2024-03-18, 23:02
Medlem
kl4sseKocks avatar
Ska ge de spinnoffer en chans Så länge de håller sig typ runt 8 avsnitt om 2 säsonger kanske
Citera
2024-04-02, 22:10
Medlem
carminaburanas avatar
Så var det slut på the ones who live. Hade gärna fått vara 2-4 avsnitt längre .
Citera
2024-05-24, 15:44
Medlem
diseuses avatar
En ’bakom kulisserna’-video från inspelningen av andra säsongen av The Walking Dead – Dead City:

https://youtu.be/SCfIB6Lpr8k
Citera
2024-05-29, 19:48
Medlem
Har någon koll på om en enda av de många spin-offserierna så småningom kommer leta sig till Sverige?
Citera
2024-07-27, 13:58
Medlem
diseuses avatar
Ett par nya trailers för spinofferna släpptes inatt.

Dead City: https://youtu.be/sbj-SQ6An40
Daryl Dixon: https://youtu.be/N5uZBSQ2R_M
Citera
2024-10-27, 09:03
Medlem
Nu finns säsong 1 av Daryl Dixon, Dead City och The Ones who live på Disney+. Gissa om det skall tittas på zombies igen efter ett alldeles för långt uppehåll!
Citera
2024-10-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nu finns säsong 1 av Daryl Dixon, Dead City och The Ones who live på Disney+. Gissa om det skall tittas på zombies igen efter ett alldeles för långt uppehåll!

Man fortsätter att fascineras av hur de kan klara sig så bra på nästan ingen mat och nästan inget vatten, och av hur stanken av mängder av ruttnande lik inte påverkar dem. Och de verkar alla ha en god tandhälsa trots omständigheterna.

Jag såg just Dead City, och den var rätt bra - vissa saker, som det ovan, får man helt enkelt bortse ifrån. Det som stod ut var att det utspelade sig i storstadsmiljö för ovanlighetens skull.
Citera
2024-10-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Man fortsätter att fascineras av hur de kan klara sig så bra på nästan ingen mat och nästan inget vatten, och av hur stanken av mängder av ruttnande lik inte påverkar dem. Och de verkar alla ha en god tandhälsa trots omständigheterna.

Jag såg just Dead City, och den var rätt bra - vissa saker, som det ovan, får man helt enkelt bortse ifrån. Det som stod ut var att det utspelade sig i storstadsmiljö för ovanlighetens skull.

Hade du slutat packa tandborste? Väger ju ingenting, och kan vässas till en pik. Bör finnas tandkräm i överflöd och brist på tandläkare, klart de flesta skulle borsta?
Citera
2024-10-28, 14:00
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Hade du slutat packa tandborste? Väger ju ingenting, och kan vässas till en pik. Bör finnas tandkräm i överflöd och brist på tandläkare, klart de flesta skulle borsta?

Även om du borstat tänderna morgon och kväll så kan du fortfarande få problem med tänderna, jag går till tandläkaren varje år blir billigare så
Citera
2024-10-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.

Jag började med The ones who live och fortsätter nu med Dead City innan jag går över till Daryl.

Jag fokuserar personligen inte så mycket på hur knullbar Maggie är efter 10 år av apokalypsleverne utan stör mig mer på hur dumt och eller orealistiskt de inblandade uppträder gång på gång. Jag hade gärna sett en zombieserie där vi får följa riktiga människor och hur de överlever. Troligtvis finns det riktiga människor även i TWD-universumet men vi får ju aldrig följa dessa.
Citera
2024-10-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde

Är tandkräm en prioritet när ens liv är i fara? Då tänker jag mest på början av apokalypsen, då de flesta bara försöker fly för sitt liv. Även om det sedan finns lager med tandkräm, kommer man åt den när det är zombies överallt? Och då mat och vatten fortfarande är prio nr. 1?
Citera
2024-10-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag började med The ones who live och fortsätter nu med Dead City innan jag går över till Daryl.

Jag fokuserar personligen inte så mycket på hur knullbar Maggie är efter 10 år av apokalypsleverne utan stör mig mer på hur dumt och eller orealistiskt de inblandade uppträder gång på gång. Jag hade gärna sett en zombieserie där vi får följa riktiga människor och hur de överlever. Troligtvis finns det riktiga människor även i TWD-universumet men vi får ju aldrig följa dessa.

Hur du lyckas läsa in "knullbar" i det jag skrev har jag ingen aning om. Uppenbarligen var det överlevnad jag syftade på.
Klart att de beter sig orealistiskt! Annars hade det ju inte blivit ett säljande drama. De riktiga människor du syftar på är de som blivit zombies.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in