2024-11-04, 12:01
  #1777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
SVT (Kvinna döms för hets mot folkgrupp efter kommentarer om majblommeförsäljaren Murhaf Hamid):
Bra. Man kan vara kritisk utan att vara hatisk.
Fegt att dessutom ge sig på ett barn på en plattform.
Citera
2024-11-04, 12:19
  #1778
Medlem
Sensmoral: Det lönar sig att vara kriminell. Familjen som uppehöll sig illegalt i Sverige belönas alltså.
Citera
2024-11-04, 12:39
  #1779
Medlem
Helt rätt att rasist kvinnan ska betala skadestånd till pojken. Hur kan man som vuxen skriva något sånt om en unge som inte gjort henne något? Hon är ond på riktigt!
Citera
2024-11-04, 13:03
  #1780
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
SVT (Kvinna döms för hets mot folkgrupp efter kommentarer om majblommeförsäljaren Murhaf Hamid):

Det är ju inte klokt! Polisen har inte resurser att utreda riktiga brott som lägenhetsinbrott och bilstölder, men har en äldre kvinna skrivit något som inte är annat än sanningen på sin egen Facebooksida (uppfattade jag det som?), så finns det hur mycket resurser som helst. Och även till domstolen, och till SKYDDSTILLSYN! Det finns nog andra som borde övervakas, i första hand sådana som har begått brott mot liv och lem... Men det här landet är ju bara... jag hittar inte ord!

Jag förstår hennes ilska för övrigt. Den här pojken - eller rättare sagt hans famlj, han har nog själv inte fått mycket glädje av dem - FICK bara den här enorma pengasumman, pojken gjorde inget för det, det var bara en massa PK-tanter som tyckte att de skulle visa sin "godhet" genom att ge till honom "elektroniskt", och kunna berätta överallt att de gjort det. Och sedan fick inte barn som var ute i ur och skur och försökte sälja på riktigt, mycket sålt på grund av detta.

Negerpojken (eller hypen runt honom, jag säger inte att det är pojkens eget fel) kraschade ju hela grejen med Majblomman. Jag brukade köpa varje år, men har inte gjort det sedan dess. Jag tappade lusten för hela organisationen. Det borde aldrig ha blivit tllåtet att "sälja elektroniskt". Man har inte huvudet att ha hatt på...
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2024-11-04 kl. 13:21.
Citera
2024-11-04, 13:14
  #1781
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Helt rätt att rasist kvinnan ska betala skadestånd till pojken. Hur kan man som vuxen skriva något sånt om en unge som inte gjort henne något? Hon är ond på riktigt!

Inte för att jag försvarar henne, men med tanke på hur mycket massinvandringen från mena har förstört det en gång så fina Sverige så kan jag förstå att många svenskar ilsknar till och spårar ur. Det har inte så mycket med ondska att göra.

Vore dock intressant att veta exakt vad kvinnan skrev. Finns detta att läsa i någon annan tråd? Någon som vet?
Citera
2024-11-04, 13:14
  #1782
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju inte klokt! Polisen har inte resurser att utreda riktiga brott som lägenhetsinbrott och bilstölder, men har en äldre kvinna skrivit något som inte är annat än sanningen på sin egen Facebooksida (uppfattade jag det som?), så finns det hur mycket resurser som helst. Och även till domstolen, och till SKYDDSTILLSYN! Det finns nog andra som borde övervakas, i första hand sådana som har begått brott mot liv och lem... Men det här landet är ju bara... jag hittar inte ord!

Jag förstår hennes ilska för övrigt. Den här pojken - eller rättare sag hans famlj, han har nog själv inte fått mycket glädje av dem - FICK bara den här enorma pengasumman, pojken gjorde inget för det, det var bara en massa PK-tanter som tyckte att de skulle visa sin "godhet" genom att ge till honom "elektroniskt", och kunna berätta överallt att de gjort det. Och sedan fick inte barn som var ute i ur och skur och försökte sälja på riktigt, mycket sålt på grund av detta.

Negerpojken (eller hypen runt honom, jag säger inte att det är pojkens eget fel) kraschade ju hela grejen med Majblomman. Jag brukade köpa varje år, men har inte gjort det sedan dess. Jag tappade lusten för hela organisationen. Det borde aldrig ha blivit tllåtet att "sälja elektroniskt". Man har inte huvudet att ha hatt på...

Så du tycker det är ok att vuxna kallar barn för ”jävla blatteunge”? Ja varför blir jag ens förvånad? Detta är Flashback.
Citera
2024-11-04, 13:20
  #1783
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så du tycker det är ok att vuxna kallar barn för ”jävla blatteunge”? Ja varför blir jag ens förvånad? Detta är Flashback.

Jag är säker på att hon inte på riktigt hatade på ett barn. Det var ett uttryck för hennes ilska i stunden. Jag kände också en väldig ilska när jag hörde om det där. Tänk som sagt på alla - svenska och invandrade - barn som gick runt med sina ställ och inte fick sälja något, för att alla PK-tanter utan konsekvenstänk redan hade "skänkt elektroniskt" till Murfat! Vem vet, kanske hade den här tanten ett barnbarn som det gick så för?

"skyddstillsyn"! Tycker du verkligen att det är vettigt för en sådan här skitsak?
Citera
2024-11-04, 13:41
  #1784
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är säker på att hon inte på riktigt hatade på ett barn. Det var ett uttryck för hennes ilska i stunden. Jag kände också en väldig ilska när jag hörde om det där. Tänk som sagt på alla - svenska och invandrade - barn som gick runt med sina ställ och inte fick sälja något, för att alla PK-tanter utan konsekvenstänk redan hade "skänkt elektroniskt" till Murfat! Vem vet, kanske hade den här tanten ett barnbarn som det gick så för?

"skyddstillsyn"! Tycker du verkligen att det är vettigt för en sådan här skitsak?

Att man blir förbannad är ingen ursäkt för att begå brott. Det är dessutom inte kärringens förklaring utan hon påstår, vilket självklart är en lögn, att någon hackat hennes telefon.

Jag har jobbat med barn och ungdomar och blivit skogstokig några gånger men varken jag eller nån av de kollegor jag jobbat med skulle någonsin kalla ett barn för ”jävla blatteunge”. Dessutom har idioten gjort detta inför öppen ridå på nätet och därmed hängt ut pojken som inte gjort något fel.

Jag tycker möjligen att skyddstillsyn är fel straff. Ett bättre straff vore att förbjuda sopan att använda internet i resten av sitt liv.
Citera
2024-11-04, 13:54
  #1785
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att man blir förbannad är ingen ursäkt för att begå brott. Det är dessutom inte kärringens förklaring utan hon påstår, vilket självklart är en lögn, att någon hackat hennes telefon.

Jag har jobbat med barn och ungdomar och blivit skogstokig några gånger men varken jag eller nån av de kollegor jag jobbat med skulle någonsin kalla ett barn för ”jävla blatteunge”. Dessutom har idioten gjort detta inför öppen ridå på nätet och därmed hängt ut pojken som inte gjort något fel.

Jag tycker möjligen att skyddstillsyn är fel straff. Ett bättre straff vore att förbjuda sopan att använda internet i resten av sitt liv.

Pojken hade aldrig ens fått veta att någon skrivit så om honom, om ingen hade polisanmält kommentare. NU vet han det troligtvis. Och det borde den som polisanmälde också förstå, att yttrandet bara skulle få mer spridning om polisen tog sig an ärendet (vilket de tyvärr gjorde). Så det är ingen "snäll" människa som har anmält. Det hade räckt att anmäla till Facebook för att få det raderat i all tysthet, och sedan hade det varit bra så.

Skadan på samhället blir också stor - ja oöversebar - av sådana här mål. För folk blir rädda att skriva något det allra minsta olämpligt, så de börjar vakta på sina ord - alternativt använder falska namn överallt samt VPN-tjänster. D.v.s. som folk gör i diktaturer. DET måste också vägas in. Det har den här domstolen inte gjort heller.
Citera
2024-11-04, 13:57
  #1786
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Tanten tidigare dömd för bidragsbrott. Låter som en riktig kanonmänniska!
Citera
2024-11-04, 14:11
  #1787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är säker på att hon inte på riktigt hatade på ett barn. Det var ett uttryck för hennes ilska i stunden. Jag kände också en väldig ilska när jag hörde om det där. Tänk som sagt på alla - svenska och invandrade - barn som gick runt med sina ställ och inte fick sälja något, för att alla PK-tanter utan konsekvenstänk redan hade "skänkt elektroniskt" till Murfat! Vem vet, kanske hade den här tanten ett barnbarn som det gick så för?

"skyddstillsyn"! Tycker du verkligen att det är vettigt för en sådan här skitsak?


Anledningen till att kvinnan dömdes till skyddstillsyn är att hon begick detta grova brott under prövotiden för det bidragsbrott för vilket hon tidigare fått villkorlig dom.

Ditt dravel om att man ska få uttrycka rasistiskt hat mot barn och slippa straff för att man var arg är verkligen skrattretande men du är väl nån sorts imbecill som de flesta flashbackare.

Du kanske kan utveckla ditt resonemang lite, finns det fler brott där ilska ska innebära straffrihet? Misshandel? Grov fridskränkning?
Citera
2024-11-04, 14:16
  #1788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Pojken hade aldrig ens fått veta att någon skrivit så om honom, om ingen hade polisanmält kommentare. NU vet han det troligtvis. Och det borde den som polisanmälde också förstå, att yttrandet bara skulle få mer spridning om polisen tog sig an ärendet (vilket de tyvärr gjorde). Så det är ingen "snäll" människa som har anmält. Det hade räckt att anmäla till Facebook för att få det raderat i all tysthet, och sedan hade det varit bra så.

Skadan på samhället blir också stor - ja oöversebar - av sådana här mål. För folk blir rädda att skriva något det allra minsta olämpligt, så de börjar vakta på sina ord - alternativt använder falska namn överallt samt VPN-tjänster. D.v.s. som folk gör i diktaturer. DET måste också vägas in. Det har den här domstolen inte gjort heller.

Kvinnans inlägg hade 32000 visningar redan samma kväll och pojkens skolkamrater skickade skärmdumpar till honom.

Du verkar väldigt ”kunnig” trots att du helt uppenbart inte har läst fup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in