2024-10-31, 12:38
Bannlyst
Alla borde titta på senaste Tucker Carlson när dom pratar om Trump och valet.
Mycket intressant och Rod Blagojevich vet ju vad han pratar om (efter 8 år i fängelse).
Citera
2024-10-31, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lägg ner nu, självutnämnd förståsigpåare för "lågutbildade, jordnära människor".

En gammal gubbe, som klär ut sig till arbetare och aldrig gjort ett tyngre jobb, lär inte imponera på varken arbetare eller normalt folk.

De han imponerar på är Maga Die hard, de som har honom som en idol.

78-åringen, som försöker se macho ut, höll på att rasa bakåt då han skulle in i sopbilen.

https://metro.co.uk/video/trump-gets-picked-garbage-truck-biden-comment-stumbles-getting-on-3302405/?ito=vjs-link

Sen har du inte begripit följande:
Det är varken mig eller andra på fb han och hans jippo kränkt i grunden.
Det är viktiga väljare i svängstater.

Om du inbillar dig att hans stunt skulle få puertoricaner att glömma utspelet på MSG är du mer än lovligt korkad.

Som jag nyss nämnde i annat tråd, dvs
Trump i intervjun med Fox:

“Every time I go outside I see somebody from Puerto Rico. They give me a hug and a kiss".

Fan tro't.
Du försöker överföra ditt hat och din kränkthet på grupper som är så olika dig att du överhuvudtaget inte ens kan relatera. Ditt svar visar att du inte ens försöker relatera till dem, du nöjer dig med din ekokammare.

Jeff Bezos begriper. I sin ”opinion piece” i Washington Post där han förklarar varför de inte endorsar Kamala skrev han:
Citat:
The Washington Post and the New York Times win prizes, but increasingly we talk only to a certain elite. More and more, we talk to ourselves.
https://www.washingtonpost.com/opinions/2024/10/28/jeff-bezos-washington-post-trust/

Om en politiker inte kan tala till folk och agera på ett sånt sätt att de kan relatera till honom, kommer de aldrig lyssna på honom. Där befinner sig Demokraterna. Det enda sätt de har att tala till blue collar voters, vilket majoriteten av latinos är, är hysteri och skrämsel. Trump relaterar mycket bättre till gruppen, de uppskattar ett skämt. Sopbilen var ett mycket lyckat drag.
Citera
2024-10-31, 13:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du försöker överföra ditt hat och din kränkthet på grupper som är så olika dig att du överhuvudtaget inte ens kan relatera. Ditt svar visar att du inte ens försöker relatera till dem, du nöjer dig med din ekokammare.

Jeff Bezos begriper. I sin ”opinion piece” i Washington Post där han förklarar varför de inte endorsar Kamala skrev han:

https://www.washingtonpost.com/opinions/2024/10/28/jeff-bezos-washington-post-trust/

Om en politiker inte kan tala till folk och agera på ett sånt sätt att de kan relatera till honom, kommer de aldrig lyssna på honom. Där befinner sig Demokraterna. Det enda sätt de har att tala till blue collar voters, vilket majoriteten av latinos är, är hysteri och skrämsel. Trump relaterar mycket bättre till gruppen, de uppskattar ett skämt. Sopbilen var ett mycket lyckat drag.
Sopbilen var ett lyckat drag inom den grupp av beundrare som Trump redan har.

Ang Trumps garbagegate på Madison Square Garden, så är Trump själv rent patetisk med sitt uttalande på sin plattform:

“You can’t lead America if you don’t love the American People."

Han har som sagt inte visat större tendenser till detta och hans MSG jippo med påhopp på bla puertoricaner betecknade han som att
"det har aldrig funnits en så vacker händelse."

"Kärleken i det där rummet. Det var hisnande. Det var som en kärleksfest, en absolut kärleksfest. Och det var en ära att få vara med."

Dess innan var det stormningen av Kapitolium 6 jan som var "en dag av kärlek".

Jennifer Lopez har nog en del att säga om den saken.
Hon hakar på Harris på ett kampanjevenemang i swingstaten Nevada på torsdag.

"Jennifer Lopez to speak at Harris Las Vegas rally after comedian’s racist Puerto Rico joke at Trump’s MSG event

" The singer made it known she had already voted for Harris following Tony Hinchcliffe’s joke where he likened Puerto Rico to a “floating island of garbage” at Trump’s Madison Square Garden rally on Sunday."
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/jennifer-lopez-harris-puerto-rico-trump-hinchcliffe-b2638118.html

Trump borde nog värna om viktiga röster då mer än 400 000 från Puerto Rico bor i tex Pennsylvania.

"Puerto Ricos största tidning El Nuvevo Dia uttalar sitt stöd för Kamala Harris.

Tidningens chefredaktör María Luisa Ferré Rangel skriver att det faktum att en komiker kallade Puerto Rico för ”en flytande ö av sopor” under ett kampanjmöte för Trump bara var det senaste exemplet på ”förakt och desinformation” som Trumpkampanjen har spridit i åratal.

”I dag uppmanar vi alla som älskar vår vackra ö, havets och solens land, att inte rösta på Donald Trump”, skriver hon.

Ferré Rangel noterar också att även om Puerto Ricos tre miljoner invånare inte har rösträtt i valet, finns det fem miljoner puertoricaner i USA som har det."
https://omni.se/harris-far-stod-av-puerto-ricos-storsta-tidning-och-j-lo/a/wgxQ1M

Citera
2024-10-31, 13:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Sopbilen var ett lyckat drag inom den grupp av beundrare som Trump redan har.

Ang Trumps garbagegate på Madison Square Garden, så är Trump själv rent patetisk med sitt uttalande på sin plattform:

“You can’t lead America if you don’t love the American People."

Han har som sagt inte visat större tendenser till detta och hans MSG jippo med påhopp på bla puertoricaner betecknade han som att
"det har aldrig funnits en så vacker händelse."

"Kärleken i det där rummet. Det var hisnande. Det var som en kärleksfest, en absolut kärleksfest. Och det var en ära att få vara med."

Dess innan var det stormningen av Kapitolium 6 jan som var "en dag av kärlek".

Jennifer Lopez har nog en del att säga om den saken.
Hon hakar på Harris på ett kampanjevenemang i swingstaten Nevada på torsdag.

"Jennifer Lopez to speak at Harris Las Vegas rally after comedian’s racist Puerto Rico joke at Trump’s MSG event

" The singer made it known she had already voted for Harris following Tony Hinchcliffe’s joke where he likened Puerto Rico to a “floating island of garbage” at Trump’s Madison Square Garden rally on Sunday."
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/jennifer-lopez-harris-puerto-rico-trump-hinchcliffe-b2638118.html

Trump borde nog värna om viktiga röster då mer än 400 000 från Puerto Rico bor i tex Pennsylvania.

"Puerto Ricos största tidning El Nuvevo Dia uttalar sitt stöd för Kamala Harris.

Tidningens chefredaktör María Luisa Ferré Rangel skriver att det faktum att en komiker kallade Puerto Rico för ”en flytande ö av sopor” under ett kampanjmöte för Trump bara var det senaste exemplet på ”förakt och desinformation” som Trumpkampanjen har spridit i åratal.

”I dag uppmanar vi alla som älskar vår vackra ö, havets och solens land, att inte rösta på Donald Trump”, skriver hon.

Ferré Rangel noterar också att även om Puerto Ricos tre miljoner invånare inte har rösträtt i valet, finns det fem miljoner puertoricaner i USA som har det."
https://omni.se/harris-far-stod-av-puerto-ricos-storsta-tidning-och-j-lo/a/wgxQ1M

Fem miljoner som flytt från soptippen som leds av Ferre Rangels (!) likar. Alla dessa är mer än väl bekanta med PR sopproblem som nu TDS-vänstern förnekar.
Citera
2024-10-31, 13:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Fem miljoner som flytt från soptippen som leds av Ferre Rangels (!) likar. Alla dessa är mer än väl bekanta med PR sopproblem som nu TDS-vänstern förnekar.
... Trump kan förlora viktiga väljare och till och med du hade den insikten, i ett sällsynt tillfälle av klarsynthet, tidigare.

Så sluta bete dig som en clown.
Citera
2024-10-31, 13:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
... Trump kan förlora viktiga väljare och till och med du hade den insikten, i ett sällsynt tillfälle av klarsynthet, tidigare.

Så sluta bete dig som en clown.
Ja, den möjligheten fanns, men opinionen har inte påverkats alls. Verkar som om det mest är Kamalaskocken som framstår som alltmer hysterisk med sin ständiga klagosång om rasism och nazism. Det blir motbjudande även för puertoricaner.

Det är komikers uppgift att påtala otrevliga sanningar. Jag har fått upp ögonen för sopproblemet. Kamala har sett nazismen i vitögat.

Vem som vinner på detta är egentligen självklart.

Just det: sluta bete dig som ett oknullat luder.
Senast redigerad av Japhy 2024-10-31 kl. 13:38.
Citera
2024-10-31, 13:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, den möjligheten fanns, men opinionen har inte påverkats alls. Verkar som om det mest är Kamalaskocken som framstår som alltmer hysterisk med sin ständiga klagosång om rasism och nazism. Det blir motbjudande även för puertoricaner.

Det är komikers uppgift att påtala otrevliga sanningar. Jag har fått upp ögonen för sopproblemet. Kamala har sett nazismen i vitögat.

Vem som vinner på detta är egentligen självklart.
Vad vet du om det ang svängstater?

Det absolut enda som finns är att puertoricaner har reagerat starkt på MSG och Trump - via att den sk komikern har trashat just Puerto Rico och latinos.
Citera
2024-10-31, 13:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vad vet du om det ang svängstater?

Det absolut enda som finns är att puertoricaner har reagerat starkt på MSG och Trump - via att den sk komikern har trashat just Puerto Rico och latinos.
Opinionsundersökningar genomförs även i svängstater, devili...

De enda som omskrivs i de mediakanaler du nyttjar är säkert dessa hysterikor. Du är lättmanipulrras och svagsint och tror därför det är allt som finns.

Samtidigt i verkligheten:
https://www.foxnews.com/politics/puerto-rico-shadow-senator-endorses-trump-pa-rally-after-kill-tony-controversy-msg

Poll: Donald Trump leads Kamala Harris with Puerto Ricans in Florida
https://floridapolitics.com/archives/704475-poll-donald-trump-leads-kamala-harris-with-puerto-ricans-in-florida/
Citera
2024-10-31, 13:53
Medlem
howdie11s avatar
Ny oredigerad bild på gubben:
https://pbs.twimg.com/media/GbNVsALXcAA-QTj?format=jpg&name=small

Mer smink än Dolly Parton.
Citera
2024-10-31, 14:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Opinionsundersökningar genomförs även i svängstater, devili...

De enda som omskrivs i de mediakanaler du nyttjar är säkert dessa hysterikor. Du är lättmanipulrras och svagsint och tror därför det är allt som finns.

Samtidigt i verkligheten:
https://www.foxnews.com/politics/puerto-rico-shadow-senator-endorses-trump-pa-rally-after-kill-tony-controversy-msg

Poll: Donald Trump leads Kamala Harris with Puerto Ricans in Florida
https://floridapolitics.com/archives/704475-poll-donald-trump-leads-kamala-harris-with-puerto-ricans-in-florida/
Men nu är det som så att polls svänger som ett aprilväder i ett extremt tight lopp - och förutom detta så kan jag hämta polls som pratar till Harris fördel.
Det är inget fast bevis på hur valet blir med andra ord.

Men om nu Trump har en fast kärna med Magafanatiker och i huvudsak män så är det väl knappast dessa som är viktiga att plocka stilpoäng hos - om han så är utklädd till anställd på McD eller som sopgubbe.

Det där biter inte på puertoricaner. Det biter inte på kvinnor och det biter inte på forna cementerade GOP som nu är bekymrade över demokratin om Trump kommer till makten.

Trump, som aldrig lyssnar, stoltserade nyss i Green Bay om att han går emot kampanjens råd och påstod att "Jag sa, ja, jag ska göra det vare sig kvinnorna gillar det eller inte. Jag kommer att skydda dem."

'Sir, snälla säg inte det', mindes Trump. "'Varför?' De sa: 'Vi tycker att det är, vi tycker att det är väldigt olämpligt för dig att säga. Jag säger varför, jag är president, jag vill skydda kvinnorna i vårt land. De sa — de sa: 'Herre, jag tycker bara att det är olämpligt för dig att säga'.”

"Så jag sa att jag ska försvara det och jag ska skydda kvinnor", sa han.

Hans rådgivare bad honom släppa den meningen FÖR ATT;
... "kommentarer som han gjorde som faderliga men bara tjänade som påminnelser till många av hans kritiker om hans historia av kvinnofientliga uttalanden och ett civilrättsligt mål som fann honom ansvarig för sexuella övergrepp."

Han anses inte minsta pålitlig relaterat till abortfrågan, snarare tvärtom.
Han skämtade nyss i Town Hall på familjen till en kvinnas bekostnad, kvinnan som dog pga av Roe v Wade.

Han vinner ingen mark bland kvinnor via att Harris presenteras som en prostituerad på MSG. Han är sexistisk och kvinnofientlig.

Nikki Haley varnade nyss i Fox ang attackerna på Harris:

"Det är inte sättet att vinna kvinnor. Det är inte sättet att vinna människor som är oroade över Trumps stil."

"Det här är inte en tid för dem att bli alltför maskulina med den här bromance-grejen som de har igång."

Hon menar inte enbart kvinnor.
Runt Nikki finns republikaner som redan är anti-Trump, dvs Nikkis supporters, som både Harris och republikaner försöker värva intensivt i svängstater.

"Finns det någon kvinna på den här arenan som vill bli skyddad?" frågade Mr. Trump.
Publiken vrålade.

VILKA vrålade? Trumps groupies.

https://www.nytimes.com/2024/10/31/us/politics/trump-women-like-it-or-not.html
Citera
2024-10-31, 14:42
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snitcho
Alltså. Sida upp och sida ner med liknande inlägg från dig. Jag delar din uppfattning att Trump inte är lämplig som president. Men kan inte du skruva ner tonläget och invektiven lite? Du formulerar dig barnsligt och ovärdigt. Jag lovar dig att du inte övertygar någon. Låt Trumpsidan stå för bajskastningen istället.

Edit. Det här är tyvärr signifikant för Harris kampanj. Om hennes främsta USP är att hon inte är DT, då önskar jag att hon (och hennes följare) inte heller beter sig som DT.
Du generaliserar kring andras förmåga att övertyga och utgår från att mitt agerande uppskattas dåligt av partikamraterna. Jag ser ingen grund för den kopplingen -- det verkar endast vara en fattigt underbyggd hallucination. En som du också måste kunna styrka om du vill bli tagen seriöst.

Oklart hur du ska lyckas göra det, men gör du inte detta så finns det som sagt ingen anledning att ta dig på allvar. Inte minst då ditt resonemang tycks vila på en övertygelse om att din tolkning av min förmåga att nå fram till läsaren är den enda rätta...samtidigt som du placerar mig i en motsatt extrem.

Det bör inte behöva förklaras mer ingående, men alla som motsätter sig Trump varken agerar eller tänker enligt givna mönster. Att du antar det är milt sagt efterblivet och betyder antagligen att du är en frispråkig lättviktare som roar dig med att avfatta grova förenklingar. Du vet, en uppblåst typ som ofta undergräver sitt eget budskap utan att märka det själv -- exempelvis genom att komma med egna överdrifter som inte stämmer med verkligheten.

För visst är det en överdrift att hävda att neutralt sinnade entusiaster måste återspegla specifika värderingar som VP Harris bär. Om du inte redan visste det, kan jag vara vänlig nog att meddela dig att den förväntningen är fullkomligt orimlig -- särskilt när åsikterna bland mitt folk spretar vilt. Konformismens fängelse är snarare din plats, inte vår. Snygg-Harris fans har, i allra högsta grad, individuellt formade åsikter. Varav många är baserade på en personlig förståelse av olika politiska principer. Att tro att dessa medjordlingar skulle sakna en egen idévärld, eller automatiskt följer en specifik agenda och bara uppskattar det du anser att man ska uppskatta, vittnar därför om okunskap och en ovilja att erkänna att gruppdynamik präglas av just individuella nyanser och distinktioner.

Jösses. Jag finner det åtminstone märkligt och är, för att uttrycka mig milt, oimponerad av din slutledningsförmåga. När det uppenbarligen stämmer att mitt "provocerande" beteende har effekt på miljontals trumpnissar.
Citera
2024-10-31, 14:49
Medlem
Tratten52s avatar
Jag kollade live i går på DT när han stod och mässade och höll en dåres monolog medans rednecksen i publiken jublade. Jag tycker att han mer verkar klar för dårhuset än för vita huset. Det sjuka är att den "normala" amerikanen inte verkar bry sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in