2024-10-31, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
New Hampshire är i flipping zone https://www.breitbart.com/2024-election/2024/10/31/kamala-collapse-continues-new-hampshire-shifts-away-harris-election-forecast/

Intressant. Kan ju öppna upp en ny väg till seger för Trump.

Beror ju på hur tät sammankopplade svängstaterna är.

De två senaste valen så gick alla utom 1 till vinnaren vilket kan tyda på att de är ganska tätt sammankopplade och att vinnaren kommer att vinna de flesta då de lutar åt samma håll och styrs av liknande processer/demografi.
Senast redigerad av 1ulvius9 2024-10-31 kl. 20:57.
2024-10-31, 20:59
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Köpta Trumptroll på flashback? Nu har du missat något i medicineringen.
Hur många amerikaner med rösträtt som man kan påverka hänger härinne menar du?

Snälla.. Trump är inte, i egentlig mening, så betydelsefull att jag skulle kalla dessa figurer för "trumptroll" som du påstod felaktigt att jag gjorde.

Trump är bara ett lättmanipulerat, mutat, självälskande och fånigt verktyg för helt andra, högst verkliga, "troll".
Fenomenet förekommer inte bara i USA.
Dock är valet i USA det viktigaste (eftersom de är starkast och behöver tas ned)
och därför är det också där man lagt mest resurser.
Vartenda val i väst är infiltrerat numera.
Målet är ett.
Som många redan vet.
Så visst, du kan pipa om mediciner hit o dit-men det hjälper dig inte att flytta bort fokus.
2024-10-31, 21:06
Medlem
DjPuttes avatar
Då tar vi lite faktabaserat:
EARLY VOTING IN SWINGSTATES-BY GENDER-CNN

Arizona:

Women 52 %
Men 46 %

Nevada:

Women: 50 %
Men: 48 %

PA:

Women: 56 %
Men: 44 %

GA:

NC:

Women: 55 %
Men: 45%

MI:

Men: 45 %

WI:

Vad säger detta då jo kvinnorna kommer rösta bort er MAGA ledare och fler kommer komma under valnatten sedan tillkommer Gen Z, Detta är realiteten är fake polls som folk kan svara lite som dem vill eller vilka som behagar svara på skyddade nummer!
2024-10-31, 21:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Arizona:

Women 52 %
Men 46 %

Nevada:

PA:

GA:

NC:

MI:

WI:

Vad säger detta då jo kvinnorna kommer rösta bort er MAGA ledare och fler kommer komma under valnatten sedan tillkommer Gen Z, Detta är realiteten är fake polls som folk kan svara lite som dem vill eller vilka som behagar svara på skyddade nummer!

Likheten mellan dig och mig: vi tycker båda att Trump är en vedervärdig pajas som inte bör sitta i Vita Huset.

Skillnaden mellan dig och mig: du blir chockad och gråter på valdagen, jag är förberedd på att Trump kommer att vinna.
2024-10-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det kan mycket väl vara så att vi vet om Trump vunnit dagen innan valet, alternativt på valdagen.

R har fått en mycket stor tillväxt registrerade republikaner de senaste 4-åren.

Knäckfrågan är väl hurvida stater som Georgia Wisconsin och Pennsylvania kommer tillåtas räkna röster mitt i natten flera dagar efter att valet är över. Florida, USAs tredje mest folkrika stat är klar med rösträkningen samma kväll, det finns givetvis inget som gör att dessa små stater skall räkna röster i veckor...

Topp 10 anledningar till varför Trump vinner 2024
https://skeshel.substack.com/p/ten-clear-signs-trump-should-win

Låt oss vara realistiska. Valet är över när alla röster är räknade, är det jämt tar beskeden längre tid, det handlar inte om att man ”räknar röster på natten” utan om att man ett i jämt val vill ha ett preliminärt resultat. Är resultatet jämt kommer detta kontrollräknas.
Sannolikt kommer Harris vinna, hon kommer få flest röster nationellt kanske 50-46% och redan det räcker långt. Harris är mer omtyckt än Trump och detta är kanske den bästa indikatorn åt vilket håll det lutar. Någon av kvällstidningarna idag hade en rubrik där de försökte översätta opinionsmätningarna från 2016 och 2020 till valet 2024 och det är också ett stort missförstånd, sannolikt är demokraterna och Harris något underskattade idag.

Trump har ett överläge när det gäller ekonomin, ingen gillar inflation och kostnadsökningarna plågar det amerikanska folket men alla vet att han kan säga och lova vad som helst, innerst inne vet man att han är en pajas.
Vi är nog alla överens om att Trump inte är någon person vi själva skulle låna ut våra pengar till så varför skulle någon sätta sitt lands framtid i hans händer?
2024-10-31, 21:15
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Likheten mellan dig och mig: vi tycker båda att Trump är en vedervärdig pajas som inte bör sitta i Vita Huset.

Skillnaden mellan dig och mig: du blir chockad och gråter på valdagen, jag är förberedd på att Trump kommer att vinna.
Jag kommer vare sig bli det ena el det andra tyvärr iom jag ser på reala siffror, Dem visar det pekar att Harris tar hem det hela rätt komfortabelt!
2024-10-31, 21:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Jag kommer vare sig bli det ena el det andra tyvärr iom jag ser på reala siffror, Dem visar det pekar att Harris tar hem det hela rätt komfortabelt!

Jag hoppas du har rätt, men jag tror att du har fel.
2024-10-31, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Invandringsfrågan kan säkert få några demokrater att rösta emot sitt eget parti.
Hoppas och tror att det inte utgör några direkta massor. Dessa lär snarast ligga på soffan.
2024-10-31, 21:30
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:

Arizona:

Women 52 %
Men 46 %

Nevada:

PA:

GA:

NC:

MI:

WI:

Finns det några fakta som säger på vem har dom där kvinnorna och männen har röstat?
2024-10-31, 21:35
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Snälla.. Trump är inte, i egentlig mening, så betydelsefull att jag skulle kalla dessa figurer för "trumptroll" som du påstod felaktigt att jag gjorde.

Trump är bara ett lättmanipulerat, mutat, självälskande och fånigt verktyg för helt andra, högst verkliga, "troll".
Fenomenet förekommer inte bara i USA.
Dock är valet i USA det viktigaste (eftersom de är starkast och behöver tas ned)
och därför är det också där man lagt mest resurser.
Vartenda val i väst är infiltrerat numera.
Målet är ett.
Som många redan vet.
Så visst, du kan pipa om mediciner hit o dit-men det hjälper dig inte att flytta bort fokus.

Alla kan läsa vad du skrev. Du förstår det va?

Och nu är han (Trump) inte betydelsefull, fast han är det?

Gör så här; logga ut, nyktra till och så börjar du om imorgon
2024-10-31, 21:35
Medlem
Citat:

Bara att sätta allt du äger då på det ”felsatta” oddset 2.70 på Harris. Vilken fjant du är.
2024-10-31, 21:42
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Bara att sätta allt du äger då på det ”felsatta” oddset 2.70 på Harris. Vilken fjant du är.
Easy money!
Redan lagt in 1000:- på henne!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in