2025-02-26, 11:48
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Har du källa på det du påstår?

Han säger det själv i videon som jag länkar till i min TS.
"I look at some of these agreements, i read them at night, and then say who would ever sign a thing like this?"
Citera
2025-02-26, 11:56
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Han säger det själv i videon som jag länkar till i min TS.
"I look at some of these agreements, i read them at night, and then say who would ever sign a thing like this?"

Han säger att han läst några ("some") och inte alla. Och på kvällar och nätter, och då är det ju lätt att missa något och göra misstag av ren trötthet.

Han säger inte uttryckligen att han läst just det som påstås i videon som snarare är den vanliga smutskastningen från den falska lögnmedian som hatar honom.

Fake news alltså.
Citera
2025-02-26, 12:00
Medlem
Glostrups avatar
Jag tror inte att Trump är dement, däremot så har han en alldeles egen verklighetsbild där han själv är helt felfri och där allt han säger blir sant i hans eget huvud - oavsett hur falskt det objektivt är.

Trump hindras inte av normala spärrar som hederlighet, anständighet eller fair play; han kan göra precis vad som helst för att normalisera sin egen världsbild och framhäva honom själv som en stor man. Och han är helt ointresserad av alla som inte delar hans egen grandiosa självbild.

Däremot så är hans fakulteter definitivt i förfall, han är inte lika skarp som han var för åtta år sedan. Det normala är då att gå inåt och hålla ännu mer fast vid sina grundvärderingar, så det lär knappast bli en period av innovation i USA framöver…
Citera
2025-02-26, 12:01
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Han säger att han läst några ("some") och inte alla. Och på kvällar och nätter, och då är det ju lätt att missa något och göra misstag av ren trötthet.

Han säger inte uttryckligen att han läst just det som påstås i videon som snarare är den vanliga smutskastningen från den falska lögnmedian som hatar honom.

Fake news alltså.
Ärligt talat, jag tror fan inte ens att han har läst de där avtalen.
Han kommer inte ihåg vad han gjorde förra mandatperioden.
Och därför så ljuger han ihop något som låter bra i TV.
Och det är ju inte första gången han ljuger.
Citera
2025-02-26, 12:02
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Trump frågar sig "Who could ever sign this?" ang avtal som han själv skrivit på under sin förra mandatperiod.
Detta rör frihandelsavtalen mellan USA och Kannada och Mexico.

Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=4EZ7gayXMSI&t=610s

Är detta ett tecken på att Trump lider av demenssjukdom, då han inte kan komma ihåg att själv skrivit på dessa avtal?

En förolämpning mot alla dementa 😎
Citera
2025-02-26, 12:08
Medlem
Citat:
Trump frågar sig "Who could ever sign this?" ang avtal som han själv skrivit på under sin förra mandatperiod.

Källa:

Är detta ett tecken på att Trump lider av demenssjukdom, då han inte kan komma ihåg att själv skrivit på dessa avtal?

More likely så att han som vanligt skyller alla misslyckanden på någon annan. Det är enklast så när hela hans väljarbas ändå köper allt han säger med hull och hår
Citera
2025-02-26, 12:11
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ärligt talat, jag tror fan inte ens att han har läst de där avtalen.
Han kommer inte ihåg vad han gjorde förra mandatperioden.
Och därför så ljuger han ihop något som låter bra i TV.
Och det är ju inte första gången han ljuger.

Ok. Låter som du tillhör trumphatarna.

Som tur är har dom demokrati i Usa och trump vann tack vare att han inte är senil som sin föregångare.
Tvärtom så är han mycket smartare än dumskallarna som hatar honom.

Heja Trump!
Citera
2025-02-26, 12:12
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Källa:

Att man kan ifrågasätta sina gamla beslut betyder inte att man är dement.
När jag var ny på Flashback hade jag nyss skruvat ihop en AMD64x2-burk med 2GB RAM.
Jävligt bra burk på den tiden. 20 år senare (2025) hade jag absolut inte kunnat ta en sådan burk ens med tång..

Så Trump är inte dement.
Citera
2025-02-26, 12:13
Medlem
Citat:

Källa:

Detta är långt ifrån första gången Trump missat helt oförklarliga saker. Hans mentala förmåga har varit i fritt fall under några år nu. Däremot är det gällande Trump svårt att dra gränsen mellan vad som är sjukdomsrelaterat och vad som beror på okunskap, dålig allmänbildning och ointresse. Han är ju trots allt den mest korkade presidenten i USA, någonsin. Vilket inte vill säga lite. Att hans fanskara helt missat eller ignorerat hans förfall är mycket beroende på deras fokus på Biden och hans problem av likartad karaktär. Men där verkar det ha varit ett normalt åldersrelaterat kognitivt förfall.
Citera
2025-02-26, 12:19
Medlem
Citat:

Källa:

Nej! Trump har alltid varit så här. Han pratar först och tänker sedan och allt han säger är det som gäller. Detta kan efteråt skifta än hit eller dit beroende på hans humör, en sann cowboy.
Citera
2025-02-26, 12:21
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Att man kan ifrågasätta sina gamla beslut betyder inte att man är dement.
När jag var ny på Flashback hade jag nyss skruvat ihop en AMD64x2-burk med 2GB RAM.
Jävligt bra burk på den tiden. 20 år senare (2025) hade jag absolut inte kunnat ta en sådan burk ens med tång..

Så Trump är inte dement.

Lite konstig jämförelse. Tekniken har gått vidare sedan 20 år tillbaka, och den har ju funkat bra i 20 år?
Vad var felet med den?

Det som är konstigt är ju om du i denna situation skulle säga "Nej jag har aldrig köpt in denhär datorn, vem kan ha gjort det?".
Citera
2025-02-26, 12:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Lite konstig jämförelse. Tekniken har gått vidare sedan 20 år tillbaka, och den har ju funkat bra i 20 år?
Vad var felet med den?

Det som är konstigt är ju om du i denna situation skulle säga "Nej jag har aldrig köpt in denhär datorn, vem kan ha gjort det?".

Man kan ju ångra ett beslut som man tagit för flera år sedan?
Utan att vara dement.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in