Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Vad tycker du att man ska göra?
Jag tycker inte att man ska hänga ut människor som man "groomat".
När det gäller faktiska fall finns det mycket jag tycker man kan och bör göra.
Är man dömd för våldtäkter mot barn bör väl medicinering som slår ut sexdriften vara ett krav för frisläppande.
Längre straff är preventivt.
Alla verksamheter med barn bör förstås vara helt fria från dömda individer (alla former av kriminalitet bör i princip förhindra möjligheten att arbeta med barn). Så är det knappast idag.
Vill man gå längre kan man vidga detta till arbete inom socialtjänst, sjukvård m.m. SIS-hemmen framstår som rena skämten idag.
Att överlåta rättsskipningen (även om det verkligen är en förskönande omskrivning av vad man sysslar med) åt narkomaner (om än före detta?) med försänkningar i organiserad kriminalitet (som utan tvekan sysslar med bl.a trafficking) känns osunt.
Vad tycker du själv? Är det inte lite pedofilt att stanna vid uthängningar?