2024-10-31, 16:40
  #83473
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är mycket som behöver göras.
Dumpens arbeta är en del i det hela.
Det ena behöver inte utesluta det andra.
Tvångskastreriing med läkemedel är ett bra förslag. Enligt Dr Rahm så är denna behandling det enda som hjälper i längden.
Att poliser och civilanställda får fiska gäddor vore nått.
Är övertygad om att Dumpen har en viss avskräckande effekt. Man märker oron över Dumpen bland gäddorna. Finns säkert några som därför avstår att söka barn och unga i sexuellt syfte.

Jag tycker verksamheten är vidrig. Uppenbart är det en kombination av pågående trauma och hämndbehov hos de involverade, lynchverksamhet (alla mobbare får plötsligt lätta offer att ta ut sina sadistiska böjelser på) och rena kommersiella intressen.

Många av de uthängda (oavsett att de begett sig iväg för att träffa nån som utgav sig för att vara minderårig) är säkerligen inte pedofiler. Några är hebefiler, flera utvecklingsstörda, några troligen sex- och porrmissbrukare, andra autister.

Kopplingar till och stöd från organiserad kriminalitet (HA, nazister m.fl.) tycker jag säger allt. Nånting säger mig att många som stödjer dumpen inte ställer sig positiva till ChatControl.

Om man stödjer Dumpen bör man väl stödja alla former av uthängningar. Av torskar, skattefuskare, kvinnor som begått abort (det är ju väldigt omoraliskt tycker många, och det var nåt svin som gjorde just detta - lade ut information från patientjournaler på Instagram för att visa släkten hur skandalöst de här kvinnorna levde sina liv) - plus alla som man kan hetsa eller lura eller förmå att göra sig redo för att göra nåt brottsligt (även om man i slutändan inte hade begått brottet).

Kriminella rekryterar minderåriga till helt sjuka brott på Snapchat. Skulle du stödja att man hänger ut dessa barn? Eller om det inte handlar om barn, ungdomar som är åtminstone femton? Man skulle väl kunna argumentera för att såna tonåringar var mördare? Och hänga ut dom och deras familjer?

Jag tycker det är absurt. Med Dumpen kan man lika gärna avskaffa rättsstaten och låta mobben sköta det. Men det är kanske dit vi är på väg. Det passar säkert många av de ivrigaste påhejarna utmärkt.

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man märker oron över Dumpen bland gäddorna. Finns säkert några som därför avstår att söka barn och unga i sexuellt syfte.

Tror jag inte en sekund på. Hur märker du av "oron"? Har du nån slags radar att känna av stämningsläget bland presumtiva sexualförbrytare med?

jag skulle tro att de flesta barn som råkar ut för predatorer drabbas av helt andra än de som dumpen plockat. Det måste rimligen gå att ta reda på hur många av förövare som döms som hittat sina offer online och hur många som skaffat sig tillgång (eller hur man nu ska uttrycka det... )till barn via jobbet, föreningsengagemang, familjen osv.
__________________
Senast redigerad av Kundalini 2024-10-31 kl. 16:45.
Citera
2024-10-31, 16:44
  #83474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad tycker du att man ska göra?

Man hänger ut aktiva normalbegåvade eller extremt begåvade för den delen. Många gånger så aktiverar Dumpen dessa rovdjur i chattarna, ser du verkligen inte det? Det är standard att Dumpen kallar tjockisar för snygga vilket aldrig skulle hända irl.

Måste ändå ge Dumpen cred för att låtsas vara 11 år denna gång (#503) istället för det vanliga 14 år och 360 dagar där det är bråttom som satan att få till en knullträff med den fete gamle mannen innan tidsfristen löper ut. Gäddan försöker köpa några dagar men det går inte Dumpen med på.

Vad tycker du själv om denna journalistik?

Det är kul att kolla Dumpen men så jävla verklighetsfrånvänt och det finns ju inte ett enda annat land som har såna här vita riddare ute på sina vägar som samtidigt stångas med den inhemska pressen.
Hjärtat är på rätt plats men det har ju fullständigt spårat ur.
Citera
2024-10-31, 17:03
  #83475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundarhoran
Nej, stöd childhood eller någon annan organisation som inte skor sig själva. Dumpen legitimerar pedofili genom att låta individer betala för att slippa uthängning. Betala så är det okej. Är du så blåögd och naiv så du inte ser detta?

Finns inga bevis för det, alltså är det du som är blåögd och lättpåverkad.
Citera
2024-10-31, 17:08
  #83476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Finns inga bevis för det, alltså är det du som är blåögd och lättpåverkad.
Finns rätt starka bevis, så tror du får gå till spegeln med det där blåögda och lättpåverkade...
Citera
2024-10-31, 17:22
  #83477
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag tycker verksamheten är vidrig. Uppenbart är det en kombination av pågående trauma och hämndbehov hos de involverade, lynchverksamhet (alla mobbare får plötsligt lätta offer att ta ut sina sadistiska böjelser på) och rena kommersiella intressen.

Många av de uthängda (oavsett att de begett sig iväg för att träffa nån som utgav sig för att vara minderårig) är säkerligen inte pedofiler. Några är hebefiler, flera utvecklingsstörda, några troligen sex- och porrmissbrukare, andra autister.

Kopplingar till och stöd från organiserad kriminalitet (HA, nazister m.fl.) tycker jag säger allt. Nånting säger mig att många som stödjer dumpen inte ställer sig positiva till ChatControl.

Om man stödjer Dumpen bör man väl stödja alla former av uthängningar. Av torskar, skattefuskare, kvinnor som begått abort (det är ju väldigt omoraliskt tycker många, och det var nåt svin som gjorde just detta - lade ut information från patientjournaler på Instagram för att visa släkten hur skandalöst de här kvinnorna levde sina liv) - plus alla som man kan hetsa eller lura eller förmå att göra sig redo för att göra nåt brottsligt (även om man i slutändan inte hade begått brottet).

Kriminella rekryterar minderåriga till helt sjuka brott på Snapchat. Skulle du stödja att man hänger ut dessa barn? Eller om det inte handlar om barn, ungdomar som är åtminstone femton? Man skulle väl kunna argumentera för att såna tonåringar var mördare? Och hänga ut dom och deras familjer?

Jag tycker det är absurt. Med Dumpen kan man lika gärna avskaffa rättsstaten och låta mobben sköta det. Men det är kanske dit vi är på väg. Det passar säkert många av de ivrigaste påhejarna utmärkt.



Tror jag inte en sekund på. Hur märker du av "oron"? Har du nån slags radar att känna av stämningsläget bland presumtiva sexualförbrytare med?

jag skulle tro att de flesta barn som råkar ut för predatorer drabbas av helt andra än de som dumpen plockat. Det måste rimligen gå att ta reda på hur många av förövare som döms som hittat sina offer online och hur många som skaffat sig tillgång (eller hur man nu ska uttrycka det... )till barn via jobbet, föreningsengagemang, familjen osv.
Gäddorna säger ju själva till barnet/fiskaren att de är rädda för att råka ut för Dumpen.
Har du missat det?
Såklart Dumpen sprider en oro. Vilket är bra.
Citera
2024-10-31, 17:24
  #83478
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impaler
Tycka synd om en fiktiv 11-åring?

Vadå fiktiv?
Läs domen som finns på Dumpen #503.
Citera
2024-10-31, 17:31
  #83479
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Gäddorna säger ju själva till barnet/fiskaren att de är rädda för att råka ut för Dumpen.
Har du missat det?
Såklart Dumpen sprider en oro. Vilket är bra.

OK? De säger det, men eftersom de blivit uthängda så har det rimligen inte hindrat dom?

Eller hur menar du?

Du tänker att det finns en massa andra potentiella förövare som nu lyckas hålla sig i skinnet?

Då måste det vara jättedåligt att de där nazisterna som fiskade fram gäddor och misshandlade dom nu har dömts till fängelse. Det måste ju haft en fantastisk preventiv effekt, mycket bättre än dumpen?
Citera
2024-10-31, 17:34
  #83480
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
OK? De säger det, men eftersom de blivit uthängda så har det rimligen inte hindrat dom?

Eller hur menar du?

Du tänker att det finns en massa andra potentiella förövare som nu lyckas hålla sig i skinnet?

Då måste det vara jättedåligt att de där nazisterna som fiskade fram gäddor och misshandlade dom nu har dömts till fängelse. Det måste ju haft en fantastisk preventiv effekt, mycket bättre än dumpen?
Ja, jag är övertygad om att en del avstår pga rädsla för Dumpen.
Vi tror olika och det är ok.
Det är mycket reklam för Childhood här i tråden.
Men det ena behöver inte utesluta det andra.
Man kan stödja båda.
__________________
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-10-31 kl. 17:39.
Citera
2024-10-31, 17:38
  #83481
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, jag är övertygad om att en del avstår pga rädsla för Dumpen.
Vi tror olika och det är ok.

Krävs mer än att tro i min bok. De där misshandlande nazisterna som nyligen dömdes tror att kampen mot judarna är överst på agendan och att gäddor som luras till möten förtjänar att misshandlas.

Principiellt är det väl bara påföljderna som skiljer sig åt.
Citera
2024-10-31, 17:45
  #83482
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Krävs mer än att tro i min bok. De där misshandlande nazisterna som nyligen dömdes tror att kampen mot judarna är överst på agendan och att gäddor som luras till möten förtjänar att misshandlas.

Principiellt är det väl bara påföljderna som skiljer sig åt.
Det är nog inte många som står på dessa "nazisters" sida.
Dom är snart borta.
Citera
2024-10-31, 17:48
  #83483
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
"nazisters"

De gör väl gott?

Bara lite mer direkt? De har väl inte orsakat någons död? Det får man väl säga att dumpen har gjort?

Kolla bara med hur stor glädje man dokumenterar och raljerar kring självmorden här.
Citera
2024-10-31, 18:09
  #83484
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
De gör väl gott?

Bara lite mer direkt? De har väl inte orsakat någons död? Det får man väl säga att dumpen har gjort?

Kolla bara med hur stor glädje man dokumenterar och raljerar kring självmorden här.
Finns ingen marknad för dessa "nazister".
Dom kommer att försvinna lika snabbt som dom uppstod.
Snart är det 4 år sedan Dumpen startade och det är fantastiskt att de fortfarande är kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in