2024-10-31, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Nej, det gör du inte. Du försvarar enbart kvinnor. Du ska inte utgå ifrån dina känslor. Du ska utgå ifrån verkligheten. Dina anekdoter som du använder som substans för att resonera vad du anser behöver göras är totalt skrattretande.

Jag kan säga samma sak fast det inverterade: ''Vi behöver lära unga kvinnor att inte falla in i fällan att tro att gräset jämt är grönare på andra sidan och de måste sluta hoppa på kukkarusellen''.

Varför är ditt argument mer troligt än mitt? Det är ju det här jag menar - du fabulerar bara haha.

Du argumenterar emot en påhittad världsbild som du inte har förmått att bevisa utifrån dina anekdoter. Hur är det fatt?

Inte IRL. Men du känner mig inte IRL, så du vet ingenting. IRL har jag flertalet gånger behövt försvara män. Och gjort det, både handgripligen och på andra mer sofistikerade sätt. Men på FB är det kvinnorna som behöver försvaras. Är du totalt blind för detta?

Biologi: kvinnor riskerar graviditet vid sex. Graviditet, förlossning och amning och småbarnsår gör henne sårbar för flera år framåt. Hon behöver därav vara selektiv med vilka hon ligger med. Kvinnor är således av naturen sexuellt selektiva. Väljer hon en man för sex, så har han halva inne för serös relation med henne om han vill. Men är han mer intresserad av att "sprida sin säd", så kommer han dumpa henne. Och hon får söka lyckan hos nästa man... Som gör likadant som den första mannen osv. På håll kan det se ut som hon "åker kukkarusell" och vill det, men hon vill egentligen stadga sig. Och har hopp att finna en man som vill detsamma med henne.
Citera
2024-10-31, 16:32
Medlem
TokayGecks avatar
Vilken sansad svensk vill föda barn eller ens leva i Sverige idag?

Fly ni som kan, skaffa inga barn ni som blir kvar. Landet är matematiskt förlorat såvida inga massåtervandringar sker. Tyvärr är det för sent.
Citera
2024-10-31, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Jag vill verkligen inte låta spydig, igen. Men du har verkligen ingen koll på hur dagens socialklimat ser ut idag. Har du aldrig hört talas som ONS(One night stand)? Herregud det har ju florerat sedan länge och det fanns otaliga mängder kvinnor och män som bara ville supa på krogen, ragga, knulla, och sedan göra samma skit nästa tillfälle. Att någon ligger med någon idag är ingen som helst garanti på att det blir ett förhållande.
På DIN tid var det definitivt mindre av sånt och mycket mer av partnerbildning i fokus men, igen, det ser inte ut så idag.

Är du verkligen helt och hållet säker på att kvinnorna vill ha ONS?
Nejdu, de anpassar sig. Men hoppas på seriöst.
Citera
2024-10-31, 16:39
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du har visst inte hört talas om Lunarstrom. Japp. Det fanns på min tid som ung. Och japp, man kunde där välja att se ansiktsbilder. Fanns även andra communitys där man faktiskt kunde dejta, så som nu.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lunarstorm
Tja, att du tror att Lunarstorm och liknande hemsidor ens är i närheten av det vi har idag bara förstärker hur lite koll du har på dagens klimat. Lunarstorm behövde man sitta hemma, vid datorn, på en Internet-uppkoppling som inte alla hade. Det är inte jämförbart med att gå runt med en mobiltelefon som är uppkopplad 24/7.

Jag ger upp. Du har inte lyckats lämna 90-talet och tror att världen fortfarande ser ut så.
Citera
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Är du verkligen helt och hållet säker på att kvinnorna vill ha ONS?
Nejdu, de anpassar sig. Men hoppas på seriöst.

Men OM det nu är så, att majoriteten av kvinnorna vill ha ett seriöst förhållande - varför är då majoriteten av kvinnorna så pigga på ett samhälle där en stor del av männen känner att de inte vill bilda familj i?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Du fulrepresenterade det som jag sa tidigare Det är du som inte förstår. Peka ut exakt vad jag inte förstår eller håll snattran. Du förstår inte min poäng.

Vi behöver få kvinnor att tänka om.

Tack för att du bevisar att dina anekdoter inte är mer trovärdiga än det jag skrev. Det är det som var hela poängen. Håll snattran med dina anekdoter.

Du fabulerar. Du skriver en massa saker. Vad underbygger allt förutom dina påhittade anekdoter månne?

Nej, vi behöver få unga män att tänka om.
Unga kvinnor är rent biologiskt inställda på seriös relation och barnalstrande. De har tom. transmittorsubstanser i hjärnan som gör dem "kemiskt kära" vid sex. Biologiska klockor som tickar. Osv.

Men de unga kvinnorna anpassar sig till de unga männens "inte redo att binda mig"-dravel.

Vill vi öka barnafödandet, så behöver vi alltså få unga män att börja satsa seriöst på första kvinnan de dejtar som de tycker är söt och de trivs med. Satsa seriöst på henne. Och skaffa barn. Har kvinnan valt ut en man för sex, så är hon i regel även öppen för seriöst med honom. Hon fungerar så, rent biologiskt.
Citera
Medlem
Artikeln nämner två bra och mycket viktiga saker

Staten ska INTE lägga sig i folks privatliv och om man vill skaffa barn eller inte. Om det är frivilligt. Så till alla frivilligt barnfria män och kvinnor. Ni kan bortse från artikeln helt.

Denna riktar sig till folk som faktiskt vill ha barn, men som inte skaffar barn. Och vilka problem som ligger bakom. Ekonomi, Försämrad framtidstro och Klimat/Miljö är några.

Dessutom nämns att småbarnsmammor är mer sjukskrivna än småbarnspappor. Vilket beror på att kvinnor tar större ansvar. Och bränner ut sig. Det avskräcker nog en hel del kvinnorna med.

För övrigt väldigt ironiskt att en borgerlig partiledare tar upp detta. Då deras kapitalist samhälle innebär ännu mera arbete och mindre fritid. Samtidigt som hans fru inte fött några barn. Och det importerat sina kids från Kina. Politiker i ett nötskal. Dom är ALLTID undantag från folket.
Citera
2024-10-31, 16:41
Avslutad
- Nyliberalistisk politik som skapat ett samhälle med otrygga anställningar, låga löner.
- Bostadsbrist i kombination med 60+ mångkulturella områden som gör att många inte vill skaffa barn om de inte bor i ett tryggt svenskt område (dyrt)
- Hög kriminalitet, otrygghet

Allt detta leder till bristande framtidstro och att fler lever för dagen.

Lösning: Till stor del politisk. Jag tror många skulle välja familj om de fick mer framtidstro och bättre förutsättningar till det. Vi skulle behöva en nästan fascistisk politik. En Orban eller Francisco Franco.
Senast redigerad av Sickmyduck 2024-10-31 kl. 16:44.
Citera
2024-10-31, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Nja, det KAN ju även ha varit så att jag, eller valfri man, väljer att avsluta att förhållande när jag, eller mannen, märker att kvinnan i förhållandet är totalt okunnig i förståelsen att ett förhållande i mycket bygger på ett givande och tagande för det gemensamma bästa?

Det är fundamentalt.

OM du skulle fråga valfritt antal män varför deras förhållande tog slut kommer du finna att den absoluta majoriteten av dessa kommer nämna att kvinnan uppfattades bara ta, och i väldigt liten utsträckning ge, som anledning.

Därav majoritetens män, inkl. min, uppfattning att kvinnan är den mer ansvariga för att förhållanden pajar idag.

Om de alls blir till.

Vad var det tjejerna inte gav då som de borde ha gett?
Senast redigerad av Tissetiss 2024-10-31 kl. 16:49.
Citera
2024-10-31, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Ja, jag trodde väl att majoriteten kvinnor skulle vara smarta nog att fatta varför de inte blev utvalda, ändra på sina tillkortakommanden och därmed öka sina chanser till ett förhållade, om det nu var det de ville satsa på?

Såsom typ allting annat funkar i livet?

Men enligt dig så kör kvinnor på bara i gamla hjulspår och tittar aldrig inåt?

Det är lite detta jag menar när jag för tesen att kvinnor är mer ansvariga än män för att förhållanden pajar.

Lyft blicken.

För er egen skull.

Vi skriver här om unga kvinnor. De är fortfarande i färd med att få livserfarenhet och att lära sig att titta inåt.

Men det är inte de unga kvinnorna som behöver ändra på sig. Det är de unga männen som behöver lära sig att satsa seriöst på den första unga kvinna de dejtar som de tycker är söt och som de trivs med och som vill ligga med honom. Hon är där redan, rent biologiskt: att vilja satsa seriöst på honom, som hon valt att ligga med.

Jag skriver inte om förhållanden som pajar. Jag skriver om dejtingkulturen där unga män vill ligga och unga kvinnor vill seriöst. Där behöver de unga männen ändra sig.

Förhållanden är man två om att jobba på så att det inte pajar. Och pajar det, kan man bygga upp det igen.
Citera
2024-10-31, 16:47
Medlem
Citat:
Inte IRL. Men du känner mig inte IRL, så du vet ingenting. IRL har jag flertalet gånger behövt försvara män. Och gjort det, både handgripligen och på andra mer sofistikerade sätt. Men på FB är det kvinnorna som behöver försvaras. Är du totalt blind för detta?

Det där är bara något du säger för att försöka få dig att se neutral ut och för att återuppliva dina värdelösa, påhittade anekdoter som trovärdiga. Men de har inget värde för de är av allt att döma - fabricerade.

Du diskuterar med dina känslor. Det var likadant i björn vs man tråden. Jag krossade din kompanjon Merapi utan problem och sedan hoppade du in och tog kvinnors parti på en gång trots att Merapi hade tänkt fel. Vem gör så? Jo, en manshatare som inte kan skilja på känslor och fakta.

Så nej, du hittar på och ljuger konsekvent. Du är en mytoman.

Citat:
Biologi: kvinnor riskerar graviditet vid sex. Graviditet, förlossning och amning och småbarnsår gör henne sårbar för flera år framåt. Hon behöver därav vara selektiv med vilka hon ligger med. Kvinnor är således av naturen sexuellt selektiva. Väljer hon en man för sex, så har han halva inne för serös relation med henne om han vill. Men är han mer intresserad av att "sprida sin säd", så kommer han dumpa henne. Och hon får söka lyckan hos nästa man... Som gör likadant som den första mannen osv. På håll kan det se ut som hon "åker kukkarusell" och vill det, men hon vill egentligen stadga sig. Och har hopp att finna en man som vill detsamma med henne.

Du kan babbla hur mycket du vill. Dina anekdoter är fortfarande värdelösa.

Citat:
Nej, vi behöver få unga män att tänka om.
Unga kvinnor är rent biologiskt inställda på seriös relation och barnalstrande. De har tom. transmittorsubstanser i hjärnan som gör dem "kemiskt kära" vid sex. Biologiska klockor som tickar. Osv.

Men de unga kvinnorna anpassar sig till de unga männens "inte redo att binda mig"-dravel.

Vill vi öka barnafödandet, så behöver vi alltså få unga män att börja satsa seriöst på första kvinnan de dejtar som de tycker är söt och de trivs med. Satsa seriöst på henne. Och skaffa barn. Har kvinnan valt ut en man för sex, så är hon i regel även öppen för seriöst med honom. Hon fungerar så, rent biologiskt.

Du behandlar kvinnor som bebisar. De är vuxna och kan ta vara på sig själva.
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-10-31 kl. 16:50.
Citera
2024-10-31, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Tja, att du tror att Lunarstorm och liknande hemsidor ens är i närheten av det vi har idag bara förstärker hur lite koll du har på dagens klimat. Lunarstorm behövde man sitta hemma, vid datorn, på en Internet-uppkoppling som inte alla hade. Det är inte jämförbart med att gå runt med en mobiltelefon som är uppkopplad 24/7.

Jag ger upp. Du har inte lyckats lämna 90-talet och tror att världen fortfarande ser ut så.

Nu är du ohederlig. Du har klippt bort delar av mitt inlägg, där jag klart och tydligt fördömer dejtingappar. Mitt råd är nämligen: ut IRL. Sitt inte och scrolla i telefonen. Så får man ingen partner. Så blir inga barn gjorda.

Man träffas IRL. Attraktion uppstår. Och man satsar seriöst.

I övrigt: när jag var barn, hörde jag de vuxna prata om krogen, så som man nu pratar om dejtingappar. Man kallades krogen för "köttmarknad". Vet du vart jag senare träffade min partner som jag har två underbara barn med? På krogen. Men jag hade vett att satsa seriöst, även om stället vi träffades på hade den negativa klangen.

Träffar man en person och man klickar, ömsesidigt. Ska man satsa seriöst. Inte tro att gräset är grönare någon annanstans. Detta gäller även om det finns dejtingappar eller inte. Det är ju genom seriösa relationer där man satsar, som barn blir gjorda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in