2024-06-23, 15:56
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Otur fr din idol att i princip samtliga forskare d inte hller med denne, men gr som ni brukar och hll er till den ynka marginalen som pstr de hittat ngot ingen i hela vrlden frstr eller vet om mer n dem sjlva och ni desinformatrer d sklart.

Vad stdjer denne filurlkares pstende d, ger mig i vart fall 10 rapporter som bygger p dennes finding och som ger positivt resultat till filurens rapport.

Citat:
Vetenskap har inga problem med att ifrgasttas, det du pysslar med r dock inte ifrgasttande utan informationsvrngning, ljug och desinformation. Ifrgastt du men lgg d upp fakta och inte tntiga forskningsrapporter som redan innan du hnvisar till dem blivit sgade ner i molekyler.
Du med flera rvhlsdesinformatrer verkar ha som sjuk hobby att ifrgastta bara fr ifrgasttandet utan att vilja ha svaret fr ni anser redan att ni vet svaret osv. r det ett friskt beteende tycker du?

Har man bestmt sig fr att inte frst, som ni tv, s ska det mycket mer n information fr att vakna.

Det r en lng rad mnniskor med vassa bakgrunder som flaggar fr effekterna med mRNA-vaccinen och inte minst relationen till kningen av cancerfall och turbobancer.

Visa mig en mnniska som ni anser trovrdig som emotsger detta. Eller r det s att ni inte bemdat er vervga ngot annat n main stream media och SVT?

veraska mig och terkom med ngot som pvisar tankekraft.
Citera
2024-06-23, 15:58
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Vetenskap har inga problem med att ifrgasttas, det du pysslar med r dock inte ifrgasttande utan informationsvrngning, ljug och desinformation. Ifrgastt du men lgg d upp fakta och inte tntiga forskningsrapporter som redan innan du hnvisar till dem blivit sgade ner i molekyler.
Du med flera rvhlsdesinformatrer verkar ha som sjuk hobby att ifrgastta bara fr ifrgasttandet utan att vilja ha svaret fr ni anser redan att ni vet svaret osv. r det ett friskt beteende tycker du?

Vetenskapen bygger p ifrgasttande. Nr ngot inte fr ifrgasttas, som tex mRNA-vaccinen s blir det tydligt fr kritiskt tnkande att ngot inte str rtt till.

Eller du har inte tnkt s lngt?
Citera
2024-06-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Har man bestmt sig fr att inte frst, som ni tv, s ska det mycket mer n information fr att vakna.

Det r en lng rad mnniskor med vassa bakgrunder som flaggar fr effekterna med mRNA-vaccinen och inte minst relationen till kningen av cancerfall och turbobancer.

Visa mig en mnniska som ni anser trovrdig som emotsger detta. Eller r det s att ni inte bemdat er vervga ngot annat n main stream media och SVT?

veraska mig och terkom med ngot som pvisar tankekraft.

Ja, strre delen av verkligheten verkar inte hlla med er. Vart har ni era bevis?
Citera
2024-06-23, 18:12
Medlem
Citat:
Vetenskapen bygger p ifrgasttande. Nr ngot inte fr ifrgasttas, som tex mRNA-vaccinen s blir det tydligt fr kritiskt tnkande att ngot inte str rtt till.

Eller du har inte tnkt s lngt?

Nr fr du lille vn inte ifrgastta mRNA-Vaccin? Har inte funnits och kommer inte finnas en sdan lag.

S vad menar lille vn med det pstendet?
Du vet vl att ifrgastta bara fr ifrgasttandets skull r kontraproduktivt speciellt nr man som du med flera inte vill ha svar p det ni frgar om.
Citera
2024-06-23, 18:52
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Nr fr du lille vn inte ifrgastta mRNA-Vaccin? Har inte funnits och kommer inte finnas en sdan lag.

S vad menar lille vn med det pstendet?
Du vet vl att ifrgastta bara fr ifrgasttandets skull r kontraproduktivt speciellt nr man som du med flera inte vill ha svar p det ni frgar om.

Jag blir tyvrr inte verraskad ver att du inte lyckades nmna en enda mnniska som du anser trovrdig och som emotsger kritiken mot mRNA-vaccinen. S det du bedmer som verklighet baserar du p information frn??? vad?

Som individ fr du ifrgastta vad du vill, n s lnge. Funderar p om jag sitter och debatterar med en mellanstadieelev p sommarlovet nr du inte frstr att restriktionerna kring ifrgasttandet givetvis gller det offentliga rummet, MSM etc.

Frankrike antog i februari 2024 en lag som fokuserar p att bekmpa sekteristiska metoder och manipulationer som uppmuntrar mnniskor att avst frn bevisade medicinska behandlingar, inklusive vaccinationer, genom att anvnda upprepad press och manipulation. Vi andra behver inte fundera lnge fr att se hur denna lagen kan anvndas.

Det knns som om du skulle behva lsa ikapp ett par r innan du kan hlla en diskussion med vuxna mnniskor. Eventuellt skulle du samtidigt utveckla ditt tnkande som idag inte r p topp.
Citera
2024-06-23, 19:13
Medlem
Citat:
Jag blir tyvrr inte verraskad ver att du inte lyckades nmna en enda mnniska som du anser trovrdig och som emotsger kritiken mot mRNA-vaccinen. S det du bedmer som verklighet baserar du p information frn??? vad?

Som individ fr du ifrgastta vad du vill, n s lnge. Funderar p om jag sitter och debatterar med en mellanstadieelev p sommarlovet nr du inte frstr att restriktionerna kring ifrgasttandet givetvis gller det offentliga rummet, MSM etc.

Frankrike antog i februari 2024 en lag som fokuserar p att bekmpa sekteristiska metoder och manipulationer som uppmuntrar mnniskor att avst frn bevisade medicinska behandlingar, inklusive vaccinationer, genom att anvnda upprepad press och manipulation. Vi andra behver inte fundera lnge fr att se hur denna lagen kan anvndas.

Det knns som om du skulle behva lsa ikapp ett par r innan du kan hlla en diskussion med vuxna mnniskor. Eventuellt skulle du samtidigt utveckla ditt tnkande som idag inte r p topp.

Finns det ngon rapport som visar att ngot vaccin oavsett typ orsakar cancer?
Dina frgor om lagen finns det en egen trd till vilket du vet om, ta du dem dr och passa d p att bevisa det du pstr om den nr du nd r igng 😂

https://jitc.bmj.com/content/8/2/e001679

Citat:
Methods We collected 90 specimens from 71 patients and 53 blood serum samples from 21 patients with MCC at 10 facilities. The mRNA was extracted from formalin-fixed paraffin-embedded tissues. Next-generation sequencing, immunohistochemical staining and blood serum tests were performed.

Results Next-generation sequencing results classified MCC samples into two types: the immune active type was associated with better clinical outcomes than the cell division type. Expression of the glucose-6-phosphate dehydrogenase (G6PD) gene was highly significantly upregulated in the cell division type. Among 395 genes, G6PD expression correlated with the presence of lymph node or distant metastases during the disease course and significantly negatively correlated with PD-L1 expression. Immunohistochemical staining of G6PD also correlated with disease-specific survival and exhibited less heterogeneity compared with PD-L1 expression. G6PD activity could be measured by a blood serum test. The detection values significantly increased as the cancer stage progressed and significantly decreased after treatment.

Hr kan du lsa om mRNA-4157 https://www.nature.com/articles/d41573-023-00118-5 som r Moderna cancer-vaccin (motsatsen till vad du pstr faktiskt)

S vart r dina bevis lille vn?

Ser inte direkt dig som vuxen, lste flera inlgg av dig och r rtt vertygad om att du inte r vuxen. Har du ldern inne kanske det sitter i huvudet p dig,det vet dock bara du lille vn.
Senast redigerad av Homogeneous-Evil 2024-06-23 kl. 19:15.
Citera
2024-06-23, 19:29
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Finns det ngon rapport som visar att ngot vaccin oavsett typ orsakar cancer?
Dina frgor om lagen finns det en egen trd till vilket du vet om, ta du dem dr och passa d p att bevisa det du pstr om den nr du nd r igng 😂

https://jitc.bmj.com/content/8/2/e001679

Hr kan du lsa om mRNA-4157 https://www.nature.com/articles/d41573-023-00118-5 som r Moderna cancer-vaccin (motsatsen till vad du pstr faktiskt)

S vart r dina bevis lille vn?

Ser inte direkt dig som vuxen, lste flera inlgg av dig och r rtt vertygad om att du inte r vuxen. Har du ldern inne kanske det sitter i huvudet p dig,det vet dock bara du lille vn.

Det var du som tog upp lagen, givetvis felaktigt, varp jag svarade.

Var det den bsta lnken du hittade?

Narrativet genom TNI styr vetenskapliga artiklar. Det r hr man inte fr ifrgastta. Det r lixom detta hela debatten handlar om, har du verkligen lyckats missa det ocks?!? Att hitta artiklar som stder frtrffligheten i vaccinen finns ju verallt. Frvnansvrt att du, trots din talanglshet, inte hittade bttre och nyare!

Blir mer och mer vertygad om att du faktiskt inte vet hur man sker information utanfr narrativet.

Du skulle terkomma med en individ som du sjlv bedmer trovrdig som bemter dessa teorier om att mRNA-vaccinen ligger bakom den stora kningen av cancerfall och det nya begreppet TurboCancer.

Jag gissar att du inte HAR ngon sdan och vidare har du problem med att trolla fram ngon. Drfr blir det intressant att hra vad du baserar ditt vertygande p. Och om du nu, sent omsider, frstr vad debatten faktiskt handlar om - r du kanske mogen att brja ifrgastta?
Citera
2024-06-23, 19:33
Medlem
Citat:
Det var du som tog upp lagen, givetvis felaktigt, varp jag svarade.

Var det den bsta lnken du hittade?

Narrativet genom TNI styr vetenskapliga artiklar. Det r hr man inte fr ifrgastta. Det r lixom detta hela debatten handlar om, har du verkligen lyckats missa det ocks?!? Att hitta artiklar som stder frtrffligheten i vaccinen finns ju verallt. Frvnansvrt att du, trots din talanglshet, inte hittade bttre och nyare!

Blir mer och mer vertygad om att du faktiskt inte vet hur man sker information utanfr narrativet.

Du skulle terkomma med en individ som du sjlv bedmer trovrdig som bemter dessa teorier om att mRNA-vaccinen ligger bakom den stora kningen av cancerfall och det nya begreppet TurboCancer.

Jag gissar att du inte HAR ngon sdan och vidare har du problem med att trolla fram ngon. Drfr blir det intressant att hra vad du baserar ditt vertygande p. Och om du nu, sent omsider, frstr vad debatten faktiskt handlar om - r du kanske mogen att brja ifrgastta?

Tjadu lille vn, jag har utbildning till skillnad frn mnga konspiratrer. Att du med flera vljer att lita p en eller tv idioter som inte kan f sina rapporter publicerade p andra stllen n konspiratoriska sidor sger absolut allt.

Du hade allts inga peer reviewed rapporter p att vaccin orsakar cancer?
Citera
2024-06-23, 19:48
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Tjadu lille vn, jag har utbildning till skillnad frn mnga konspiratrer. Att du med flera vljer att lita p en eller tv idioter som inte kan f sina rapporter publicerade p andra stllen n konspiratoriska sidor sger absolut allt.

Du hade allts inga peer reviewed rapporter p att vaccin orsakar cancer?

Det r inte utan att man blir nyfiken p vad fr utbildning du har.

Jag har en lng rad kllor som jag fljt noga under mnga r. De som visat sig ha rtt r efter r r de som jag bedmer trovrdiga.

Om du lr dig ska utanfr narrativet s kommer du att hitta obegrnsat med underlag som du sedan sjlv kan avgra trovrdighet kring. Om du bedmer trovrdighet baserat p narrativets godknda rapporter etc s r du riktigt fel p det.
Citera
2024-06-23, 20:41
Medlem
Citat:

Jag har en lng rad kllor som jag fljt noga under mnga r. De som visat sig ha rtt r efter r r de som jag bedmer trovrdiga.

Om du lr dig ska utanfr narrativet s kommer du att hitta obegrnsat med underlag som du sedan sjlv kan avgra trovrdighet kring. Om du bedmer trovrdighet baserat p narrativets godknda rapporter etc s r du riktigt fel p det.

Sg ngra av dina kllor som gng p gng visar att vetenskapen har fel i att vaccin inte orsakar cancer.
Citera
2024-06-26, 19:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Om jag inte missminner mig helt r det dina kllor som kommit upp med fljande intressanta teorier och slutsatser efter att ha genomfrt banbrytande forskning och kvalificerade analyser. Du kan vl pricka fr i listan nedan vad de visat sig ha rtt i?

Citera
2024-11-02, 17:51
Medlem
-GGs avatar
Ett frskt samtal om cancerns utveckling senaste ren:

Citat:
While cancer has been a threat to humankind for as long as society can remember, it has not exhibited itself in such drastic ways as in more recent years. Take, for example, the age of its victims. Consider the speed at which those diagnosed decline and pass away. And we would be remiss not to mention the metastatic nature of this disease. But what or who is responsible for these devastating realities?

Those asking these kinds of questions are gaslit, mocked, ignored and censored. Yet, if we do not have this important conversation, the future of the human race is in for a collapse of catastrophic proportions. William Makis, M.D. and Paul Thomas, M.D. are not afraid to have this conversation, here, on CHD.TVs Pediatric Perspectives. Its an episode that viewers wont want to miss!

https://live.childrenshealthdefense....tm_id=20241102
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in