Citat:
Ursprungligen postat av
LaettMjoelk
Jag har inga studier till mina påståenden, nej, för det har aldrig gjorts då ett sånt samhälle aldrig varit aktuellt.
Nej, det har aldrig "kastats pengar på mammor". Alltså kan du inte säga att mina påståenden inte stämmer eftersom de aldrig provats! Vem som svamlar kan du med andra ord inte veta. Det blir så otroligt svårt att hålla en saklig diskussion där man utbyter olika infallsvinklar när du bara kastar ohållbara och tunna "argument". Är inte intresserad av den typen av låga samtal.
Sverige har den mest generösa välfärdssystemet för föräldrar i världen, undantaget möjligen Norge. Det kallar jag att kasta pengar på mammor.
Men om alla länder i väst har samma problem med sjunkande fertilitet, och Sverige är det land som har generösast välfärd för föräldrar så borde man kunna se i alla fall någon effekt i fertilitetstalen relativt jämförbara länder med mindre generös välfärd, men det gör vi inte.
Om jag skulle påstå att statsministern borde gå ut på midsommarafton varje år och göra en fertilitetsdans inför månen för att öka barnafödandet, kan vi anta att det inte skulle ha någon effekt? Eller ska vi dra slutsatsen med din logik att det kan vi inte veta, för det har aldrig provats?