykterhet där jag haft fri tillgång till både hund och häst och människa gått in i en period av missbruk av alkohol igen. Älskar din frustration, Nyreggadjude. Alla människor borde känna frustration över vår situation. Vi lever i en helvetestid som ingen fin människa kan må bra av att leva i.
Citera
2024-11-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Nej, jag tror inte att man som nationalist bör vara ärlig med vad man känner och tror. När medlemmar i Nordiska motståndsrörelsen säger att de i framtiden kommer att ta makten i Norden så tror jag att de på riktigt egentligen inte tror på det.

Det där är en intressant tanke som går att utveckla hur långt som helst, men det får bli ett kortare svar.
Jag gissar att det i deras led fantiseras mycket och att dessa fantasier skänker tröst. Det är mycket det som driver folk, att hoppas och drömma, själva resultaten kanske är mindre viktiga?

Citat:
Allting känns väldigt hopplöst och kört, men vi måste tro på ett sorts mirakel och att det går att vända på det här.

Nationella verkar tro på ett sorts undergångsscenario där allting försvinner, antingen fort eller sakta, eller att man lyckas ta makten och fixa till allting.

Citat:
Jag har efter två månader av nykterhet där jag haft fri tillgång till både hund och häst och människa gått in i en period av missbruk av alkohol igen. Älskar din frustration, Nyreggadjude. Alla människor borde känna frustration över vår situation. Vi lever i en helvetestid som ingen fin människa kan må bra av att leva i.

Jag önskar att du kunde bli kvitt alkohol och tobak och ägna dig mer åt djur och natur. Jag slutade dricka och röka för flera år sedan, det var inte svårt. Jag känner ingen frustration över dessas frånvaro och jag känner egentligen ingen frustration över själva situationen vi lever i.
Jag kan känna frustration över motståndets undermålighet, vilket egentligen bara är frustration över mänsklighetens menlöshet och dumhet, men börjar sedan skratta åt allting.
Åt Simon Holmqvist, åt Fritjof, härom dagen åt en gullig hund som höll på att somna i mattes knä.

Jag känner munterhet och glädje trots invandrare, trots judar, trots politiker, trots nationella. Jag skrattar högt och glatt varje dag åt allt.

Jag har insett vad den här världen är. När man tömt sin hjärna på allting, gjort sig av med allt man blivit itutad sedan dag ett, precis allt, så inser man hur pinsamt dåligt förklädd denna värld är, vilka svaga kulisser som håller den uppe.
Allting var bara lögn, allt visade sig bara vara en illusion, en dröm.

Jag har i någon mån redan lämnat den här världen, jag är inte helt och hållet människa längre.
Citera
2024-11-04, 19:10
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Det där är en intressant tanke som går att utveckla hur långt som helst, men det får bli ett kortare svar.
Jag gissar att det i deras led fantiseras mycket och att dessa fantasier skänker tröst. Det är mycket det som driver folk, att hoppas och drömma, själva resultaten kanske är mindre viktiga?

Nationella verkar tro på ett sorts undergångsscenario där allting försvinner, antingen fort eller sakta, eller att man lyckas ta makten och fixa till allting.

Jag önskar att du kunde bli kvitt alkohol och tobak och ägna dig mer åt djur och natur. Jag slutade dricka och röka för flera år sedan, det var inte svårt. Jag känner ingen frustration över dessas frånvaro och jag känner egentligen ingen frustration över själva situationen vi lever i.
Jag kan känna frustration över motståndets undermålighet, vilket egentligen bara är frustration över mänsklighetens menlöshet och dumhet, men börjar sedan skratta åt allting.
Åt Simon Holmqvist, åt Fritjof, härom dagen åt en gullig hund som höll på att somna i mattes knä.

Jag känner munterhet och glädje trots invandrare, trots judar, trots politiker, trots nationella. Jag skrattar högt och glatt varje dag åt allt.

Jag har insett vad den här världen är. När man tömt sin hjärna på allting, gjort sig av med allt man blivit itutad sedan dag ett, precis allt, så inser man hur pinsamt dåligt förklädd denna värld är, vilka svaga kulisser som håller den uppe.
Allting var bara lögn, allt visade sig bara vara en illusion, en dröm.

Jag har i någon mån redan lämnat den här världen, jag är inte helt och hållet människa längre.
Jag tror att medlemmarna i Nordiska motståndsrörelsen har "nazism" som ett intresse och att det får det som de gör att få dem att må bra. Jag har inte "nazism" som ett intresse. Mitt intresse här i livet är andra saker. När man lyssnar på t.ex. podden "Mer än ord" så märker man att de tycker att det är kul med deras aktivism och att det är spännande för dem när polisen bråkar med dem på deras aktioner. Den här rörelsen är ju också bara till för män. Den här världen är designad för män. Kvinnor ska hålla häften och föda barn, medan männen får göra en massa roliga saker. Feminism deluxe kanske men: I NMR:s värld är livet för kvinnor inte värt att leva. Belle and Sebastian - We Rule the School. Det är ingen hemlighet, du vet att den här världen skapades för män. När man går till sitt fönster och tittar på barnen när de går hem från skolan så känner jag att vi inte får svika dem. De är helt oskyldiga och har inte gjort någonting dåligt och vi måste skydda dem. Vad vita 40-plus-människor utsätt för i världen skiter jag fullständigt i. Sämsta inlägget någonsin troligtvis, ber om ursäkt för det, men det här är mina känslor just nu. Vad som får mig att må bra är att få träffa "min" häst och hunden och att få vara ute i naturen.
Citera
2024-11-04, 20:57
Medlem
Citat:
Jag tror att medlemmarna i Nordiska motståndsrörelsen har "nazism" som ett intresse och att det får det som de gör att få dem att må bra. Jag har inte "nazism" som ett intresse. Mitt intresse här i livet är andra saker. När man lyssnar på t.ex. podden "Mer än ord" så märker man att de tycker att det är kul med deras aktivism och att det är spännande för dem när polisen bråkar med dem på deras aktioner.

Mycket riktigt. Förre ledaren Simon Lindberg påpekade vid flera tillfällen hur bra det var att NMR hade provocerat systemet, som genom att marschera med hakkorsfanor. Varför är det bra i sig att provocera systemet? Vad åstadkommer man med det? Eller som när en ur NMR tog på sig Hitlermask och gick till raggarträff, det uppstod bråk med polisen, detta var tydligen jättehäftigt och positivt i deras värld och händelsen blåstes upp i deras media. Det är som med blattar och gängkriminella där det finns en antisocial attityd där för sakens skull, för identitetens skull.

Att klä ut sig till Hitler och gå till raggarträff med "hö-hö"-flabb från raggarna som erkännande för hur bra organisationen är...vilken braksuccé.

Citat:
Den här rörelsen är ju också bara till för män. Den här världen är designad för män. Kvinnor ska hålla häften och föda barn, medan männen får göra en massa roliga saker. Feminism deluxe kanske men: I NMR:s värld är livet för kvinnor inte värt att leva. Belle and Sebastian - We Rule the School. Det är ingen hemlighet, du vet att den här världen skapades för män. När man går till sitt fönster och tittar på barnen när de går hem från skolan så känner jag att vi inte får svika dem. De är helt oskyldiga och har inte gjort någonting dåligt och vi måste skydda dem. Vad vita 40-plus-människor utsätt för i världen skiter jag fullständigt i. Sämsta inlägget någonsin troligtvis, ber om ursäkt för det, men det här är mina känslor just nu. Vad som får mig att må bra är att få träffa "min" häst och hunden och att få vara ute i naturen.

Det låter härligt. Jag hoppas att du framöver kommer fokusera på sådant som skänker dig harmoni och välmående.
Citera
2024-11-04, 22:42
Medlem
Jonas De Geer dominerar i stjärten. I senaste RN säger Holmqvist att amerikanska nationella borde lyssna på andra vettiga nationella i USA, som Duke, för vägledning inför det amerikanska valet och vem man ska rösta på.
JDG invänder mot detta och menar att Duke inte är den bäste politiska strategen och att det kanske inte är så förnuftigt att lyssna till vem Duke säger man ska rösta på.
Då ändrar sig Holmqvist direkt och säger: "Du har säkert rätt i det"

Precis som Svammelman ändrar sig eller som vindflöjeln Conrad ändrade sig så får Holmqvist stora darren när farbror Jonas sätter ned foten och vänder 180 grader.

Dominans där bak inom nationalismen från högre rangordning och nedåt.
Citera
2024-11-05, 12:47
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdarwinist
Intressant upplysning, då vi vid ett flertal tillfällen har kliat våra huvuden och tittat på varandra i förundran, efter att ha läst dina inlägg, och ställt oss frågan, huruvida det verkligen är en mänsklig motståndare, som vi har att göra med.

Men säg oss då, hur länge till som du planerar att vara kvar i "den här världen" och förpesta allas vår annars underbara tillvaro?

Hela Motståndsrörelsen och utanför dess gränser skulle dra en kollektiv suck av lättnad, om du äntligen skulle släppa taget och finna frid på andra sidan. Om det skulle krävas en exorcist, så är vi beredda att vara dig behjälplig med det.

Allt för allas vår inre frid och lugn och ro.

Dina så kallade "politiska analyser" har så till den milda grad degenererat att vi har nått till, vad som Freud har betecknat som den anala fasen.

Även om du själv saknar sjukdomsinsikt, att detta är ohållbart och är slutstationen,

så känner även Motståndsrörelsen ett medlidande med ditt oblida öde.

Varför skriver du "vi"? Är du motståndsrörelsens talesperson i tråden? Kan du inte be Vejdeland bekräfta att så är fallet.
Citera
2024-11-05, 16:58
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Mycket riktigt. Förre ledaren Simon Lindberg påpekade vid flera tillfällen hur bra det var att NMR hade provocerat systemet, som genom att marschera med hakkorsfanor. Varför är det bra i sig att provocera systemet? Vad åstadkommer man med det? Eller som när en ur NMR tog på sig Hitlermask och gick till raggarträff, det uppstod bråk med polisen, detta var tydligen jättehäftigt och positivt i deras värld och händelsen blåstes upp i deras media. Det är som med blattar och gängkriminella där det finns en antisocial attityd där för sakens skull, för identitetens skull.

Att klä ut sig till Hitler och gå till raggarträff med "hö-hö"-flabb från raggarna som erkännande för hur bra organisationen är...vilken braksuccé.

Det låter härligt. Jag hoppas att du framöver kommer fokusera på sådant som skänker dig harmoni och välmående.
Det här skrev jag tidigt i morse när jag vaknade. Klarade inte av att posta det då, men nu gör jag det:

Jag har egentligen aldrig tyckt om Nordiska motståndsrörelsen. Några riktiga tankar på att bli medlem i organisationen eller på att hjälpa till ekonomiskt har aldrig funnits. De har alltid uppfört sig helt knäppt. De enda som kan tänka sig att ha någonting med dem att göra är därför äckliga raggare och sjuka porrgubbar. Svenskarnas parti och Motgift älskade jag, men det visade sig ju sedan att de inte heller var bra. Djur är mycket bättre än vad människor är!

Årets coolaste citat:

"Jag har i någon mån redan lämnat den här världen, jag är inte helt och hållet människa längre."
- Nyreggadjude
Citera
2024-11-05, 21:02
Medlem
Citat:
Det här skrev jag tidigt i morse när jag vaknade. Klarade inte av att posta det då, men nu gör jag det:

Jag har egentligen aldrig tyckt om Nordiska motståndsrörelsen. Några riktiga tankar på att bli medlem i organisationen eller på att hjälpa till ekonomiskt har aldrig funnits. De har alltid uppfört sig helt knäppt. De enda som kan tänka sig att ha någonting med dem att göra är därför äckliga raggare och sjuka porrgubbar. Svenskarnas parti och Motgift älskade jag, men det visade sig ju sedan att de inte heller var bra. Djur är mycket bättre än vad människor är!

Årets coolaste citat:

"Jag har i någon mån redan lämnat den här världen, jag är inte helt och hållet människa längre."
- Nyreggadjude

Rörelsen finns där för rörelsens egen skull. Det behöver inte hända något, bara den finns där som tröst, något att hänga upp sitt liv på. Bara den finns där hela tiden, hålls vid liv så att drömmen kan fortleva, så behöver den inte åstadkomma något. Man heilar, håller sig på privata forum, håller tillställningar för den egna privata klubben och delar ut SS-knivar.

Man tycker det är en stor betydande aktion att skriva "förintelsen är en bluff" med laser, men det leder faktiskt inte till någon politisk framgång, det är på sin höjd busigt. Polisen får ge sig ut och snoka lite extra men man drar med detta inte till sig några sympatisörer hos allmänheten för att bli den massrörelse man påstår sig vilja bli, dock tillfredsställer man sina egna behov och det är ju som sagt huvudsaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in