2024-06-23, 15:56
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homogeneous-Evil
Otur för din idol att i princip samtliga forskare då inte håller med denne, men gör som ni brukar och håll er till den ynka marginalen som påstår de hittat något ingen i hela världen förstår eller vet om mer än dem själva och ni desinformatörer då såklart.

Vad stödjer denne filurläkares påstående då, ger mig i vart fall 10 rapporter som bygger på dennes finding och som ger positivt resultat till filurens rapport.

Citat:
Vetenskap har inga problem med att ifrågasättas, det du pysslar med är dock inte ifrågasättande utan informationsvrängning, ljug och desinformation. Ifrågasätt du men lägg då upp fakta och inte töntiga forskningsrapporter som redan innan du hänvisar till dem blivit sågade ner i molekyler.
Du med flera rövhålsdesinformatörer verkar ha som sjuk hobby att ifrågasätta bara för ifrågasättandet utan att vilja ha svaret för ni anser redan att ni vet svaret osv. Är det ett friskt beteende tycker du?

Har man bestämt sig för att inte förstå, som ni två, så ska det mycket mer än information för att vakna.

Det är en lång rad människor med vassa bakgrunder som flaggar för effekterna med mRNA-vaccinen och inte minst relationen till ökningen av cancerfall och turbobancer.

Visa mig en människa som ni anser trovärdig som emotsäger detta. Eller är det så att ni inte bemödat er överväga något annat än main stream media och SVT?

Överaska mig och återkom med något som påvisar tankekraft.
Citera
2024-06-23, 15:58
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Vetenskap har inga problem med att ifrågasättas, det du pysslar med är dock inte ifrågasättande utan informationsvrängning, ljug och desinformation. Ifrågasätt du men lägg då upp fakta och inte töntiga forskningsrapporter som redan innan du hänvisar till dem blivit sågade ner i molekyler.
Du med flera rövhålsdesinformatörer verkar ha som sjuk hobby att ifrågasätta bara för ifrågasättandet utan att vilja ha svaret för ni anser redan att ni vet svaret osv. Är det ett friskt beteende tycker du?

Vetenskapen bygger på ifrågasättande. När något inte får ifrågasättas, som tex mRNA-vaccinen så blir det tydligt för kritiskt tänkande att något inte står rätt till.

Eller du har inte tänkt så långt?
Citera
2024-06-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Har man bestämt sig för att inte förstå, som ni två, så ska det mycket mer än information för att vakna.

Det är en lång rad människor med vassa bakgrunder som flaggar för effekterna med mRNA-vaccinen och inte minst relationen till ökningen av cancerfall och turbobancer.

Visa mig en människa som ni anser trovärdig som emotsäger detta. Eller är det så att ni inte bemödat er överväga något annat än main stream media och SVT?

Överaska mig och återkom med något som påvisar tankekraft.

Ja, större delen av verkligheten verkar inte hålla med er. Vart har ni era bevis?
Citera
2024-06-23, 18:12
Medlem
Citat:
Vetenskapen bygger på ifrågasättande. När något inte får ifrågasättas, som tex mRNA-vaccinen så blir det tydligt för kritiskt tänkande att något inte står rätt till.

Eller du har inte tänkt så långt?

När får du lille vän inte ifrågasätta mRNA-Vaccin? Har inte funnits och kommer inte finnas en sådan lag.

Så vad menar lille vän med det påståendet?
Du vet väl att ifrågasätta bara för ifrågasättandets skull är kontraproduktivt speciellt när man som du med flera inte vill ha svar på det ni frågar om.
Citera
2024-06-23, 18:52
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
När får du lille vän inte ifrågasätta mRNA-Vaccin? Har inte funnits och kommer inte finnas en sådan lag.

Så vad menar lille vän med det påståendet?
Du vet väl att ifrågasätta bara för ifrågasättandets skull är kontraproduktivt speciellt när man som du med flera inte vill ha svar på det ni frågar om.

Jag blir tyvärr inte överraskad över att du inte lyckades nämna en enda människa som du anser trovärdig och som emotsäger kritiken mot mRNA-vaccinen. Så det du bedömer som verklighet baserar du på information från??? vad?

Som individ får du ifrågasätta vad du vill, än så länge. Funderar på om jag sitter och debatterar med en mellanstadieelev på sommarlovet när du inte förstår att restriktionerna kring ifrågasättandet givetvis gäller det offentliga rummet, MSM etc.

Frankrike antog i februari 2024 en lag som fokuserar på att bekämpa sekteristiska metoder och manipulationer som uppmuntrar människor att avstå från bevisade medicinska behandlingar, inklusive vaccinationer, genom att använda upprepad press och manipulation. Vi andra behöver inte fundera länge för att se hur denna lagen kan användas.

Det känns som om du skulle behöva läsa ikapp ett par år innan du kan hålla en diskussion med vuxna människor. Eventuellt skulle du samtidigt utveckla ditt tänkande som idag inte är på topp.
Citera
2024-06-23, 19:13
Medlem
Citat:
Jag blir tyvärr inte överraskad över att du inte lyckades nämna en enda människa som du anser trovärdig och som emotsäger kritiken mot mRNA-vaccinen. Så det du bedömer som verklighet baserar du på information från??? vad?

Som individ får du ifrågasätta vad du vill, än så länge. Funderar på om jag sitter och debatterar med en mellanstadieelev på sommarlovet när du inte förstår att restriktionerna kring ifrågasättandet givetvis gäller det offentliga rummet, MSM etc.

Frankrike antog i februari 2024 en lag som fokuserar på att bekämpa sekteristiska metoder och manipulationer som uppmuntrar människor att avstå från bevisade medicinska behandlingar, inklusive vaccinationer, genom att använda upprepad press och manipulation. Vi andra behöver inte fundera länge för att se hur denna lagen kan användas.

Det känns som om du skulle behöva läsa ikapp ett par år innan du kan hålla en diskussion med vuxna människor. Eventuellt skulle du samtidigt utveckla ditt tänkande som idag inte är på topp.

Finns det någon rapport som visar att något vaccin oavsett typ orsakar cancer?
Dina frågor om lagen finns det en egen tråd till vilket du vet om, ta du dem där och passa då på att bevisa det du påstår om den när du ändå är igång 😂

https://jitc.bmj.com/content/8/2/e001679

Citat:
Methods We collected 90 specimens from 71 patients and 53 blood serum samples from 21 patients with MCC at 10 facilities. The mRNA was extracted from formalin-fixed paraffin-embedded tissues. Next-generation sequencing, immunohistochemical staining and blood serum tests were performed.

Results Next-generation sequencing results classified MCC samples into two types: the ‘immune active type’ was associated with better clinical outcomes than the ‘cell division type’. Expression of the glucose-6-phosphate dehydrogenase (G6PD) gene was highly significantly upregulated in the ‘cell division type’. Among 395 genes, G6PD expression correlated with the presence of lymph node or distant metastases during the disease course and significantly negatively correlated with PD-L1 expression. Immunohistochemical staining of G6PD also correlated with disease-specific survival and exhibited less heterogeneity compared with PD-L1 expression. G6PD activity could be measured by a blood serum test. The detection values significantly increased as the cancer stage progressed and significantly decreased after treatment.

Här kan du läsa om mRNA-4157 https://www.nature.com/articles/d41573-023-00118-5 som är Moderna cancer-vaccin (motsatsen till vad du påstår faktiskt)

Så vart är dina bevis lille vän?

Ser inte direkt dig som vuxen, läste flera inlägg av dig och är rätt övertygad om att du inte är vuxen. Har du åldern inne kanske det sitter i huvudet på dig,det vet dock bara du lille vän.
Senast redigerad av Homogeneous-Evil 2024-06-23 kl. 19:15.
Citera
2024-06-23, 19:29
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Finns det någon rapport som visar att något vaccin oavsett typ orsakar cancer?
Dina frågor om lagen finns det en egen tråd till vilket du vet om, ta du dem där och passa då på att bevisa det du påstår om den när du ändå är igång 😂

https://jitc.bmj.com/content/8/2/e001679

Här kan du läsa om mRNA-4157 https://www.nature.com/articles/d41573-023-00118-5 som är Moderna cancer-vaccin (motsatsen till vad du påstår faktiskt)

Så vart är dina bevis lille vän?

Ser inte direkt dig som vuxen, läste flera inlägg av dig och är rätt övertygad om att du inte är vuxen. Har du åldern inne kanske det sitter i huvudet på dig,det vet dock bara du lille vän.

Det var du som tog upp lagen, givetvis felaktigt, varpå jag svarade.

Var det den bästa länken du hittade?

Narrativet genom TNI styr vetenskapliga artiklar. Det är här man inte får ifrågasätta. Det är lixom detta hela debatten handlar om, har du verkligen lyckats missa det också?!? Att hitta artiklar som stöder förträffligheten i vaccinen finns ju överallt. Förvånansvärt att du, trots din talanglöshet, inte hittade bättre och nyare!

Blir mer och mer övertygad om att du faktiskt inte vet hur man söker information utanför narrativet.

Du skulle återkomma med en individ som du själv bedömer trovärdig som bemöter dessa teorier om att mRNA-vaccinen ligger bakom den stora ökningen av cancerfall och det nya begreppet TurboCancer.

Jag gissar att du inte HAR någon sådan och vidare har du problem med att trolla fram någon. Därför blir det intressant att höra vad du baserar ditt övertygande på. Och om du nu, sent omsider, förstår vad debatten faktiskt handlar om - är du kanske mogen att börja ifrågasätta?
Citera
2024-06-23, 19:33
Medlem
Citat:
Det var du som tog upp lagen, givetvis felaktigt, varpå jag svarade.

Var det den bästa länken du hittade?

Narrativet genom TNI styr vetenskapliga artiklar. Det är här man inte får ifrågasätta. Det är lixom detta hela debatten handlar om, har du verkligen lyckats missa det också?!? Att hitta artiklar som stöder förträffligheten i vaccinen finns ju överallt. Förvånansvärt att du, trots din talanglöshet, inte hittade bättre och nyare!

Blir mer och mer övertygad om att du faktiskt inte vet hur man söker information utanför narrativet.

Du skulle återkomma med en individ som du själv bedömer trovärdig som bemöter dessa teorier om att mRNA-vaccinen ligger bakom den stora ökningen av cancerfall och det nya begreppet TurboCancer.

Jag gissar att du inte HAR någon sådan och vidare har du problem med att trolla fram någon. Därför blir det intressant att höra vad du baserar ditt övertygande på. Och om du nu, sent omsider, förstår vad debatten faktiskt handlar om - är du kanske mogen att börja ifrågasätta?

Tjadu lille vän, jag har utbildning till skillnad från många konspiratörer. Att du med flera väljer att lita på en eller två idioter som inte kan få sina rapporter publicerade på andra ställen än konspiratoriska sidor säger absolut allt.

Du hade alltså inga peer reviewed rapporter på att vaccin orsakar cancer?
Citera
2024-06-23, 19:48
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Tjadu lille vän, jag har utbildning till skillnad från många konspiratörer. Att du med flera väljer att lita på en eller två idioter som inte kan få sina rapporter publicerade på andra ställen än konspiratoriska sidor säger absolut allt.

Du hade alltså inga peer reviewed rapporter på att vaccin orsakar cancer?

Det är inte utan att man blir nyfiken på vad för utbildning du har.

Jag har en lång rad källor som jag följt noga under många år. De som visat sig ha rätt år efter år är de som jag bedömer trovärdiga.

Om du lär dig söka utanför narrativet så kommer du att hitta obegränsat med underlag som du sedan själv kan avgöra trovärdighet kring. Om du bedömer trovärdighet baserat på narrativets godkända rapporter etc så är du riktigt fel på det.
Citera
2024-06-23, 20:41
Medlem
Citat:

Jag har en lång rad källor som jag följt noga under många år. De som visat sig ha rätt år efter år är de som jag bedömer trovärdiga.

Om du lär dig söka utanför narrativet så kommer du att hitta obegränsat med underlag som du sedan själv kan avgöra trovärdighet kring. Om du bedömer trovärdighet baserat på narrativets godkända rapporter etc så är du riktigt fel på det.

Säg några av dina källor som gång på gång visar att vetenskapen har fel i att vaccin inte orsakar cancer.
Citera
2024-06-26, 19:44
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Om jag inte missminner mig helt är det dina källor som kommit upp med följande intressanta teorier och slutsatser efter att ha genomfört banbrytande forskning och kvalificerade analyser. Du kan väl pricka för i listan nedan vad de visat sig ha rätt i?

Citera
2024-11-02, 17:51
Medlem
-GGs avatar
Ett färskt samtal om cancerns utveckling senaste åren:

Citat:
While cancer has been a threat to humankind for as long as society can remember, it has not exhibited itself in such drastic ways as in more recent years. Take, for example, the age of its victims. Consider the speed at which those diagnosed decline and pass away. And we would be remiss not to mention the metastatic nature of this disease. But what or who is responsible for these devastating realities?

Those asking these kinds of questions are gaslit, mocked, ignored and censored. Yet, if we do not have this important conversation, the future of the human race is in for a collapse of catastrophic proportions. William Makis, M.D. and Paul Thomas, M.D. are not afraid to have this conversation, here, on CHD.TV’s “Pediatric Perspectives.” It’s an episode that viewers won’t want to miss!

https://live.childrenshealthdefense....tm_id=20241102
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in