2024-10-31, 21:45
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Bara att sätta allt du äger då på det ”felsatta” oddset 2.70 på Harris. Vilken fjant du är.
Discoputte har så mycket tillgångar så han behöver inte sänka sig till såssefasoner som dobbel. (Hans egna ord, ungefär) när jag föreslog precis samma sak

Jag litar inte tillräckligt på OUarna för att betta mer än kaffepengar och då kan det vara. Hade jag varit så säker som nämnd hade jag lastat in 10k i alla fall.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2024-10-31 kl. 22:12.
2024-10-31, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Hon leder enbart i Wisconsinoch Michigan pga av CNNs sagolika polls som gave henne 5 respektive 6 %.

Ja så är det men vi kan inte stoppa det i papperskorgen utan får lägga in det i våra beräkningar. Vi får se hur utvecklingen blir före valet, hur det förändras.
2024-10-31, 21:56
Medlem
På 538 är det en liten push uppåt för Trump ikväll. Harris ledning har åter reducerats till 1,3%.

Trumps lite dåliga popularitetsiffra har också förbättrats från minus 8,5% till 8,4%.

Harris ligger kvar på minus 1,5%.
2024-10-31, 21:56
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jag kommer vare sig bli det ena el det andra tyvärr iom jag ser på reala siffror, Dem visar det pekar att Harris tar hem det hela rätt komfortabelt!
Vilka siffror visar att Harris kommer att ta hem det komfortabelt? Även dina cherrypickade siffror från Kamala-sektens trollfabriker visar att opinionsläget är väldigt jämnt. I stort sett samtliga opinionsmätningar från vågmästarstaterna så är skillnaden mellan kandidaterna inom den statistiska felmarginalen.
2024-10-31, 22:05
Medlem
Reimers avatar
Det finns hopp om den så kallade generation "Z", åtminstone de unga männen.

Citat:
En mätning gjord av New York Times och Harvard University ger Trump en kraftig fördel i kategorin män under 30 år jämfört med 2020.

En annan mätning av CNBC menar att Trump dubblat sitt stöd hos generation Z, från 21 procent till 40 procent, de senaste tre månaderna.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/barron-trumps-bastis-en-maktfaktor-i-valet/
2024-10-31, 22:15
Medlem
Madagascars avatar
Har Trump tappat lite i opinionsundersökningarna de senaste dagarna?
2024-10-31, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Jag litar inte på vad opionsundersökningar visar. Däremot visar dem trender. .

Men om trenden är på harris sida så är du plötsligt emot trender med.
patetiskt
2024-10-31, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Har Trump tappat lite i opinionsundersökningarna de senaste dagarna?
Ytterst ytterst små förändringar senaste sex veckorna i både RCP och 538 i national poll men nej, det kan man tyvärr inte påstå. Snarare en (mycket svag!) kurva upp för DT. Enstaka mätningar kommer med tvära kast, men trenden är en väldigt långsam ökning för DT.

Men jag får en känsla av att i ett såhär polariserat val så har de flesta - även s.k. undecided - redan bestämt sig och rörelserna är så små att de snarast är statistiskt brus.
2024-10-31, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det finns hopp om den så kallade generation "Z", åtminstone de unga männen.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/barron-trumps-bastis-en-maktfaktor-i-valet/

Precis som i Sverige är det de unga som tvingas leva med följderna av en oansvarig migrationspolitik. Boomers vet inte hur det ser ut där ute i det verkliga samhället och röstar därför planenligt på sina gamla partier (Socialdemokraterna & Demokraterna).
2024-10-31, 22:31
Medlem
DjPuttes avatar
Simon Rosenberg @SimonWDC

Right-aligned pollsters dumping lots of polls this week. A majority of all polls released in fact. Here's a breakdown:
National - 8
AZ - 5
GA - 5
MI - 10
NC - 6
NV - 4
PA - 7
WI - 8
Total - 53
Clear sign they think Trump is losing and needs a bit of help. #RedWave2024
2024-10-31, 22:32
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snitcho
Ytterst ytterst små förändringar senaste sex veckorna i både RCP och 538 i national poll men nej, det kan man tyvärr inte påstå. Snarare en (mycket svag!) kurva upp för DT. Enstaka mätningar kommer med tvära kast, men trenden är en väldigt långsam ökning för DT.

Men jag får en känsla av att i ett såhär polariserat val så har de flesta - även s.k. undecided - redan bestämt sig och rörelserna är så små att de snarast är statistiskt brus.
RCP flippade MI till Kamala i förrgår och WI till Kamala igår:

https://www.realclearpolling.com/maps/president/2024/no-toss-up/electoral-college
Senast redigerad av Madagascar 2024-10-31 kl. 22:51.
2024-10-31, 22:37
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Alla kan läsa vad du skrev. Du förstår det va?

Och nu är han (Trump) inte betydelsefull, fast han är det?

Gör så här; logga ut, nyktra till och så börjar du om imorgon

Ja, tack o lov kan alla se vem av oss som ljuger här!

Du påstod att jag skrev "trump-troll" vilket inte är sant! Du flyttar målstolparna.
Skulle aldrig falla mig in att ge honom den vikten.
Det är helt andra troll jag "pratade" om men som dock utnyttjar trump som ett verktyg för att nå något annat/större.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in