2024-10-31, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Därför att de kvinnor i 35-års åldern som ger sig ut på singelmarknaden (och de är många) knappast har en bakgrund i ett eller flera långa förhållanden bakom sig.

Om dessa fungerat i förhållande så hade de ju inte varit på singelmarknaden i 35-års åldern då man, oavsett kön, borde lärt sig vad som funkar beteendemässigt i ett förhållande.

Därför är det lätt att göra antagandet att dessa knullat runt och ej prioriterat att tillskanska sig kunskaper om familjebyggande.

Så du menar att kvinnor bestämmer allt hur saker och ting utvecklar sig? Männen är helt oskyldiga till hur det är och blir i relationer?
Citera
2024-10-31, 14:56
Medlem
Ädla djur förökar sig inte i fångenskap.

Avskaffa välfärdsstaten, avskaffa övervakningsstaten, kapa samtliga bidrag, alla pensioner, avskaffa offentligt finansierad utbildning, lägg ner alla skitmyndigheter, slakta alla sinekurer.

Då kommer barnafödandet öka och endast då.
Citera
2024-10-31, 15:05
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nope. Har en kvinna godkänt en man för sex, så har hon i regel även godkänt honom för förhållande.
Jag vill verkligen inte låta spydig, igen. Men du har verkligen ingen koll på hur dagens socialklimat ser ut idag. Har du aldrig hört talas som ONS(One night stand)? Herregud det har ju florerat sedan länge och det fanns otaliga mängder kvinnor och män som bara ville supa på krogen, ragga, knulla, och sedan göra samma skit nästa tillfälle. Att någon ligger med någon idag är ingen som helst garanti på att det blir ett förhållande.
På DIN tid var det definitivt mindre av sånt och mycket mer av partnerbildning i fokus men, igen, det ser inte ut så idag.
Citera
2024-10-31, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Oj, vilken slump! Samtliga av de männen du kände ville inte stadga sig ?!

Dina anekdoter som du kör med i alla jävla lägen är så sjukt genomskinliga. Tror du verkligen att folk går på ditt struntprat? Dina anekdoter är fabricerade.

Har du någonsin försvarat män i någon sits? Nej, du är en manshatare och dina påhittade anekdoter kan avfärdas automatiskt. Med tanke på hur ofta du kör med dem så kan alla se att alltihopa är fabricerat.

Läs om, läs rätt: samtliga de män jag kände i vår ungdom "som levde rullan". Jag kände även gott om män som inte "levde rullan", utan som stadgade sig tidigt. Samtliga män jag kände/känner är bra män. Även de som "levde rullan" alltså. Men de va inte redo att stadga sig, så kvinnorna de dejtade kanske har en annan uppfattning om den saken, vad vet jag?

Vilka män menar du behöver "försvaras" i tråden? Inga, så långt ögat kan läsa.

Jag försvarar unga kvinnor i tråden, för det är dessa det skrivs nedlåtande om. När folk skriver att unga kvinnor "åker kukkarusell" osv. Jag visar på att de unga kvinnorna mer anpassar sig till de unga männen som dejtar de unga kvinnorna/gärna ligger med de unga kvinnorna, men inte är redo att stadga sig med de unga kvinnorna.

Vi behöver lära unga män att faktiskt satsa seriöst på första unga kvinnan de dejtar, som de trivs med och tycker är söt. Har hon godkänt den unge mannen för sex, så kommer hon i regel även godkänna honom för seriöst förhållande. Så kan de bilda familj.

Men som sagt: finns även en del för politiker att ta itu med, så att unga människor (och även äldre fertila människor) ska känna trygghet i att skaffa barn/skaffa fler barn.
Citera
2024-10-31, 15:12
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Så du menar att kvinnor bestämmer allt hur saker och ting utvecklar sig? Männen är helt oskyldiga till hur det är och blir i relationer?

Ja.

Det är vad jag menar.

Till den absolut största delen, absolut.
Citera
2024-10-31, 15:16
Medlem
Citat:
Läs om, läs rätt: samtliga de män jag kände i vår ungdom "som levde rullan". Jag kände även gott om män som inte "levde rullan", utan som stadgade sig tidigt. Samtliga män jag kände/känner är bra män. Även de som "levde rullan" alltså. Men de va inte redo att stadga sig, så kvinnorna de dejtade kanske har en annan uppfattning om den saken, vad vet jag?

Vilka män menar du behöver "försvaras" i tråden? Inga, så långt ögat kan läsa.

Poängen är att dina anekdoter är värdelösa. Sluta ta upp dem. Förlita dig på statistik och vetenskap istället och logiska resonemang.

Citat:
Jag försvarar unga kvinnor i tråden, för det är dessa det skrivs nedlåtande om. När folk skriver att unga kvinnor "åker kukkarusell" osv. Jag visar på att de unga kvinnorna mer anpassar sig till de unga männen som dejtar de unga kvinnorna/gärna ligger med de unga kvinnorna, men inte är redo att stadga sig med de unga kvinnorna.

Fast det är inget du har lyckats bevisa. Du konstruerar fantasier i ditt huvud. Jag skulle kunna drämma till med: ''Men kvinnorna vill inte stadga sig, männen vill det, men kvinnorna vill inte det''.

Återigen, varför är ditt argument mer troligare än mitt? Du fabulerar.

Citat:
Vi behöver lära unga män att faktiskt satsa seriöst på första unga kvinnan de dejtar, som de trivs med och tycker är söt. Har hon godkänt den unge mannen för sex, så kommer hon i regel även godkänna honom för seriöst förhållande. Så kan de bilda familj.

Eller så kan kvinnor börja ta ansvar för vilka de ligger med.

Allt är mäns fel...

Citat:
Men som sagt: finns även en del för politiker att ta itu med, så att unga människor (och även äldre fertila människor) ska känna trygghet i att skaffa barn/skaffa fler barn.

Kritisera kvinnor oftare vetja.

Du tar anekdoter (som garanterat är påhittade) sedan använder du dem för att säga att män måste ta mer ansvar. Hur dum är du människa? Vi kan ju säga samma sak: ''Vi känner kvinnor som inte tar ansvar, männen vill ha relationer, kvinnorna vill inte det, kvinnor måste skärpa sig''.

Du sitter och fantiserar ihop scenarion på din kammare. Objektiv data är av intresse här, inte ditt partiska och snedvridna dravel, förstår du?
Senast redigerad av PelleTrollkarl 2024-10-31 kl. 15:21.
Citera
2024-10-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ja.

Det är vad jag menar.

Till den absolut största delen, absolut.

Då får du väl fundera på varför de gjort slut med dig.
Citera
2024-10-31, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin

Kvinnor som lär sig att svenska vita män är fiender och onda och samhällets problem.

= Få barn föds.

Då skulle ju svenska långa blonda kvinnor skaffa barn med negrer och muslimer, för dessa män tackar inte direkt nej till att spruta inuti svenska kvinnor.

Men såvitt jag vet sker det inte. Svenska kvinnor vill inte ha barn, vare sig med svenskar eller negrer eller muslimer. Enskilda undantag finns förstås, men de är just undantag.

Jag tror kvinnor i hela västvärlden skaffar färre barn för att de värderar sin frihet mer än de värderar barn.

Kvinnor idag har valfrihet, och då väljer de bort obehaget med att föda barn, och ansvaret för barn särskilt i början när barnet är mest påfrestande och nätterna är svåra.

Kvinnor är inte kända för att vara några stora tänkare. Det är nog få som rationellt bedömer att även om barn kortsiktigt är jobbiga och innebär risker, så kommer barn vara en vinst affär på lång sikt.
Citera
2024-10-31, 15:25
Medlem
Citat:

Ända till hon är den här 35-åriga sönderknullade halvtanten som är på väg att få en kraftigt förändrad uppfattning om självvärde.

Feministen Linda Skugge är ett bra exempel.

Som 20-åring var hon präktig och försynt. Som 50-åring och mor till flera barn, är hon sönder tatuerad, och har stolt analsex med negrer på sin onlyfans för pengar.
Citera
2024-10-31, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Varför skulle de bästa männen vilja ha något seriöst för? De bästa männen sparar sig till de bästa kvinnorna.

Kvinnors förhöjda självbild av all uppmärksamhet som de får leder till att de tror att de kan ta sig an en man som är betydligt bättre än dem. Detta leder till många utflykter samtidigt som deras värde eroderas.

Du glömmer även att kvinnor i Sverige är som regel sexuellt liberala.

Klart vi kan rangordnas. Hur ska man annars kunna få en uppfattning vart man befinner sig utan rangordning?

Det är ju precis tvärtom. Unga kvinnor överskattar sitt värde jämfört med unga män. Detta beror på sociala medier och all de uppmärksamhet som de får. All uppmärksamhet leder till en förhöjd självbild som inte är helt sanningsenlig.

Unga män är som regel mycket bättre än vad de tror att de är medans unga kvinnor är som regel inte så bra som att de tror att det är.

"Bästa män"? Bra män är vad jag och hakorset skriver om. Och mina polare i min ungdom (som jag fortfarande givetvis är polare med) tillhör bra män. De ser ok ut, alltid haft arbeten (förutom några av dem som var arbetslösa och varit det i stora perioder), humor, charm, omtänksamma, smarta osv. Bra, normala, vanliga män helt enkelt. Varken mer eller mindre. När de var unga, så dejtade de en del kvinnor. kvinnor som blev kära. Medans mina polare "inte var redo". några av mina polare blev som sagt var inte redo förens i 40-55 års åldern. Men de är bra män, inte tal om något annat.

Nej. Unga kvinnor har som sagt i regel komplex för sig själva. För små bröst, för hängiga bröst, för stor näsa, för stora lår osv. osv. osv. De överskattar verkligen inte sig själva. Och unga kvinnor får inte bra självförtroende av att ligga med en "riktigt bra man" som sedan dumpar henne. Snarare tvärtom. En kvinna får bra självförtroende av en (förlovnings)ring på fingret.

Du verkar blanda ihop hur män och kvinnor fungerar, samtidigt som du själv bekräftar att unga män som kan få ligga med kvinnor, inte kommer vilja stadga sig.

Som sagt: det är de unga männen vi behöver lära att satsa seriöst på den unga kvinna de dejtar, som de tycker är söt och som de trivs med. Har hon valt att ligga med honom, så är hon i regel redan intresserad av seriöst med honom.
Citera
2024-10-31, 15:30
Medlem
Citat:

Men kvinnor idag kan ju bara sära på benen. Vilket de gör för många män, utan begränsningar och utan skam. De har noll av värde för män att erbjuda, utöver sina särade ben.

Varför skulle någon kille vilja starta familj med en sådan hora?

Hur hade du tänkt lära män att bilda familj med horor? Ska ni blåhåriga flator stå med en hagelbössa och få männen att välja, giftemål eller så skjuter ni honom?
Senast redigerad av PetterRetard 2024-10-31 kl. 15:33.
Citera
2024-10-31, 15:32
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Det är faktiskt inte sant.

Om fruktsamheten ligger på 1,5 kommer befolkningen att halveras efter 60 år (förutsatt ingen invandring). Om vi då pratar om "etniska svenskar" så innebär det att befolkningen halveras efter 60 år. Men kom ihåg att fruktsamheten hos kvinnor med SVENSK bakgrund ligger på 1,4. Inte 1,47. Den totala fruktsamheten förra året låg på 1,45, men bland kvinnor med svensk bakgrund på 1,4.

Detta innebär en halverad befolkning efter 50-60 år.

Om befolkningen halveras efter 60 år har vi följande utveckling

Minskning med 90 % efter ungefär 200 år

Minskning med 99 % efter ungefär 400 år

Minskning med 99,9 % efter ungefär 600 år

Minskning med 99,99 % efter ungefär 800 år

Minskning med 99,999 % efter ungefär 1000 år

Så om det finns 7 miljoner "svenskar" så innebär det att vi har 70 svenskar kvar efter 1000 år vilket i princip är biologiskt utrotning.

Men detta är en minskning med 99,999 %. Även en minskning med 99,9 % innebär ett läge där man mer eller mindre kan kalla det biologiskt utrotning. För då har man av en befolkning på 7 miljoner, efter 600 år kvar endast 7 000 personer.

Det vill säga befolkningen faller från 7 000 000 ner till 7 000 personer. Från 7 miljoner till 7 tusen.

Och detta efter endast 600 år.

Men kom ihåg att fruktsamheten kommer snart falla ner till 1 barn per kvinna. I Finland ligger den redan på 1,26. Om fruktsamheten faller ner till 1 barn per kvinna kommer befolkningen halveras inte efter 50-60 år utan efter 30 år.
Okej, jag har blivit förstörd med fakta och logik. Men jag vill ändå säga att födelsetalen varierar med tiden och att man inte bör se trender som permanenta tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in