2024-11-05, 16:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Chrippa är högst obehärskad, springer och jag sitt ex och skriker åt henne, hånar henne mycket hårt när han pratar med barnet. Hon går därifrån och han följer efter med sina idiotier.

Ett telefonsamtal, mejl eller något hade väl räckt om han nu hade något att säga.
Det var hon som åkte dit och startade bråk. För övrigt hör jag inte honom skrika. Han höjer rösten - när man blir arg är det ganska normal reaktion.

Hon borde ha startat med ett telefonsamtal istället för att bara dyka upp.
Citera
2024-11-05, 16:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför så stressad och hetsig helt plötsligt?

Varför skulle hon inte ta den hjälpen?
Jag tror det kommer gå bra för Jullan.

Ja och plötsligt ska det handla om Jocke igen. Det var lite Jockepaus i tråden vilket var skönt.

Otroligt stressigt blev det och då tänker jag att det är något på gång.

Kan det vara så att Chrippa ska börja förklara sig någonstans tro?
Citera
2024-11-05, 16:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är helt fel. Du har ingen aning om hur jag tänker och därför kan du inte påstå något sådant. Lägg av med att bestämma hur andra tänker.

Jag håller på Julia som förälder för att Chrippa är inte alternativet till att ha boende och om du inte ser det betyder ingenting eftersom vare sig du eller jag bestämmer.

Även om någon från socialtjänsten läser här så kan du inte påverka utgången oavsett vad du skriver.
Nej, det är ni som tror att ni kan påverka myndigheter genom skitsnack här - inte jag.
Hade jag trott att forumet hade den funktionen så skulle jag inte skriva här.

Citat:
Är du säker på det?
Ja.
Citera
2024-11-05, 16:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Hur stor är vinden? 40 kvm med snetak? Är det lämpligt på 3 personer? De bor ju mer rymligt i kåkstäderna i Kapstaden. Har C eget rum?
Ja, hon har eget rum.
Citera
2024-11-05, 16:57
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, hon har eget rum.

Ute i trädgården eller?
Citera
2024-11-05, 17:01
Avslutad
Citat:
Hon var totalt osammanhängande men vet inte heller vad hon tagit. Det var ett uppumpat självförtroende hon visade där så hon hade tagit något för hon kände sig låg. Och hon kom upp men tappade samtidigt förmågan att sätta ihop ens två ord som liknar något som kommer ur mänskligt tänkande.

Och intressant det snabba svar att hon inte ska börja jobba. Hon tror alltså att den här livsstilen kan vara om inte för evigt så ett bra tag framåt. Det ska bli intressant att se hur mycket de kommer att resa framöver.

Skitsnack, inget annat än rent skitsnack. Linnea tar ingenting, så sluta med det här. Du vet att det klassas som förtal?
Citera
2024-11-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det var hon som åkte dit och startade bråk. För övrigt hör jag inte honom skrika. Han höjer rösten - när man blir arg är det ganska normal reaktion.

Hon borde ha startat med ett telefonsamtal istället för att bara dyka upp.

Att han stängde dörren borde ha varit slutet på allt. I stället rusar han ut efter henne och hånar henne och tilltalar till och med barnet med att hör lillen hon vill ingenting, hördu, hon har aldrig velat någonting, det är alltid jag som har fixat ... Det kallar jag att vara aggressiv. Hon står då i busskuren och väntar på bussen, fanns ingen anledning att dra med sig barnet ut och springa och skrika på Julia.

Det finns inget som säger att hon inte ska åka dit och försöka hämta sitt barn när det är hennes vecka. Hon ville visa att hon menar allvar om att hon ska ha barnet. Att inte försöka hämta det kan ju annars hävdas att hon inte är särskilt irriterad.
Citera
2024-11-05, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Hon hade tagit nåt uppåt. Tjack eller ladd nog.

Alltså amfetamin eller koakain. Alternativt crack alltså utspedd kokain med vatten och en bukaväxt.

Tjack och crack är pundardroger. Ladd är festdrog och dyrt. Tjack och crack kommer in när pengarna inte räcker till för ladd.

Edit: Kanske ecstasy. Svårt avgöra vid blandmissbruk.

Rent djävla förtal. Du har ett sjukligt intresse av att snacka skit om Linnea trots att du aldrig (?) träffat henne, eller ens känner henne
När man inte har mer att komma med, då brukar man göra som du gör - man hittar på. Snabbt tappar man det och fäktar hej vilt åt alla håll och skiter fullkomligt i hur patetisk man själv ser ut
Citera
2024-11-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Skitsnack, inget annat än rent skitsnack. Linnea tar ingenting, så sluta med det här. Du vet att det klassas som förtal?

Ha ha ha ha hade L fått en hjärnblödning bara? For hon till lasarettet sen för att scanna huvudet?
Citera
2024-11-05, 17:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Att starta ett drev mot Jullan är ett mycket osmart beslut, om man inte har för avsikt att skada barnet förstås.

Jullans ex sitter bakom lås och bom, som sig bör.
Fler borde ta modet till sig som Jullan och sätta kvinnoboxare där de hör hemma för allas skull, men främst för barnens skull.

Varför kom fosterhem på tal helt plötsligt förresten?

Skyddsplacering, skyddsbedömning och fosterhem.
Vem är det som hittar på dessa saker?

Hon gjorde helt rätt. Kvinnoboxare ska inte få ha sin frihet.

Ja var kommer det ifrån? Plötsligt börjar det talas om fosterhem också med stor intensitet och det blir väldigt stressigt i tråden.

Smutskastningen mot Julia tar ännu mer fart.

Vad är det som händer?
Citera
2024-11-05, 17:19
Medlem
Citat:
Hon gjorde helt rätt. Kvinnoboxare ska inte få ha sin frihet.

Ja var kommer det ifrån? Plötsligt börjar det talas om fosterhem också med stor intensitet och det blir väldigt stressigt i tråden.

Smutskastningen mot Julia tar ännu mer fart.

Vad är det som händer?

Chrippa ligger risigt till. Saker och ting har bara gått sin kurs och närmar sig målet. Och då tror man att man kan påverka det rättsliga läget kring barnet genom att snacka ner Jullan. Det är bara det.
Citera
2024-11-05, 17:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att han stängde dörren borde ha varit slutet på allt. I stället rusar han ut efter henne och hånar henne och tilltalar till och med barnet med att hör lillen hon vill ingenting, hördu, hon har aldrig velat någonting, det är alltid jag som har fixat ... Det kallar jag att vara aggressiv. Hon står då i busskuren och väntar på bussen, fanns ingen anledning att dra med sig barnet ut och springa och skrika på Julia.

Det finns inget som säger att hon inte ska åka dit och försöka hämta sitt barn när det är hennes vecka. Hon ville visa att hon menar allvar om att hon ska ha barnet. Att inte försöka hämta det kan ju annars hävdas att hon inte är särskilt irriterad.
Jo det var sagt att hon inte fick hämta. Hon visste och hon visste att han inte skulle lämna över barnet - hon åkte dit för att bråka - på uppmaning av Jocke, Angelika och Felicia(?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in