2024-11-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Har inte krypto rusat i värde för att investerare förväntar sig en trumpseger och oddsen säger väl fortfarande att Trump vinner.
Kan du utveckla ditt inlägg lite? Hur har du räknat?

Även den allra senaste tidens förstärkning av dollarkursen, förklaras av att marknaden räknar med en seger för Trump.
Han har ju lovat göra något åt USAs stora statsskuld och budgetunderskott, vilket marknaden tror han mäktar med, och därför stärks dollarn.
2024-11-03, 13:17
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
NYT/Sienna ( rankas som nr 1 på 538 och nr 2 av Nate Silver ) släpper sin sista mätning i swingstates. Trots sin höga rankning var NYT/Siena klart sämre än exempelvis Emerson och Rasmussen att förutspå valet 2020.

Om mätningen skulle vara korrekt, vinner Harris.

https://x.com/IAPolls2022/status/1853016276655898841
Bra siffror för Trump från NYT det där. Dom har tradition av att underskatta Republikanerna.
2020 överskattade NYT Bidens siffror med följande i sin final poll:
+5,2% Michigan
+10,3 Wisconsin
+4,8% Pennsylvania
+3,6% Nevada
+4,3% North Carolina
+5,7% Arizona
0% Georgia (här träffade man faktiskt rätt så 1/7 blev det)

Republikanerna måste vara nöjda med den där pollen från NYT, det ser mer och mer ut som en landslide.
2024-11-03, 13:29
Avslutad
Pierce Morgan? Han är en lönnfett programledare. Och en god vän till Trump.

Morgans prognoser betyder lika mycket som uteliggarens, kanske mindre
2024-11-03, 13:46
Medlem
Förlåt men vem ser ut att vinna, eller är det för tidigt?
2024-11-03, 13:55
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strejtvisus
Förlåt men vem ser ut att vinna, eller är det för tidigt?
Valet är på tisdag. Ser jämnt ut men en färsk prognos tippade blått.
2024-11-03, 14:14
Medlem
trailblasers avatar
Trumpen har varit grovt underskattad tidigare i viktiga delstater. Varför skulle mätningarna helt plötsligt ha korrigerat detta? Speciellt när de inte lärde sig 2020.
Jag finner det ytterst tveksamt. Även om de har korrigerat tidigare misstag till hälften så vinner ju Trump.

Det ska bli oerhört intressant att se utfallet.
2024-11-03, 14:22
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Trumpen har varit grovt underskattad tidigare i viktiga delstater. Varför skulle mätningarna helt plötsligt ha korrigerat detta? Speciellt när de inte lärde sig 2020.
Jag finner det ytterst tveksamt. Även om de har korrigerat tidigare misstag till hälften så vinner ju Trump.

Det ska bli oerhört intressant att se utfallet.
Jo, därför att polls inte bara underskattat Trump:
Citat:
In 2016 and 2020, the polls underestimated Trump. But in 2012 they underestimated the Democratic candidate, Barack Obama, and in 2022 Democrats outperformed polling averages in several key midterm races. Past polling misses can give a sense of the magnitude by which current averages could be wrong, but they are not a guarantee of which way today’s polls may be off.
https://www.nytimes.com/interactive/...president.html
2024-11-03, 14:29
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag har kollat flera olika parametrar;

-Bitcoin
-Altcoins
-Oppinoinsundersöknignar
-odds

När jag väger samman allt så får jag 73 på Harris, och 58 på Trump.Vilket enligt min skala innebär en relativt klar seger till Harris.

Ja marknaden är vår bästa indikator.
Harris tar hem detta.
2024-11-03, 14:29
Medlem
Finns en möjlighet att Trumpen vinner popular vote men torskar electoral.

Intressant att se hur reaktionerna blir då från dem som förespråkat popular vote tidigare när t.ex. Clinton torskade
2024-11-03, 14:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Finns en möjlighet att Trumpen vinner popular vote men torskar electoral.

Intressant att se hur reaktionerna blir då från dem som förespråkat popular vote tidigare när t.ex. Clinton torskade

Jo det skulle nog bli debatt. Men det har det ju blivit innan också. När tex vann popular men förlorade ändå.

Ser dock det som mindre chans att han gör det. De riktigt stora med väldigt många röster är ju Kalifornien och New York och där är det extrem övervikt för dems.
2024-11-03, 14:35
Medlem
Håller Trump på att förlora? Följer bara valet med halvt öga och trodde han ledde stort men nu börjar jag se mätningar som visar motsatsen.

Vad säger ni som följer det här mycket mer noggrannt?
2024-11-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det skulle nog bli debatt. Men det har det ju blivit innan också. När tex vann popular men förlorade ändå.

Ser dock det som mindre chans att han gör det. De riktigt stora med väldigt många röster är ju Kalifornien och New York och där är det extrem övervikt för dems.

Så är det men han har nog aldrig legat till så här bra i polls för national som i år, intressant hur han på något sätt ligger på ungefär samma nivå i swing states ändå, vinner han "fel" röster?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in