Citat:
Ursprungligen postat av
hodde
Men om du också borstar tänderna håller de längre. Menar du det du skriver? En tandborste och tandkräm är billigare än tandhygienist och tandläkare.
Nej, men jag skulle tro att majoriteten fixar en tandborste redan efter några dagar, annars så fort man får chansen. Hellre en begagnad än ingen skulle nog de flesta tänka ganska snabbt och lär finnas flera i varje hem.
Tror du inte?
Det kanske de skulle göra. Vem vet? För övrigt tror jag att serien inte hade skadats av lite mer realism i form av vardagliga grejer. Det hade kanske gjort att det känts mer verkligt - och därmed mer spännande med tanke på det ständiga hotet av zombies. Alltså mer att det är vanliga människor som försöker överleva. För mycket av det hade förstås dödat dramat, men kanske lite små inlägg om mat, toalettpapper eller hur man kan tvätta sig i fält. En annan sak som slagit mig är att det inte varit mer psykisk ohälsa med tanke på undergången. Visst, man kan tänka sig att de som drabbats av det i och med apokalypsen kanske varit bland de första att stryka med, men fler kanske borde ha drabbats av det en tid senare, när det verkligen sjunkit in att världen är borta, liksom alla nära och kära. Jag kan erinra mig
ett avsnitt där en kille blir anfallen av zombies och får yrsel.