Citat:
Tänkte att anledningen är uppenbara för alla, vad som skiljer 2016 mot 2024 när det gäller Trump och ville inte upprepa sådant jag skrivit tidigare. Men för Din skull ska jag svara. Trump är en mer kontroversiell kandidat idag.
- Han är den första expresidenten som åtalats och dömts för brott, 34 punkter (han väntar fortfarande på sitt straff).
- Det är efter de grundlösa anklagelserna om valfusk 2020.
- Det är efter 6 januari händelserna 2021 där han bröt mot den ed han svurit som president att försvara konstitutionen.
- Idag vet alla att Trump inte kan öppna munnen utan att ljuga eller marknadsföra en konspirationsteori.
- Att folksjälen innerst inne vet att Trump alla dagar i veckan sätter sina egna behov före landets.
- Alla, höll jag på att skriva, men många som jobbat med honom tidigare har gått ut och tagit avstånd från honom, däribland hans vicepresident.
- 2016 var Trump antietablissemangs-kandidaten, vilket kan charma många, istället för att bredda sin rörelse gjorde han den mer extrem, det vittnar inte minst hatmötet i MSG om.
- Han är äldre idag, nästan 80 år, och är inte i skick eller har omdömet att leda USA. Mycket i den MAGA-kampanj som utgick mot Biden gäller honom själv.
Känns som jag kan fortsätta…
Mycket är annorlunda mot 2016 bl.a. hur man gör opinionsundersökningar.