2024-11-03, 12:38
Avslutad
Jag har kollat flera olika parametrar;

-Bitcoin
-Altcoins
-Oppinoinsundersöknignar
-odds

När jag väger samman allt så får jag 73 på Harris, och 58 på Trump.Vilket enligt min skala innebär en relativt klar seger till Harris.
2024-11-03, 12:38
Medlem
over9ks avatar
Trump är ju alltid underskattad i mätningar så han kommer leka hem detta.
2024-11-03, 12:41
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Så mycket får det inte skilja i seriösa mätningar. Men jag tror också att Iowa förblir rött.

Som jag sade tidigare i tråden kommer vi se flera felaktiga polls till valdagen. Beställda av Demokraterma.

Om man undrar varför spelmarknaderna rasade för Trump, beror det på att Ann Selzer, tidigare ansedd som Iowas ”guldstandard” bland opinionsmätare, släppte en mätning som visade Harris +3 i Iowa.

Den långt ifrån MAGA-vänliga opinionsmätaren Emerson släppte samtidigt en mätning med Trump +10,5 i Iowa och Atlas (den mest träffsäkra OU 2020) släppte strax efter Selzer en mätning som visade att Trump leder i alla swingstater.

Selzer har haft rätt om Iowa i de två senaste valen. Iowa gått från R+1 till R+10,3 de senaste fyra åren, med GOP-vinster i alla 99 counties. GOP leder nu förtidsröstningen efter att ha förlorat den med 12 % 2020 men man vann ändå delstaten med +8.

Iowa kommer att gå till Trump med 12 %, dvs rejält upp från 2020, detta visar vart resten av Midwest är på väg och det Pierce Morgan också har på känn. KROSS!

Denna Selzer mätning släpptes för att vilseleda om resten av Midwest och läcktes till demokrater med nyckelställning i partiet innan den publicerades. Jon har sannolikt mutats eller hotats, den som lever får se om några dagar.
2024-11-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Pierce Morgan tror nu på en kraftfull Trump vinst. Han förklarar detaljerna här, intressant.

https://youtu.be/xP5aX6whDwU?si=jjLN7EoIrduDuqGs

Jag skall studera detta senare ikväll. För att kunna se om det är seriöst.
2024-11-03, 12:45
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag har kollat flera olika parametrar;

-Bitcoin
-Altcoins
-Oppinoinsundersöknignar
-odds

När jag väger samman allt så får jag 73 på Harris, och 58 på Trump.Vilket enligt min skala innebär en relativt klar seger till Harris.
Har inte krypto rusat i värde för att investerare förväntar sig en trumpseger och oddsen säger väl fortfarande att Trump vinner.

Kan du utveckla ditt inlägg lite? Hur har du räknat?
2024-11-03, 12:47
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kanske för att han betonar att jobben måste stanna i USA. Han försöker motverka avindustrialiseringen. Om han lyckas med detta kan vara tveksamt men hans målsättning är klar.

Detta gäller också Sverige. Vi måste utnyttja tekniken till att kompensera för ökade lönekostnader jämfört med utvecklingsländerna. Vi måste också satsa på kunnandet.

USA och Europa kommer annars att falla.

Europa är på väg in i planekonomi med rekordfart. I veckan kom det ut hemliga dokument där de gröna och röda i Tyskland konspirerar för att stänga ned all bilindustri i Tyskland. Man har redan stängt ned kärnkraften, mm. Europas motor.

Trump är enda räddningen för väst. Detta inkluderar Europa.

Vi är i EU idag helt infiltrerat av korrupta politiker, kommunism och lobotomerade och indoktrinerade följare som inte förstått att de är på väg rakt ned i ett hål vi kommer ha svårt att ta oss ur, dessa människor tror penningar faller från skyn och att vi kan leva gott utan billig energi. Det mesta av inflationen vi sett de senaste åren kommer från energiomställningen, där dyr energi ersatt billig och funktionell. Detta ställer all industri i EU i svår sits då man konkurrerar med USA och Kina.

Fight Fight Fight.
2024-11-03, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Har inte krypto rusat i värde för att investerare förväntar sig en trumpseger och oddsen säger väl fortfarande att Trump vinner.

Kan du utveckla ditt inlägg lite? Hur har du räknat?

Ja bitcoin har rusat fram till nu, men faller kraftigt de sista dagarna. trump = bra för krypto. Nu går det ner.
2024-11-03, 12:48
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Jag följer en svart kille på instagram som jobbar i LA med opinonsundersökningar.
När han gör mätningar så är det ofta 60% för Kamala och 40% för Trump i många områden.
Men det som förvånade honom var att det var lika vanligt att mätningar visade 60% för Trump och 40% för Kamala i andra områden.
Och det är i LA Kalifornien där Kamala förväntas vinna stort.

Det är därför vissa OU-företag bara gör OU i specifika områden, så att de kan få det resultat de fått betalt att få fram.
2024-11-03, 12:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Ja och sedan efterråt en massa överklaganden.

..är lite rädd för att det även kan uppstå våld också..
2024-11-03, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://x.com/IAPolls2022/status/1853025761050911020
📊 Final PENNSYLVANIA poll by Muhlenberg College

🟦 Harris: 49% (+2)
🟥 Trump: 47%

Last poll (9/19) - 🟡 Tie 48-48%

Trump underskattades med i snitt två procent per stat 2020.
2024-11-03, 12:58
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Trump är ju alltid underskattad i mätningar så han kommer leka hem detta.
Jag vågar inte hoppas på detta. Vi vet nog alla vad som avgör i slutändan.
2024-11-03, 13:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
Vänstern kommer garanterat uppvigla till ett BLM-upplopp igen.

Den förlorande sidan säger jag. Nu är jag inte den som är övertygad om en Trump-seger. Bästa valresultatet vore om det blev en klar seger, för vilken sida som än tar det. Så att det inte blir konspirerande, långbänk, rättsprocesser, omräkningar, etc..

..men dessvärre tror jag det inte blir så..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in