2024-10-31, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Här säger du att du kan bedöma intelligensen hos debattörerna. Kort minne?
Vilka debattörer har jag bedömt intelligensen på och vad kom jag fram till?
Citera
2024-10-31, 13:03
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vilka debattörer har jag bedömt intelligensen på och vad kom jag fram till?
Inte vet jag vilka du bedömt intelligens på och vad du kommit fram till. Jag kan inte läsa dina tankar. Men du säger att du kan bedöma debattörernas intelligens. Som vanligt börjar du slingra dig, när du inte kan ge ett svar.

Ska jag tolka det som att du inte har en aning om hur intelligenta debattörerna är då? Att det var en felsägning.
Citera
2024-10-31, 13:12
Avslutad
Citat:
Inte vet jag vilka du bedömt intelligens på och vad du kommit fram till. Jag kan inte läsa dina tankar. Men du säger att du kan bedöma debattörernas intelligens. Som vanligt börjar du slingra dig, när du inte kan ge ett svar.

Ska jag tolka det som att du inte har en aning om hur intelligenta debattörerna är då? Att det var en felsägning.
Ok, min bedömning är att skribenterna här är rätt normalbegåvade med undantag för några riktiga knallkorkar. Sen finns det några som är synbart välformulerade och intelligenta.

Men det var inte det du frågade efter, eller?

IQ bedömer jag som sagt inte alls.
Citera
2024-10-31, 16:25
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Du visar exempel på djur som är genetiskt närmare släkt än människan som är uppdelade i underarter, men säger samtidigt att det inte går att göra med människor. Det är förstås en motsägelse i sig. Bara att det finns både tydliga utseendemässiga och genetiska skillnader, visar förstås att det går.

Men vad menar du med ekologiska skillnader?
Varför vill du att Homo sapiens ska ha fler underarter än den existerande? Det är väl inget större fel på underarten Homo sapiens sapiens, eller hur?

Tillbaka till topic:

Anhängarna av manlig överlägsenhet i intelligens bortser gärna från det vetenskapligt underbyggda faktumet att det inte finns statistiskt signfikanta IQ-skillnader mellan män och kvinnor. Vidare hävdar de med eftertryck att den högre manliga variansen endast har en biologisk grund (”medfödd manlig briljans” och ingen ”medfödd kvinnlig briljans”). Att det endast är en hypotes blundar de hårt för. För de vågar inte se sanningen i vitögat, de fega stackarna.

Den självutnämnda FB-elitens drömvärld: minst tio underarter i Homo sapiens, med kritvita blonda ädlingar högst rankade och kolsvarta urmänniskor lägst rankade. Manliga genier, inga manliga medelmåttor. Inga kvinnliga genier, bara kvinnliga medelmåttor. Vita, briljanta män är skapelsens krona, alla andra varelser är lågt stående. Bara skräp, särskilt kvinnor.
Citera
2024-10-31, 16:35
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Anhängarna av manlig överlägsenhet i intelligens bortser gärna från det vetenskapligt underbyggda faktumet att det inte finns statistiskt signfikanta IQ-skillnader mellan män och kvinnor. Vidare hävdar de med eftertryck att den högre manliga variansen endast har en biologisk grund (”medfödd manlig briljans” och ingen ”medfödd kvinnlig briljans”). Att det endast är en hypotes blundar de hårt för. För de vågar inte se sanningen i vitögat, de fega stackarna.

Den självutnämnda FB-elitens drömvärld: minst tio underarter i Homo sapiens, med kritvita blonda ädlingar högst rankade och kolsvarta urmänniskor lägst rankade. Manliga genier, inga manliga medelmåttor. Inga kvinnliga genier, bara kvinnliga medelmåttor. Vita, briljanta män är skapelsens krona, alla andra varelser är lågt stående. Bara skräp, särskilt kvinnor.

Jag vet inte riktigt vad du förväntar dig för svar på det ovan - det är ju inte direkt ett argument för något du lägger fram, utan snarare något slags vansinnig monolog och märkliga projektioner. Riktigt skruvad världsbild.
Citera
2024-10-31, 16:59
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Varför vill du att Homo sapiens ska ha fler underarter än den existerande? Det är väl inget större fel på underarten Homo sapiens sapiens, eller hur?
Den är inte homogen. Debatten handlade om det går eller inte, och det går förstås. Motfrågan är då, vad skulle vara problem med att göra det. Handlar det problemet om något annat än om att kunna kategorisera människan i underarter? Eller vad menar du problemet är.

Citat:
Que, den skillnaden är säkerställd i din favoritwikisida. Det är mer män i toppen. Helt otvetydigt. Eller har du något som visar att det inte är så? Eftersom kön är biologiskt, blir det förstås biologiskt.
Pratar du om rena IQ-test eller något annat?
Det finns förstås kvinnor med väldigt hög intelligens. Men de är färre.

Citat:
Trams. Jag frågade vad du menade med ekologiska skillnader. Har du nåt svar på det?
Citera
2024-10-31, 19:21
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
......
Trams. Grova personangrepp. Off topic.
Att jag råkat göra misstag i några inlägg har du blåst upp till abnormt stora proportioner. Jag har skrivit över 4000 inlägg sedan starten för flera år sedan, dock med vissa uppehåll.

Halmgubbe! Jag har aldrig påstått att jag läst samtliga 73 artiklar under Referenser i wiki-artikeln om iq-skillnader. De flesta av dem har jag säkert läst, men det är ett par år sedan sist.

Den metastudie som du hänvisat till handlade om skolbarns intelligens och hade inte ett skit att göra med ämnet ”män vs kvinnor överlevnad”. Jag vägrade att svara på dina statistikfrågor om metastudien, för annars hade jag varit helt off-topic och sedan fått en varning av mod.

Håll dig till ämnet istället för att hacka sönder tråden med verbala utbrott och personangrepp.

Är det inte bättre att du postar inlägg i den här tråden med bevis att din lilla anekdot:

Män tänker mycket mer logiskt och lösningsorienterat än kvinnor. Det vet jag för att män är snäppet bättre på det allra mesta än kvinnor. Jag kan knappt komma på något som kvinnor som är bättre på.

stöds av ovedersägliga fakta från den eniga vetenskapsvärlden. Det klarar du säkert, du som är en briljant statistiker, en som kan allt och aldrig har fel. Du har ju den världsberömde mansaktivisten Andrew Tate som din stora förebild och lyssnar andäktigt på hans visdomsord.

Ha en bra kväll, käre vän!
Citera
2024-10-31, 19:23
Avslutad
Jodå. Swedistanska män har 5 högre i iq medelvärdet då.

Men om vi plockar bort ert jävla importpack vi inte ville ha här, för att ni ska ha större sexuella möjligheter, då jävlar.

Det finns somalier tex som ligger runt vad vi i swedistan bedömer som handikappade lägg till alla arabpor o skit.

Då är vårt iq tvåsiffrigt+ högre än ert. Shit vad den insikten måste svida.

Så nu ska ni försöka pladdra bort skiten. Ok. Babbla ni. Iq befriade idioter. Myrmedel.
Citera
2024-10-31, 19:33
Medlem
Citat:
Att jag råkat göra misstag i några inlägg har du blåst upp till abnormt stora proportioner. Jag har skrivit över 4000 inlägg sedan starten för flera år sedan, dock med vissa uppehåll.

Det är inte några få misstag. Det är stora misstag som diskvalificerar dig ifrån att tolka vetenskapliga artiklar. Men det har du inte förstått verkar det som.

Citat:
Halmgubbe! Jag har aldrig påstått att jag läst samtliga 73 artiklar under Referenser i wiki-artikeln om iq-skillnader. De flesta av dem har jag säkert läst, men det är ett par år sedan sist.

4000 inlägg och ändå har du inte läst referenserna men vill att andra ska göra det? Låter det rimligt tycker du?

Citat:
Den metastudie som du hänvisat till handlade om skolbarns intelligens och hade inte ett skit att göra med ämnet ”män vs kvinnor överlevnad”. Jag vägrade att svara på dina statistikfrågor om metastudien, för annars hade jag varit helt off-topic och sedan fått en varning av mod.

Och du kunde inte ens svara på enkla frågor kring det du hade läst för du kan inget om vetenskap.

Citat:
Håll dig till ämnet istället för att hacka sönder tråden med verbala utbrott och personangrepp.

Du ska vara villig att försvara varenda grej du länkar till eller påstår. Det hoppas jag du förstår?

Citat:
Är det inte bättre att du postar inlägg i den här tråden med bevis att din lilla anekdot:

Män tänker mycket mer logiskt och lösningsorienterat än kvinnor. Det vet jag för att män är snäppet bättre på det allra mesta än kvinnor. Jag kan knappt komma på något som kvinnor som är bättre på.

Skrev jag verkligen så ordagrant? Du har inte skickat någon meddelandelänk.

Det jag syftade på är förmodligen mina egna upplevelser och vardagslogik. Där glänser män.

Citat:
stöds av ovedersägliga fakta från den eniga vetenskapsvärlden. Det klarar du säkert, du som är en briljant statistiker, en som kan allt och aldrig har fel. Du har ju den världsberömde mansaktivisten Andrew Tate som din stora förebild och lyssnar andäktigt på hans visdomsord.

Men du kan ju inte tolka vetenskap. Det har vi ju kommit fram till. Metaanalysen och dina misstag i tråden ovanför som handlar om de nordiska näringsrekommendationerna illustrerade detta väldigt tydligt.

Nej, jag lyssnar aldrig på Tate i stort sätt. Max kanske ett par gånger per år. Allt han säger är inte tokigt.

Du har aldrig undrat varför Andrew Tate har vuxit så pass mycket? Vad kan det bero på månne?

Ja, du kan göra narr av mig men i slutet av dagen så är det du som är åtlöjet. Våra diskussioner är rejält dokumenterade och du har förlorat varenda diskussion.

Jag kan länka till mer misstag om du vill och fler logiska fadäser.
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-10-31 kl. 19:47.
Citera
2024-10-31, 19:59
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag vet inte riktigt vad du förväntar dig för svar på det ovan - det är ju inte direkt ett argument för något du lägger fram, utan snarare något slags vansinnig monolog och märkliga projektioner. Riktigt skruvad världsbild.
Det var en ironisk sammanfattning av er FB-snubbars samlade ”expertis” inom tunga vetenskapsområden som bl a genetik, antropologi, IQ-forskning och psykologi. Alla vetenskapsmän som med sina obestridliga fakta går emot er agenda kallar ni för Woke eller PK-maffia.

Ni startar tråd efter tråd där ni med dårars envishet hävdar att det finns genetiska raser hos människan samt att kvinnor är underlägsna män i allt, särskilt i tänkande för där är det endast män överlägset bäst i. Särskilt vita män med europeiskt ursprung.

Så er världsbild är verkligen skruvad, det håller jag med om!
Citera
2024-10-31, 20:17
Avslutad
Citat:
Den är inte homogen. Debatten handlade om det går eller inte, och det går förstås. Motfrågan är då, vad skulle vara problem med att göra det. Handlar det problemet om något annat än om att kunna kategorisera människan i underarter? Eller vad menar du problemet är.

Du borde nästan försöka hitta nån gammal kkk:are och fråga om ras. I den organisationen kunde de jättemycket om ras. Finns kanske nåt forum på nätet där de befinner sig. Heter kanske nåt annat idag dock.

Citat:
Que, den skillnaden är säkerställd i din favoritwikisida. Det är mer män i toppen. Helt otvetydigt. Eller har du något som visar att det inte är så? Eftersom kön är biologiskt, blir det förstås biologiskt.
Pratar du om rena IQ-test eller något annat?
Det finns förstås kvinnor med väldigt hög intelligens. Men de är färre.

Det finns några män med väldigt högt IQ ja, en hel del av dem ligger troligen på autism-skalan, som tex Elon Musk som är totalt bindgalen på köpet. Den stora massan ligger på samma. Förutom en mycket korkad grupp män som ligger i botten, en del av dem har lärt sig skriva och kommenterar på flashback ibland.
Citera
2024-10-31, 20:28
Avslutad
Citat:
Det var en ironisk sammanfattning av er FB-snubbars samlade ”expertis” inom tunga vetenskapsområden som bl a genetik, antropologi, IQ-forskning och psykologi. Alla vetenskapsmän som med sina obestridliga fakta går emot er agenda kallar ni för Woke eller PK-maffia.

Ni startar tråd efter tråd där ni med dårars envishet hävdar att det finns genetiska raser hos människan samt att kvinnor är underlägsna män i allt, särskilt i tänkande för där är det endast män överlägset bäst i. Särskilt vita män med europeiskt ursprung.

Så er världsbild är verkligen skruvad, det håller jag med om!

Och i Mellanöstern sitter deras likar och hävdar att bruna män med arabiskt ursprung är överlägset bäst. Vida bättre än kvinnor, vita och svarta + alla andra. I USA sitter det svarta män och hävdar bestämt att de är bäst, mycket bättre än kvinnor och vita män.

Och så vidare.

Mäns självhävdelsebehov är troligen både biologiskt och genetiskt betingat. Några forskare hittade självhävdelsegenen nyligen men den bara räckte finger åt dem och skrek "Jag är fan ingen gen, jag är BÄST!!" Sen sprang den iväg och startade krig med dom andra självhävdelse-generna eftersom dom också påstod att de var bäst..... Så av etiska skäl har forskarna slutat forska på självhävdelse-genen... Det blev så blodigt och tråkig stämning i labben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in