2024-11-05, 16:23
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är nog så att Julia tonar ner hans beteende framför barnet eftersom hon vet att det skulle vara negativt för henne och barnet sett något.

En kille som inte ens kan behärska sig ute bland folk gör knappast det bakom stängda dörrar för att ett barn är närvarande.
Och som sagt - det finns ju tillfälle där både hon och han erkänner att barnet närvarat.
Julia försökte ju först skydda honom. Så inte konstigt att dem båda påstår också att lilla C inte sett något.
Men Jockes chatt konversationer säger annat.
Citera
2024-11-05, 16:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Julia försökte ju först skydda honom. Så inte konstigt att dem båda påstår också att lilla C inte sett något.
Men Jockes chatt konversationer säger annat.
Ja, de säger att hon var närvarande när han sparkade J ur sängen också - det medger båda.
Citera
2024-11-05, 16:28
Medlem
Citat:
Kommer hon ta den hjälpen? Eller kommer hon sitta på kompisens soffa live med sin vape?

Varför så stressad och hetsig helt plötsligt?

Varför skulle hon inte ta den hjälpen?
Jag tror det kommer gå bra för Jullan.
Citera
2024-11-05, 16:30
Medlem
Citat:
Han bodde först i lägenheten Jocke fixade, sen i en tillfällig lägenhet, och har ju bott ett par månader i denna lägenhet. Du kan inte jämföra att resa och bo på hotell med att sova några nätter här och var på olika människors soffor?
Hur många olika ställen har Julia bott på senaste året? Book, jack, Anjo (och Anjo berättade ju vilken dålig förälder Julia va), hennes syster, mamma, kompisar.
Hur länge har hon bott hos nuvarande vännen i Motala? Vart bodde hon innan det?
Julia rör sig runt konstant och har ingen fast punkt.

På hur många hotell har hon bott i år? 15-20 stycken. Det är mycket det.
Citera
2024-11-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ja, det är nog så att Julia tonar ner hans beteende framför barnet eftersom hon vet att det skulle vara negativt för henne och barnet sett något.

En kille som inte ens kan behärska sig ute bland folk gör knappast det bakom stängda dörrar för att ett barn är närvarande.
Och som sagt - det finns ju tillfälle där både hon och han erkänner att barnet närvarat.

Chrippa är högst obehärskad, springer och jag sitt ex och skriker åt henne, hånar henne mycket hårt när han pratar med barnet. Hon går därifrån och han följer efter med sina idiotier.

Ett telefonsamtal, mejl eller något hade väl räckt om han nu hade något att säga.
Citera
2024-11-05, 16:36
Avstängd
Citat:
Du håller på Julia för att det går emot Chrippa -inget annat,

Detta trots att det är hon som utsatt barnet för störst risk, inte har haft en stabil tillvaro, inte är den som visar engagemang i barnet.

Chrippa är inte farlig för barnet så det finns inga skäl alls att han skall ha övervakat umgänge. Det finns inget skäl till att han inte skall ha boende och full kontakt med barnet.
Den som obstruerar hela tiden och den som baktalar den andra föräldern är Julia.

Det är helt fel. Du har ingen aning om hur jag tänker och därför kan du inte påstå något sådant. Lägg av med att bestämma hur andra tänker.

Jag håller på Julia som förälder för att Chrippa är inte alternativet till att ha boende och om du inte ser det betyder ingenting eftersom vare sig du eller jag bestämmer.

Även om någon från socialtjänsten läser här så kan du inte påverka utgången oavsett vad du skriver.
Citera
2024-11-05, 16:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jullan har alla möjligheter att få hjälp och stöd från människor i sin omgivning som inte hotar, smutskastar eller förnedrar henne.

Kräftan däremot uppvisar ett allvarligt problematiskt beteende som har förvärrats med tiden. Det är nog först nu som det verkligen framgår vad han är beredd att göra för att få sin vilja igenom. Det är manipulativt och otäckt. Det är tveksamt att det går att reparera.

Obegripligt att man kan backa upp en sådan person.

Jag fattar inte heller. Det är obegripligt. Dessutom hjälper det inte flickan eftersom de inte är delaktiga och håller hov av fel anledning.

Julia kommer att klara detta finfint och hennes mamma ska ju vara en bra person vad jag förstår.

Ja det framkommer nytt hela tiden vad han sysslar med och det är INTE till hans fördel.
Hans oförmåga att kunna se en konsekvenslinje är helt omöjligt.
Citera
2024-11-05, 16:46
Avstängd
Citat:
Nej, det finns ingen misstanke mot Linnea - så lägg ner det skräpsnacket någon gång.

Är du säker på det?
Citera
2024-11-05, 16:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Chrippa är högst obehärskad, springer och jag sitt ex och skriker åt henne, hånar henne mycket hårt när han pratar med barnet. Hon går därifrån och han följer efter med sina idiotier.

Ett telefonsamtal, mejl eller något hade väl räckt om han nu hade något att säga.

Han är så otroligt instabil. Han har ingen förmåga att kunna samarbeta med någon mer än möjligt sina föräldrar så länge de håller med honom.
Citera
2024-11-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag fattar inte heller. Det är obegripligt. Dessutom hjälper det inte flickan eftersom de inte är delaktiga och håller hov av fel anledning.

Julia kommer att klara detta finfint och hennes mamma ska ju vara en bra person vad jag förstår.

Ja det framkommer nytt hela tiden vad han sysslar med och det är INTE till hans fördel.
Hans oförmåga att kunna se en konsekvenslinje är helt omöjligt.

Att starta ett drev mot Jullan är ett mycket osmart beslut, om man inte har för avsikt att skada barnet förstås.

Jullans ex sitter bakom lås och bom, som sig bör.
Fler borde ta modet till sig som Jullan och sätta kvinnoboxare där de hör hemma för allas skull, men främst för barnens skull.

Varför kom fosterhem på tal helt plötsligt förresten?

Skyddsplacering, skyddsbedömning och fosterhem.
Vem är det som hittar på dessa saker?
Citera
2024-11-05, 16:51
Medlem
Pinto87s avatar
Hur stor är vinden? 40 kvm med snetak? Är det lämpligt på 3 personer? De bor ju mer rymligt i kåkstäderna i Kapstaden. Har C eget rum?
Citera
2024-11-05, 16:53
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Skyddsplacering, skyddsbedömning och fosterhem.
Vem är det som hittar på dessa saker?

Micro som planterar trådsanningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in