2024-11-02, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det är ganska tydligt att du inte riktigt hänger med i utvecklingen

Varför skulle kvinnor dejta datanördar? Kvinnor knullar runt i jakten på rika män som vill försörja de utan krav på någon som helst motprestation. En avsugning om dagen sen är det klappat och klart, men då naturligtvis förutsatt att mannen har pengar så kvinnan kan bli försörjd som den lyxfru hon tror hon är
Männen får i sin tur nog och importerar fruar från Asien eller någonting

Det enda kvinnan tänker på är vilken handväska hon skall köpa kommande veckan, för runt 20.000 kr. Och då är det till att mannen kan pröjsa, för om inte, så fortsätter hon att rida kuk-karusellen.
Nu var det inte mig du citerade och svarade till, men jag anser att du kan få ett svar av mig ändå.

Är du också en som får din verklighetsuppfattning från obskyra incel-sidor och sociala medier?
Ut i verkligheten. Unga kvinnor vill, precis som kvinnor i alla tider har velat: träffa en fin och bra man att bli ömsesidigt kära i och bilda familj med honom. Men om den de är intresserade av bara vill knulla, så blir det bara det... Hon såras. Och sedan slickar hon sina sår och blir intresserad av en ny. Som bara vill knulla. Osv. "kukkarusellen" är snarare en "fittkarusell", där unga män tar för sig, nu när de inte behöver oroa sig över att göra de unga kvinnorna gravida och tvingas gifta sig med de unga kvinnorna.

Det bästa vore att vi lär de unga männen att satsa seriöst på en ung söt kvinna som vill dejta honom och vill ligga med honom. Inte se henne som en slags "slit och släng"-produkt. Utan satsa seriöst på henne. Vill en ung kvinna ligga med en ung man, så är han i regel redan godkänd av henne för seriösare relation. Vi behöver lära de unga männen detta. Satsar de seriöst, så kommer det bli par. Och barn. Och har de väl fått ett barn, vill de gärna ha ett till iaf.
Citera
2024-11-02, 07:17
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Va? Har du ens känt några unga kvinnor, undrar jag då. Deras liv är inte en dans på rosor. De har krav på sig att vara både 100% duktiga på sina jobb/utbildningar, sedan 100% perfekta flickvänner (och mammor om de har barn) och därutöver visa upp ett 100% perfekt liv inför andra. De blir sjuka av stress i allt yngre åldrar och det är framförallt kvinnor som drabbas.

Och att kvinnor vill ha jämställdhet är inte samma sak som att det är jämställt.

Jag och min partner (vi närmar oss 50) delar jämställt på det trista hushållsarbetet, så att båda ska få mer tid till våra barn och varandra. Det är så man behöver göra när båda förvärvsarbetar. Så att båda ska orka och må bra. Och så att fler barn ska födas!

I övrigt har du helt fel om våldtäkter. Det är 10 års preskriptionstid på det brottet. Och det krävs bevis.
Föreslår att du läser lite om Norah Vincents experiment att leva som man. Hon trodde det skulle vara ett enklare liv med privilegier och mindre krav. Det visade sig att det vart tvärtom.
Citera
2024-11-02, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Håller helt med i din analys!
En egoism där familjebildning ses som något fult har fått fotfäste. Regeringen har dessutom satsat allt på att förvandla gator och torg till mellanöstern samtidigt som de unga idag verkar leva med sk "main character syndrome" och en 20 åring är generellt omognare än vad en tolvåring var ibörjan av 1900-talet.

Kärnfamiljen är ful och tråkig och könsbyte det finaste som kan hända.

Fungerar alldeles utmärkt med jämställdhet (läs feminism) och kärnfamilj i ett! Alldeles alldeles utmärkt. jag och min partner lever så. Jag kan säga dig att det håller oss båda friska och välmående. Trots en väldigt skev omvärld.

Så. Vad vi bör lära unga män är att satsa seriöst på en ung söt kvinna som de trivs med och som vill dejta dem och ligga med dem. Vill den unga kvinnan ligga med den unga mannen, är hon i regel intresserad av seriösare med honom också. De satsar seriöst på varandra. Utbildar sig, skaffar jobb, skaffar några knoddar. och delar jämställt på det trista hushållsarbetet. Under småbarnsåren kan de båda gå ner i arbetstid, för att få mer tid för familjen och varandra. Och på så vis ha ork, lust och tid att skaffa fler knoddar.

Det går alltså alldeles utmärkt att kombinera kärnfamilj och jämställdhet. Inga problem!

Men samhällets skevhet. Det är något för politikerna att ta itu med! Gängkriminalitet, kriminalitet, misslyckad integration, klimathotet, nedskärningar i välfärden som leder till sämre skola/sämre sjukvård etc. Är det färre anställda i skolan, blir det svårare att bedriva en bra undervisning och klasserna blir för stora och stökiga. Inte bra för någon. Behöver vara täthet på personal på raster osv. också, så att mobbing kan stoppas. Och ekonomin.... Det är inte rimligt att sänka skatten och tro att man får igång köpkraften. Barnfamiljer är en stark köpkraft, men då måste de ha pengar till det också. Som matpriserna etc. ser ut nu, så har barnfamiljer inte råd på samma sätt som för bara 10 år sedan. Ja, det finns mycket att rätta till... Så att de där unga jämställda paren ska vilja och ha råd att skaffa fler än 1-2 knoddar.
Citera
2024-11-02, 07:26
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JihadNU
Du är ett kioskmongo
Fast det är nya moderaternas strategi, att krossa välfärden. Läs "det sovande folket" av Reinfeldt.
Citera
2024-11-02, 07:30
Medlem
Citat:
Föreslår att du läser lite om Norah Vincents experiment att leva som man. Hon trodde det skulle vara ett enklare liv med privilegier och mindre krav. Det visade sig att det vart tvärtom.

Vem har sagt att det är enkelt att vara man? Inte jag iaf.

Vad jag ifrågasatte var den som påstod att det var enkelt att vara kvinna.

Det är svårt att vara människa. Inget av könen ska gå och tro något annat.

Men tillsammans kan man hjälpas åt och komplettera varandra.

Livet blir roligare och bättre med en partner som kompletterar en. Och där man hjälps åt (tex. med det trista hushållsarbetet). Man finns för varandra i vått och torrt. Och får några knoddar med varandra. Men fortsatt är det inte lätt att vara människa.

Vill man ha ett lätt liv, skulle man nog behöva ha föds till en omhuldad katt/hund, med ägare som verkligen ser till att man får ett så optimalt hundliv/kattliv som möjligt. Men nu är vi alla människor och får göra det bästa av det!
Citera
2024-11-02, 07:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Fungerar alldeles utmärkt med jämställdhet (läs feminism) och kärnfamilj i ett! Alldeles alldeles utmärkt. jag och min partner lever så. Jag kan säga dig att det håller oss båda friska och välmående. Trots en väldigt skev omvärld.

Citerade du rätt person? Jag har väl inte skrivit något om att jag inte är för jämställdhet?
Citera
2024-11-02, 07:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Va? Har du ens känt några unga kvinnor, undrar jag då. Deras liv är inte en dans på rosor. De har krav på sig att vara både 100% duktiga på sina jobb/utbildningar, sedan 100% perfekta flickvänner (och mammor om de har barn) och därutöver visa upp ett 100% perfekt liv inför andra. De blir sjuka av stress i allt yngre åldrar och det är framförallt kvinnor som drabbas.

Och att kvinnor vill ha jämställdhet är inte samma sak som att det är jämställt.

Jag och min partner (vi närmar oss 50) delar jämställt på det trista hushållsarbetet, så att båda ska få mer tid till våra barn och varandra. Det är så man behöver göra när båda förvärvsarbetar. Så att båda ska orka och må bra. Och så att fler barn ska födas!

I övrigt har du helt fel om våldtäkter. Det är 10 års preskriptionstid på det brottet. Och det krävs bevis.

Ja, det finns dessa krav på unga kvinnor. Det leder till lågt barnafödande. Jämställdhet där båda skall göra karriär och ta hand om barnen är fint och det går att genomföra om båda parter är stabila och målinriktade. Det är då en möjlighet för dessa par.

Men det kommer aldrig generellt att leda till ett högt barnafödande. Det är en utopi där man lurar sig själv. För det kommer alltid att krävas att det ges mer utrymme i kvinnors liv att prioritera barn mer än karriär och att dra in pengar.
Citera
2024-11-02, 07:36
Medlem
Citat:
Citerade du rätt person? Jag har väl inte skrivit något om att jag inte är för jämställdhet?

Du skrev att du tyckte någon skribent gjort en klockren analys. Skribenten var kritisk mot feminism (och feminism innebär rätt och slätt jämställdhet). Så jo, jag svarade till rätt person!
Citera
2024-11-02, 07:40
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Vem har sagt att det är enkelt att vara man? Inte jag iaf.

Vad jag ifrågasatte var den som påstod att det var enkelt att vara kvinna.

Det är svårt att vara människa. Inget av könen ska gå och tro något annat.

Men tillsammans kan man hjälpas åt och komplettera varandra.

Livet blir roligare och bättre med en partner som kompletterar en. Och där man hjälps åt (tex. med det trista hushållsarbetet). Man finns för varandra i vått och torrt. Och får några knoddar med varandra. Men fortsatt är det inte lätt att vara människa.

Vill man ha ett lätt liv, skulle man nog behöva ha föds till en omhuldad katt/hund, med ägare som verkligen ser till att man får ett så optimalt hundliv/kattliv som möjligt. Men nu är vi alla människor och får göra det bästa av det!
Du påpekade att det var väldigt svårt att vara kvinna och rent autistiskt sätt så betyder det att kvinnor har det svårare än män eftersom könet blev uttalat blir det som jämförs med. Annars hade du skrivit att "människor har det svårt" och inte explicit bara nämnt kvinnor. Lite som att skriva "tikar är sötast" och det innebär just att hanar inte är lika söta.

Men du skrev senare att det är svårt att vara människa, så jag förlåter dig.
Citera
2024-11-02, 07:43
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Du skrev att du tyckte någon skribent gjort en klockren analys. Skribenten var kritisk mot feminism (och feminism innebär rätt och slätt jämställdhet). Så jo, jag svarade till rätt person!
Nej feminism idag har inte samma betydelse som innan.

Jämställdhet är jag för men dagens feminism är jag emot. Varför? Jo för att dagens feminism snarare verkar gå ut på att trycka ned mannen istället för att höja kvinnan.
Citera
2024-11-02, 07:43
Medlem
Kvinnor i utvecklade länder värderar frihet och karriär över att skaffa 3+ barn innan de fullt 25, det är inte svårare än så.
Tyvärr flashback incels men lågt barnafödade har inget med invandring att göra
Senast redigerad av WarraWarra 2024-11-02 kl. 07:49.
Citera
2024-11-02, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, det finns dessa krav på unga kvinnor. Det leder till lågt barnafödande. Jämställdhet där båda skall göra karriär och ta hand om barnen är fint och det går att genomföra om båda parter är stabila och målinriktade. Det är då en möjlighet för dessa par.

Men det kommer aldrig generellt att leda till ett högt barnafödande. Det är en utopi där man lurar sig själv. För det kommer alltid att krävas att det ges mer utrymme i kvinnors liv att prioritera barn mer än karriär och att dra in pengar.

Vad är "att göra karriär" egentligen? Att utbilda sig och få ett jobb, är det "karriär"? Jag känner både 3-barnsmammor, 4-barnsmammor och tom. 7-barnsmamma som i så fall har fött flera barn och "gjort karriär". Så det går! Om det är utbildning och jobb som räknas som karriär. Samtliga dessa kvinnor har jämställda män ska tilläggas. Dvs.: där man och kvinna delar på det trista hushållsarbetet, så att båda får tid för varandra och barnen och jobben. Och dessa kvinnor har inte jobbat 100% utan snarare 75%. Och deras män har också gått ner lite i arbetstid. Man kan alltså, om man vill. kombinera kärnfamilj med jämställdhet. >Det går alldeles ypperligt bra.

Men om karriär är att klättra som en streber... Tja, då kommer det bli maken som måste gå ner i arbetstid och rodda mer i hemmet för att det ska bli fler knoddar. Det kanske inte han vill göra. Och då lär det inte bli så många barn. men hur många kvinnor är sugna på att klättra i karriären som strebrar? De alla flesta kvinnor tycks ju vilja jobba inom offentliga sektorn. Som barnskötare, undersköterskor, sjuksköterskor, socionomer, lokalvårdare, lärare, förskolelärare etc. Visst: de kan göra en karriär även där, men går de ner i arbetstid och får gå ner i arbetstid och har en jämställd make. Så kan de absolut ändå föda några knoddar också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in