Citat:
Ursprungligen postat av
epaKungen
En dag kvar nu. Trump leder som han aldrig gjort förut inför ett presidentval. Vi pratar även popular vote här. Men den jättestora frågan blir om han är underskattad i ou denna gång också?
Kamala lämnar ett kryptiskt meddelande:
” It will take time to count every vote, and there may be swings in the count along the way.”
Vad menar hon? Att någon kanske först ser ut att leda stort, för att sedan helt plötsligt den andra kandidaten lyckad knappa in och gå om när rösträkningen drar ut på tiden?
Harris uttalande är märkligt, det verkar som att hon öppet talar om att Demokraterna förbereder sig på att fuska.
Jag tror Trump är underskattad i pollsen (enligt snittet). Undersökningarna ligger mycket närmare varandra nu än vad dom gjort i tidigare val så jag tror underskattningen är mindre. Men det som man ser bland (seriösa) undersökningar är att dom mest liberala instituten har Trump/Harris 50/50 att vinna medan dom mera konservativa har en klar Trumpvinst. I tidigare val har resultatet landat mycket närmare dom konservativa mätningarna än dom liberala. I praktiken alla institut visar att Harris enda chans är att knipa hela rostbältet och komma upp i exakt 270 elektorer medan Trump har åtskilliga olika alternativa vägar till seger. Jag tror inte Harris kan vinna detta.