2024-10-31, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Men OM det nu är så, att majoriteten av kvinnorna vill ha ett seriöst förhållande - varför är då majoriteten av kvinnorna så pigga på ett samhälle där en stor del av männen känner att de inte vill bilda familj i?

Specificera vad du menar.
Citera
2024-10-31, 16:52
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Feministen Linda Skugge är ett bra exempel.

Som 20-åring var hon präktig och försynt. Som 50-åring och mor till flera barn, är hon sönder tatuerad, och har stolt analsex med negrer på sin onlyfans för pengar.

Ja.

Fast jag har alltid trott att hon var smart nog att fatta att hon var asful?
Även som ung.
Citera
2024-10-31, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Det där är bara något du säger för att försöka få dig att se neutral ut och för att återuppliva dina värdelösa, påhittade anekdoter som trovärdiga. Men de har inget värde för de är av allt att döma - fabricerade.

Du diskuterar med dina känslor. Det var likadant i björn vs man tråden. Jag krossade din kompanjon Merapi utan problem och sedan hoppade du in och tog kvinnors parti på en gång trots att Merapi hade tänkt fel. Vem gör så? Jo, en manshatare som inte kan skilja på känslor och fakta.

Så nej, du hittar på och ljuger konsekvent. Du är en mytoman.

Du kan babbla hur mycket du vill. Dina anekdoter är fortfarande värdelösa.

Du behandlar kvinnor som bebisar. De är vuxna och kan ta vara på sig själva.

Ska vi återgå till sakfrågan, eller var det mer personangrepps-dravel du kände ett innerligt behov av att få häva ur dig?

Nå. Vad har du för tankar kring själva sakfrågan? Läs topic om du inte minns topic.
Citera
2024-10-31, 16:58
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, vi behöver få unga män att tänka om.
Unga kvinnor är rent biologiskt inställda på seriös relation och barnalstrande. De har tom. transmittorsubstanser i hjärnan som gör dem "kemiskt kära" vid sex. Biologiska klockor som tickar. Osv.

Men de unga kvinnorna anpassar sig till de unga männens "inte redo att binda mig"-dravel.

Vill vi öka barnafödandet, så behöver vi alltså få unga män att börja satsa seriöst på första kvinnan de dejtar som de tycker är söt och de trivs med. Satsa seriöst på henne. Och skaffa barn. Har kvinnan valt ut en man för sex, så är hon i regel även öppen för seriöst med honom. Hon fungerar så, rent biologiskt.

Nej.

Kvinnor är biologiskt inställda på att alltid hålla med vad de tror är den uppfattning som majoriteten av samhället anser vara bärande för tillfället.

Alldeles oavsett om den stavas t ex feminism eller nazism för tillfället.

Girl power, right?
Citera
2024-10-31, 16:59
Medlem
Citat:
Det BORDE vara som du skriver.

Men är det inte.

OM en ung kvinna av idag hittar en man/kille där hon är nöjd med kommer hon garanterat börja ifrågasätta sig själv omedelbart. Påhejad av samhället.

"-Detta gick lite lätt, jag provar om jag kan höja ribban en gång till, och en gång till och..."

Ända till hon är den här 35-åriga sönderknullade halvtanten som är på väg att få en kraftigt förändrad uppfattning om självvärde.

Äsch, är hon kär och ligger med den man hon är kär i och han är fin och bra mot henne, så kommer hon inte vilja lämna honom i första taget, inte i andra, tredje, fjärde eller femte taget heller.

Han behöver bara underhålla kärleken och vara bra mot henne. Så kommer hon vilja stanna.

Men för att det ens ska bli en seriös relation, så måste den unga mannen satsa på seriöst med den unga kvinnan.
Citera
2024-10-31, 17:01
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
Nu är du ohederlig. Du har klippt bort delar av mitt inlägg, där jag klart och tydligt fördömer dejtingappar. Mitt råd är nämligen: ut IRL. Sitt inte och scrolla i telefonen. Så får man ingen partner. Så blir inga barn gjorda.

Man träffas IRL. Attraktion uppstår. Och man satsar seriöst.
Det du inte förstår är att i och med att dejtingapparna har utvecklats som de gjort så finns det inte längre kvar det gamla dejtingklimatet. Det spelar ingen roll om du avstår apparna, för 9/10 personer du möter kommer ändå ha ett finger med i dem.
Mitt problem är att du misstror att det fortfarande finns något som heter att "dejta utan påverkan från moderna Internet". Det är precis det, det inte gör. Klimatet är permanent ändrat och därför sitter du bara och skriver om tips och anekdoter som inte längre existerar i vår tid.

Lycka till att hitta en kvinna som inte har sociala medier.
Citera
2024-10-31, 17:03
Medlem
Citat:
Ska vi återgå till sakfrågan, eller var det mer personangrepps-dravel du kände ett innerligt behov av att få häva ur dig?

Nå. Vad har du för tankar kring själva sakfrågan? Läs topic om du inte minns topic.

Hur ska man kunna diskutera med någon som hittar på historier i huvudet och sedan börja resonera utifrån dessa?

Vi vet att du hatar män. Ditt förakt lyser igenom ifrån flera mils håll.
Citera
2024-10-31, 17:03
Medlem
Citat:
Nej.

Kvinnor är biologiskt inställda på att alltid hålla med vad de tror är den uppfattning som majoriteten av samhället anser vara bärande för tillfället.

Alldeles oavsett om den stavas t ex feminism eller nazism för tillfället.

Girl power, right?

Nope. Kvinnor är biologiskt inställda på att skaffa barn. Iaf. den absolut största majoriteten av kvinnor är det. och det tryggaste för kvinnan är att göra det i en seriös parrelation där hon älskar mannen och känner sig älskad av honom. Trygg med honom.

En man som satsar seriöst på kvinnan som vill ligga med honom, kommer alltså i regel ro det hela i hamn. En kvinna är sexuellt selektiv av sin natur, så den man hon vill ligga med, vill hon i regel även något seriöst med.

Vi behöver lära unga män detta: att satsa seriöst. Och inte springa runt och "sprida sin säd".
Citera
2024-10-31, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Så vi behöver få till sterilisering i Afrika av miljoner samtidigt som svenskar behöver föda mer barn..

För vår överlevnad och samtidigt för jordens överlevnad. Vi är för många totalt men för få i väst.

Jag är inte för sterilisering. Men för just vårt folks överlevnad behöver vita föda betydligt fler barn. Men jag tror det är kört om jag ska vara ärlig.

F.ö. tror jag orsakerna till det låga barnafödandet är många.

-Kemisk obalans pga. plaster, mat, preventivmedel, andra kemikalier, strålning osv.
-Politik. Fram till nu, i princip inget fokus på problematiken kring de låga födelsetalen. Individualism och fokus på karriär. Feminism. Skuldbeläggning av män och vita män i synnerhet har drabbat bägge könens förhållande till varandra. Det förekommer videos på internet där kvinnor menar på att de inte ens behöver män över huvudtaget. Invandringen har gjort Sverige otryggare och etniska svenskar har svårare att interagera med varandra eftersom det finns allt färre just sådana.
-Populärkultur. Sexism. Att knulla runt ses som något positivt trots att det försämrar oddsen avsevärt för långvariga relationer då psyket blir traumatiserat. Tinder mm. förändrade den normala interaktionen mellan könen.
-Media. Mycket elände visas dagligen och folk blir deprimerade och traumatisersde av att se eländet.

Om media/politiker kunde fokusera på saker som att vita folk förmodligen kommer dö ut med nuvarande utveckling, att bli förälder är det största du kan vara med om som människa samt ge medborgarna fler ekonomiska incitament att skaffa barn tror jag trenden kanske åtminstone hade kunnat bromsas. En politik och media där framtidstro och där en känsla av trygghet och gemenskap står i fokus skulle underlätta.
Senast redigerad av Decimal1 2024-10-31 kl. 17:27.
Citera
2024-10-31, 17:08
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Varför föds så få barn i Sverige? Undrar Statsminister Kristersson i en debattartikel i SvD, själv har Kristersson inte lyckats producera ett enda barn, han köpte och importerade i stället (det är oklar om dessa har erkänt Israels rätt att existera och om de tillfrågats om ev terroristsympatier, innan de köptes?)

https://www.svd.se/a/938Q3q/ulf-kristersson-varfor-fods-sa-fa-barn-i-sverige

Så frågan är vad Sverige kan göra för att höja nativiteten, förutom att minska på barnbidragen och sänka brottsåldern till 5 år?

Idioterna är yrvakna? Feminism, ensidigt gynnande av kvinnor, hat mot vita heterosexuella män, och att motarbeta kärnfamiljen med HBTQ och annat samhällsdestruktivt skit. Ring a bell?

Vi måste ha världens sämsta politiker efter UK.
Citera
2024-10-31, 17:09
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Du satsade inte på henne, för du var inte redo då. Så enkelt är det.
Nja, din förklaring kan säkert stämma i många fall (även sådana i mitt liv) men knappast i detta fall. Hon var för ung, för snygg, för smart och för fri för att vilja stadga sig.
Citera
2024-10-31, 17:11
Medlem
Den sjuka onda dockan som gjort svenskarna fattigare och fattigare UNDRAR nu HUUUUUR kommer det sig att svenskarna inte föder fler barn ... jaaaaaaaaaaaaaa duuuuuuuuu, skithög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in