2024-11-02, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Så om jag förstår dig rätt så ger du den du kommenterar både rätt och fel. Du avslutar med att Trump inte kommer vinna 2024 likt 2016 av en rad olika anledningar, som du ej anger.

🤣

Tänkte att anledningen är uppenbara för alla, vad som skiljer 2016 mot 2024 när det gäller Trump och ville inte upprepa sådant jag skrivit tidigare. Men för Din skull ska jag svara. Trump är en mer kontroversiell kandidat idag.

- Han är den första expresidenten som åtalats och dömts för brott, 34 punkter (han väntar fortfarande på sitt straff).
- Det är efter de grundlösa anklagelserna om valfusk 2020.
- Det är efter 6 januari händelserna 2021 där han bröt mot den ed han svurit som president att försvara konstitutionen.
- Idag vet alla att Trump inte kan öppna munnen utan att ljuga eller marknadsföra en konspirationsteori.
- Att folksjälen innerst inne vet att Trump alla dagar i veckan sätter sina egna behov före landets.
- Alla, höll jag på att skriva, men många som jobbat med honom tidigare har gått ut och tagit avstånd från honom, däribland hans vicepresident.
- 2016 var Trump antietablissemangs-kandidaten, vilket kan charma många, istället för att bredda sin rörelse gjorde han den mer extrem, det vittnar inte minst hatmötet i MSG om.
- Han är äldre idag, nästan 80 år, och är inte i skick eller har omdömet att leda USA. Mycket i den MAGA-kampanj som utgick mot Biden gäller honom själv.

Känns som jag kan fortsätta…

Mycket är annorlunda mot 2016 bl.a. hur man gör opinionsundersökningar.
2024-11-02, 10:51
Avslutad
Hur ligger det till i mätningarna egentligen? Inte följt med särskilt och tycker att man får ständigt nya signaler om att än den ene än den andre ligger på topp via MSM-rubriker som flashar förbi.

Känns meningslöst att kasta ut frågan här i tråden eftersom ingen har något neutralt svar utan mest bara är här för att hetsa mot den andra sidan, men gör det ändå mot alla odds.*

"Never tell me the odds."
/Han Solo
Senast redigerad av SithMaster 2024-11-02 kl. 10:53.
2024-11-02, 10:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Hur ligger det till i mätningarna egentligen? Inte följt med särskilt och tycker att man ständigt får nya signaler om att än den ene än den andre ligger på topp via MSM-rubriker som flashar förbi.

Känns meningslöst att kasta ut frågan här i tråden eftersom ingen har något neutralt svar utan mest bara är här för att hetsa mot den andra sidan, men gör det ändå mot alla odds.*

/Han Solo

Det är omöjligt att veta hur det ligger, finns goda misstankar om att ena sidan har beställt mätningar som ska framställa det som jämnare än vad det egentligen är då många mätningar har en felmarginal på 1-3% med endast några hundra som har frågats.

Samtidigt så visar både RNC och DNC egna mätningar med flera tusen frågade och med en felmarginal på under 1% något helt annat.

Vi vet inte fören på valdagen hur det ligger till.

Skulle det dock vara så att det visar sig att det har varit manipulation av mätningarna för att generera klick in på hemsidor osv eller av andra skäl så tror jag vi kommer att se ett enormt förakt mot opionsmätningar framöver.
2024-11-02, 11:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Tänkte att anledningen är uppenbara för alla, vad som skiljer 2016 mot 2024 när det gäller Trump och ville inte upprepa sådant jag skrivit tidigare. Men för Din skull ska jag svara. Trump är en mer kontroversiell kandidat idag.

- Han är den första expresidenten som åtalats och dömts för brott, 34 punkter (han väntar fortfarande på sitt straff).
- Det är efter de grundlösa anklagelserna om valfusk 2020.
- Det är efter 6 januari händelserna 2021 där han bröt mot den ed han svurit som president att försvara konstitutionen.
- Idag vet alla att Trump inte kan öppna munnen utan att ljuga eller marknadsföra en konspirationsteori.
- Att folksjälen innerst inne vet att Trump alla dagar i veckan sätter sina egna behov före landets.
- Alla, höll jag på att skriva, men många som jobbat med honom tidigare har gått ut och tagit avstånd från honom, däribland hans vicepresident.
- 2016 var Trump antietablissemangs-kandidaten, vilket kan charma många, istället för att bredda sin rörelse gjorde han den mer extrem, det vittnar inte minst hatmötet i MSG om.
- Han är äldre idag, nästan 80 år, och är inte i skick eller har omdömet att leda USA. Mycket i den MAGA-kampanj som utgick mot Biden gäller honom själv.

Känns som jag kan fortsätta…

Mycket är annorlunda mot 2016 bl.a. hur man gör opinionsundersökningar.

Spännande att läsa kring dina konspirationsteorier. Här kommer lite fakta:

...Trump leder i opionsundersökningarna i alla Swingstates utom möjligen en.

Alla minoriteter har ökat sin support till Trump.

Faktum är att i flera Swingstates så är det Svarta som nu röstar med Trump som ökat, det mesta annat lika 2016, 2020.

https://nypost.com/2024/10/31/us-news/trump-takes-all-but-one-swing-state-thanks-to-strong-black-support-polls/?utm_source=youtube&utm_medium=social&utm_campaign =nypost

Så alldeles oavsett om alla Demokratiska opionsundersökningar nu börjat redovisa 100% korrekta analyser och inte som 2016, 2020 med 5-10 fördel den Demokratiska kandidaten (efter valet visar facit att de hade fel) så leder ju Trump.
Senast redigerad av Nixter 2024-11-02 kl. 11:16.
2024-11-02, 11:10
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Spännande att läsa kring dina konspirationsteorier. Här kommer lite fakta:

...Trump leder i opionsundersökningarna i alla Swingstates utom möjligen en.

Alla minoriteter har ökat sin support till Trump.

Faktum är att i flera Swingstates så är det Svarta som nu röstar med Trump som ökat, allt annat lika 2016, 2020.

https://nypost.com/2024/10/31/us-news/trump-takes-all-but-one-swing-state-thanks-to-strong-black-support-polls/?utm_source=youtube&utm_medium=social&utm_campaign =nypost

Så alldeles oavsett om alla Demokratiska opionsundersökningar nu börjat redovisa 100% korrekta analyser och inte som 2016, 2020 med 5-10 fördel den Demokratiska kandidaten (efter valet visar facit att de hade fel) så leder ju Trump.
Kära Nixter poll säger INTE ett skvatt mer då förtidsröstningen pågår och där var CNN siffror som visar det är en majoritet av Kvinnliga röster i detta val som manövrerar ut dem manliga, diffen är i 6 av delstaterna det handlar om mellan 10-12% upp för kvinnorna som redan röstat i jämförelse med männen!
Så dags du kapitulerar och slutar leta OU och annat dem har ingen betydelse mer i sammanhanget, Roligt du tog upp svarta väljare där har du väldigt fel också om du kollar på rätta kanaler så säger dem mangrant i princip Harris är dem de kommer rösta på så dags du släpper Breitbart och div andra MAGA källr dem kommer försvinna!
2024-11-02, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är omöjligt att veta hur det ligger, finns goda misstankar om att ena sidan har beställt mätningar som ska framställa det som jämnare än vad det egentligen är då många mätningar har en felmarginal på 1-3% med endast några hundra som har frågats.

Samtidigt så visar både RNC och DNC egna mätningar med flera tusen frågade och med en felmarginal på under 1% något helt annat.

Vi vet inte fören på valdagen hur det ligger till.

Skulle det dock vara så att det visar sig att det har varit manipulation av mätningarna för att generera klick in på hemsidor osv eller av andra skäl så tror jag vi kommer att se ett enormt förakt mot opionsmätningar framöver.

Troligen har du missuppfattat vad "felmarginal" betyder, då några hundra tillfrågade inte ger så låga felmarginaler som 1-3 %.

Vilka undersökningar är det som du identifierat som suspekta ? Finns någon av dessa med i RCP Average eller på 538 ? Länka gärna.
2024-11-02, 11:51
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Hur ligger det till i mätningarna egentligen? Inte följt med särskilt och tycker att man får ständigt nya signaler om att än den ene än den andre ligger på topp via MSM-rubriker som flashar förbi.

/Han Solo
Det ser jämnt ut, men olika institut ger olik besked.
2024-11-02, 12:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Troligen har du missuppfattat vad "felmarginal" betyder, då några hundra tillfrågade inte ger så låga felmarginaler som 1-3 %.

Vilka undersökningar är det som du identifierat som suspekta ? Finns någon av dessa med i RCP Average eller på 538 ? Länka gärna.

Nja, det är några av de mätningarna som faktiskt har haft så höga procent vilket är varför det finns misstankar om att de är beställda för att antingen bara generera klicks eller för att ge skenet av att det är jämnare än vad det är.
2024-11-02, 12:53
Medlem
ziracorns avatar
AZ OCH GA måste va säkra för Trumpen, annars nåt konstigt.

Resten av swing?

NC -Trump
Wisconsin -Harris

Pennsylvania, Michigan, impossible to say.
2024-11-02, 12:54
Medlem
DaEzzs avatar
Jag skrev det för några månader sedan och för några veckor sedan, nu skriver jag det igen. Om Trump ska vinna så måste OU visa fel (igen) till förmån för honom dvs precis som 2016 och 2020.

Gör de inte det så vinner Harris. Jag tror att Trump vinner för att det ovanstående fortfarande gäller till viss del, dvs om än inte i lika stor omfattning som 2016 och 2020.

Brasklappen är dock mellanårsvalen 2022 där OU bevisligen överskattade stödet för GOP-kandidaterna med känt resultat. Om den trenden följer med så kan det till och med vara så att OU underskattar stödet för Harris.
2024-11-02, 12:57
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
AZ OCH GA måste va säkra för Trumpen, annars nåt konstigt.

Resten av swing?

NC -Trump
Wisconsin -Harris

Pennsylvania, Michigan, impossible to say.
Sett till hur fördelningen av röster mellan män och kvinnor är så är Donalds körd redan nu, i GA + NC är diffen 12% + 10% till kvinnornas fördel så det kommer han inte ta ikapp!
Resten är liknade statistik i MI - WI + PA 10% - 11% - 12% är diffen till fördel för kvinnorna, Det är dem som röstar bort Donalds rakt igenom sett till siffrorna!
2024-11-02, 13:01
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag skrev det för några månader sedan och för några veckor sedan, nu skriver jag det igen. Om Trump ska vinna så måste OU visa fel (igen) till förmån för honom dvs precis som 2016 och 2020.

Gör de inte det så vinner Harris. Jag tror att Trump vinner för att det ovanstående fortfarande gäller till viss del, dvs om än inte i lika stor omfattning som 2016 och 2020.

Brasklappen är dock mellanårsvalen 2022 där OU bevisligen överskattade stödet för GOP-kandidaterna med känt resultat. Om den trenden följer med så kan det till och med vara så att OU underskattar stödet för Harris.
OU ger inget inte ens en fingervisning har inte gjort så ett bra tag, Det har varit så mycket beställds skitpolls som man inte kan ens lita på!
Förtidsröstningen visar på det som komma ska kvinnorna kommer rösta bort Donalds för peta i kvinnors rättigheter då ärr man fel ute, Och kvinnorna dominerar just förtidsröstningen och främst medelålders för dem tänker på kommande generationer och inte bara dagsdato...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in