Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2024-08-31, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTao
Här kommer ett brottstycke ur den offentliga statistiken under perioden 2021 - 2023
Försvunna personer
Malmö -2
Lund - 0
Trelleborg - 0
Ystad - 1
Kristianstad - 2
Eslöv - 1
Hässleholm - 0
Tomelilla - 1
Osby - 0
Hörby - 1
Landskrona - 4
Helsingborg - 6
Klippan - 2
Ängelholm - 2
Höganäs - 3

Värt att notera är sambandet mellan Helsingborgs kranskommuner och statistik över försvunna personer. Summerar man antalet så kan man konstatera inte mindre än 17 försvunna personer från området.
Väl värt att också notera är det obefintliga mediala intresset inte minst tillsammans med gatekeepers här på forumet som rappt normaliserar Helsingborg och dess totala urspårning med en skenande kriminalitet och högst troligt en eller flera seriemördare.

Har inte en blekaste om var du hittar den felaktiga statistiken det räcker att göra en sökning här för att få upp under den tidsperioden
Malmö 30
Lund +10 Och då är Lund och Helsingborg ganska lika i befolkningsmängd

Helsingborg 6

Så nej du har fel info
Citera
2024-09-06, 22:07
Medlem
Citat:
Här kommer ett brottstycke ur den offentliga statistiken under perioden 2021 - 2023
Försvunna personer
Malmö -2
Lund - 0
Trelleborg - 0
Ystad - 1
Kristianstad - 2
Eslöv - 1
Hässleholm - 0
Tomelilla - 1
Osby - 0
Hörby - 1
Landskrona - 4
Helsingborg - 6
Klippan - 2
Ängelholm - 2
Höganäs - 3

Värt att notera är sambandet mellan Helsingborgs kranskommuner och statistik över försvunna personer. Summerar man antalet så kan man konstatera inte mindre än 17 försvunna personer från området.
Väl värt att också notera är det obefintliga mediala intresset inte minst tillsammans med gatekeepers här på forumet som rappt normaliserar Helsingborg och dess totala urspårning med en skenande kriminalitet och högst troligt en eller flera seriemördare.

Mkt intressant läsning!
Siffrorna talar sitt tydliga språk, något är skevt i H-borg. Kan det vara kopplat till den omfattande sexhandeln i staden. Kan det vara så att helsingborg blivit navet i skandinaviens sexhandel just pga av färjan till Helsingör?
Citera
2024-09-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteTedKaczinsky
Närhet till vattnet.

Ah tänkte samma direkt!
Man borde tråla mer i helsingborgsbukten.
Citera
2024-09-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmutKreller
Mkt intressant läsning!
Siffrorna talar sitt tydliga språk, något är skevt i H-borg. Kan det vara kopplat till den omfattande sexhandeln i staden. Kan det vara så att helsingborg blivit navet i skandinaviens sexhandel just pga av färjan till Helsingör?

Om siffrorna var rätt ja, men nu är siffrorna mer eller mindre fria fantasier utan faktabas och då faller det som ett korthus
Citera
2024-09-14, 16:57
Medlem
TommyTaos avatar
Citat:
Mkt intressant läsning!

Tack.
Det är såklart viktigt att vi går "till botten" med helsingborgsförsvinnandena.
Jag märker att det finns intresse och tack för korrigeringen av siffrorna, jag hade alltså gravt underskattat problemet. Tack vare Sydmannens påpekande framstår nu Helsingborg som en alarmerande singularitet!
Vad gör vi, ringer 112?
Citera
2024-09-14, 21:53
Medlem
Citat:
Tack.
Det är såklart viktigt att vi går "till botten" med helsingborgsförsvinnandena.
Jag märker att det finns intresse och tack för korrigeringen av siffrorna, jag hade alltså gravt underskattat problemet. Tack vare Sydmannens påpekande framstår nu Helsingborg som en alarmerande singularitet!
Vad gör vi, ringer 112?

Du har totalt missförstått, de siffror jag visade på var trådar på flashback och de representerar inte verkligheten, den nedbrutna statistiken på de ca 28000 som anmäls försvunna till polisen i år /region går att få fram men inte /kommun om det skulle gå så vad skulle basen vara, försvunnen hemmahörande eller senast sedd som underlag?
Citera
2024-09-22, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sydmanen
men inte /kommun om det skulle gå så vad skulle basen vara, försvunnen hemmahörande eller senast sedd som underlag?

Det låter inte alls omöjligt i mina öron.
Förövrigt, anser jag, att de bör sorteras utifrån den ort de befann sig på vid själva försvinnandet. Hade på riktigt varit mkt intressant att se lite siffror på detta och då speciellt Helsingborg. Skulle du kunna ordna detta Sydman? ja
Citera
2024-09-23, 05:51
Medlem
Citat:
Det låter inte alls omöjligt i mina öron.
Förövrigt, anser jag, att de bör sorteras utifrån den ort de befann sig på vid själva försvinnandet. Hade på riktigt varit mkt intressant att se lite siffror på detta och då speciellt Helsingborg. Skulle du kunna ordna detta Sydman? ja

Det jag tog fram var trådar startade här på flashback och sök orden var ort X så både försvunnen X och boende X så det kan vara att det blir dubbel på någon , fakta kvarstår Helsingborg sticker inte ut på något sätt
Den statistiken som finns har polisen och det är knappast den som TommyTao kan ha hänvisat till och den infon som kom därifrån har inte mer än visats utan någon form av källa
Citera
2024-11-03, 02:39
Medlem
kraftfoders avatar
I Göteborg så försvinner det X antal personer året. De flesta kommer tillbaka.
Men Y antal kommer fram vid mars. Ofta i älven när våren kommer.
Fenomenet tror jag att "G.W" har tagit upp i TV3 på sin tid.

"Ståplats i Nybroviken" tror jag att Stockholmarna säger.
(Förra årets lik som tinar upp cirka feb-mars.)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in