Citat:
Det är mycket som behöver göras.
Dumpens arbeta är en del i det hela.
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Tvångskastreriing med läkemedel är ett bra förslag. Enligt Dr Rahm så är denna behandling det enda som hjälper i längden.
Att poliser och civilanställda får fiska gäddor vore nått.
Är övertygad om att Dumpen har en viss avskräckande effekt. Man märker oron över Dumpen bland gäddorna. Finns säkert några som därför avstår att söka barn och unga i sexuellt syfte.
Dumpens arbeta är en del i det hela.
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Tvångskastreriing med läkemedel är ett bra förslag. Enligt Dr Rahm så är denna behandling det enda som hjälper i längden.
Att poliser och civilanställda får fiska gäddor vore nått.
Är övertygad om att Dumpen har en viss avskräckande effekt. Man märker oron över Dumpen bland gäddorna. Finns säkert några som därför avstår att söka barn och unga i sexuellt syfte.
Jag tycker verksamheten är vidrig. Uppenbart är det en kombination av pågående trauma och hämndbehov hos de involverade, lynchverksamhet (alla mobbare får plötsligt lätta offer att ta ut sina sadistiska böjelser på) och rena kommersiella intressen.
Många av de uthängda (oavsett att de begett sig iväg för att träffa nån som utgav sig för att vara minderårig) är säkerligen inte pedofiler. Några är hebefiler, flera utvecklingsstörda, några troligen sex- och porrmissbrukare, andra autister.
Kopplingar till och stöd från organiserad kriminalitet (HA, nazister m.fl.) tycker jag säger allt. Nånting säger mig att många som stödjer dumpen inte ställer sig positiva till ChatControl.
Om man stödjer Dumpen bör man väl stödja alla former av uthängningar. Av torskar, skattefuskare, kvinnor som begått abort (det är ju väldigt omoraliskt tycker många, och det var nåt svin som gjorde just detta - lade ut information från patientjournaler på Instagram för att visa släkten hur skandalöst de här kvinnorna levde sina liv) - plus alla som man kan hetsa eller lura eller förmå att göra sig redo för att göra nåt brottsligt (även om man i slutändan inte hade begått brottet).
Kriminella rekryterar minderåriga till helt sjuka brott på Snapchat. Skulle du stödja att man hänger ut dessa barn? Eller om det inte handlar om barn, ungdomar som är åtminstone femton? Man skulle väl kunna argumentera för att såna tonåringar var mördare? Och hänga ut dom och deras familjer?
Jag tycker det är absurt. Med Dumpen kan man lika gärna avskaffa rättsstaten och låta mobben sköta det. Men det är kanske dit vi är på väg. Det passar säkert många av de ivrigaste påhejarna utmärkt.
Citat:
Tror jag inte en sekund på. Hur märker du av "oron"? Har du nån slags radar att känna av stämningsläget bland presumtiva sexualförbrytare med?
jag skulle tro att de flesta barn som råkar ut för predatorer drabbas av helt andra än de som dumpen plockat. Det måste rimligen gå att ta reda på hur många av förövare som döms som hittat sina offer online och hur många som skaffat sig tillgång (eller hur man nu ska uttrycka det...
)till barn via jobbet, föreningsengagemang, familjen osv.
__________________
Senast redigerad av Kundalini 2024-10-31 kl. 16:45.
Senast redigerad av Kundalini 2024-10-31 kl. 16:45.