2024-10-31, 18:34
  #83485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
De gör väl gott?

Bara lite mer direkt? De har väl inte orsakat någons död? Det får man väl säga att dumpen har gjort?

Kolla bara med hur stor glädje man dokumenterar och raljerar kring självmorden här.

Dumpen har varken uppmanat dom eller tvingat dom till självmord utan dom ber dom söka hjälp
Om dom trots det väljer att ta sitt liv är det inget dumpen kan hållas ansvarig för
Citera
2024-10-31, 18:46
  #83486
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dumpen har varken uppmanat dom eller tvingat dom till självmord utan dom ber dom söka hjälp
Om dom trots det väljer att ta sitt liv är det inget dumpen kan hållas ansvarig för

Du har en annorlunda syn på ansvar än vad jag har. Om man inte uppmanar eller tvingar någon till självmord så står man utan skuld. Det låter osunt i mina öron.
Citera
2024-10-31, 18:48
  #83487
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Finns ingen marknad för dessa "nazister".
Dom kommer att försvinna lika snabbt som dom uppstod.
Snart är det 4 år sedan Dumpen startade och det är fantastiskt att de fortfarande är kvar.

Nej, det gör det ju bara för sitt höga nöjes skull. Men vem vet, det kanske finns en marknad för dessa - man måste bara älska att du kallar dom "nazister" i stället för nazister; det säger väl nånting - våldsverkare. Nån kanske går igång på att kolla misshandelsvideos? Med tanken på sadismen som frodas i de andra dumpentrådarna håller jag det inte för otroligt.
Citera
2024-10-31, 19:10
  #83488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Du har en annorlunda syn på ansvar än vad jag har. Om man inte uppmanar eller tvingar någon till självmord så står man utan skuld. Det låter osunt i mina öron.

Dom har vid flertalet tillfällen vädjat personerna dom konfronterar att söka hjälp för sina problem istället för att ta sina liv

Om gäddorna trots det väljer att göra det ändå så kan skulden knappast läggas på dumpen
Citera
2024-10-31, 19:15
  #83489
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dom har vid flertalet tillfällen vädjat personerna dom konfronterar att söka hjälp för sina problem istället för att ta sina liv

Om gäddorna trots det väljer att göra det ändå så kan skulden knappast läggas på dumpen

"Jag älskar dig jättemycket"

Hört talas om män som säger så åt sina partners efter att de misshandlat dom?

Fast det spelar väl ingen roll vad jag säger. Du tycker det är sunt med den här typen av verksamhet, jag tycker inte det.

För din skull kan vi väl hoppas att verksamheten sprider sig till andra områden. Inom några år kan vi har fullt av medborgargarden som slår till mot allsköns oönskade beteenden. Det blir väl bra?
Citera
2024-10-31, 19:43
  #83490
Medlem
En sak som jag undrar över, det här är en skitsak egentligen. Men jag störs jävligt mycket över när Sara sitter och blinkar som en vettvilling vid olika intervjuer och vid Dumpens Youtube kanal! Är det nervositet? Eller gamla knark skador hon har? Jag menar inget illa, utan bara undrar.
Citera
2024-10-31, 19:48
  #83491
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
En sak som jag undrar över, det här är en skitsak egentligen. Men jag störs jävligt mycket över när Sara sitter och blinkar som en vettvilling vid olika intervjuer och vid Dumpens Youtube kanal! Är det nervositet? Eller gamla knark skador hon har? Jag menar inget illa, utan bara undrar.

Ptjae:
Citat:
Excessive blinking can indicate anxiety, which often pairs with lying. If the level of blinking seems exaggerated, it might be because the person is lying. Eyes that don't match up with general facial expressions may demonstrate internal conflict or a covering up of the truth.
Citera
2024-10-31, 20:05
  #83492
Medlem
entilllirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
"Jag älskar dig jättemycket"

Hört talas om män som säger så åt sina partners efter att de misshandlat dom?

Fast det spelar väl ingen roll vad jag säger. Du tycker det är sunt med den här typen av verksamhet, jag tycker inte det.

För din skull kan vi väl hoppas att verksamheten sprider sig till andra områden. Inom några år kan vi har fullt av medborgargarden som slår till mot allsköns oönskade beteenden. Det blir väl bra?

Sara "Svarta Änkan" Nilsson, ett 20-tal självmord and counting.
Citera
2024-10-31, 20:06
  #83493
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entilllirare
Sara "Svarta Änkan" Nilsson, ett 20-tal självmord and counting.

Är det verkligen så många?!

Jag trodde det rörde sig om ungefär hälften?
Citera
2024-10-31, 20:38
  #83494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
En sak som jag undrar över, det här är en skitsak egentligen. Men jag störs jävligt mycket över när Sara sitter och blinkar som en vettvilling vid olika intervjuer och vid Dumpens Youtube kanal! Är det nervositet? Eller gamla knark skador hon har? Jag menar inget illa, utan bara undrar.

Sara är Magica de Hex och naturligtvis lite spänd när hon har kameran in her face. Hon vet att hon balanserar på gränsen och Putte kan när som helst slänga ur sig något korkat som visserligen kan klippas bort men ändå.

Dumpen har uppenbart inte gått hem i media trots tappra pk-försök, klimatmupp mm men det ska tydligen tas om hand om så nu är dom i krig och Sara är på sin vakt hela tiden.
Konstanta blinkningar indikerar på osäkerhet.

Mediaträning är inte Dumpens starkaste gren. T ex så sa en av Saras gullegrisar att det är mer lättfiskat under helgkvällar när gubbarna krökar, seriöst?

Sara var oerhört pinsam i samtalet med Aschberg + kollega. Flummiga Putte i bakgrunden hördes bara ibland men tillförde naturligtvis inget, gissar att Sara höll pekfingret framför käften och mutade vid behov.
Citera
2024-10-31, 20:56
  #83495
Medlem
entilllirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Är det verkligen så många?!

Jag trodde det rörde sig om ungefär hälften?

Bodström ska ha sagt det i en nylig radiointervju enligt referat i Dumpen-gruppen. Det nämndes också i ETC tidigare i år att det fanns ett stort mörkertal.
Citera
2024-10-31, 21:01
  #83496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dumpen har varken uppmanat dom eller tvingat dom till självmord utan dom ber dom söka hjälp
Om dom trots det väljer att ta sitt liv är det inget dumpen kan hållas ansvarig för


Varför är inte Dumpen ansvariga för att människorna tar sina liv? Hade Dumpen inte haft något att göra med dessa, och trots det tar de sina liv. Då har Dumpen inget ansvar. Ser du inte kopplingen mellan uthängning; allt som det innebär, och självmord?

Om ett gäng personer hänger ut en människa för saker som gör det mycket svårare för den uthängda människan att gå igenom sin vardag, samt tillkommande trakasserier etc, som till slut leder till självmord. Tror du inte det gänget som hänger ut har ett ansvar?

Om du blir mobbad av folk, och det enda du får som svar av folket som mobbar dig är att du ska söka hjälp, samtidigt som mobbandet fortsätter som slutgiltigen gör att du tar ditt liv. Är mobbarna ansvarsfria då?

Blir man ansvarsfri sålänge man uppmanat någon att söka hjälp? Tänk efter noga nu Bertil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in