2024-10-31, 09:47
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Vem bryr sig om MSTR när det finns sol strategies?!
Beter sig lite som en memecoin. Svårt att utvärdera vad den aktien kan ha för fair value men helt klart något att titta på om den fortsätter ner en bit.
Efter en pump på 2000% på kort tid så är det svårt att veta om re-trace skall vara -55% eller om den skall ner ytterligare -50% därifrån. Du kanske har bättre insikter på bolaget och dess värde?

Rent TA mässigt så ser kanske 0.75 (nu 1.39) ut som en bra zon att studsa på? Har även en "gap" nere på 0.35, men det är som sagt svårt att försöka "charta" en sådan där graf.

Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Har inte tåget gått där redan?
Väldigt låg market cap ($0.2T) om man jämför med tex MSTR ($50T).

Skall sätta in mig lite bättre.
Senast redigerad av Leaston 2024-10-31 kl. 10:04.
Citera
2024-10-31, 11:50
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Beter sig lite som en memecoin. Svårt att utvärdera vad den aktien kan ha för fair value men helt klart något att titta på om den fortsätter ner en bit.
Efter en pump på 2000% på kort tid så är det svårt att veta om re-trace skall vara -55% eller om den skall ner ytterligare -50% därifrån. Du kanske har bättre insikter på bolaget och dess värde?

Rent TA mässigt så ser kanske 0.75 (nu 1.39) ut som en bra zon att studsa på? Har även en "gap" nere på 0.35, men det är som sagt svårt att försöka "charta" en sådan där graf.

Väldigt låg market cap ($0.2T) om man jämför med tex MSTR ($50T).

Skall sätta in mig lite bättre.

Inlägget var inte helt seriöst ifrån min sida och jag gör en liknande bedömning som du. Det är mardröm att försöka charta företaget ifråga. Det enda jag vet är att det här inte är något jag varken vill köpa baserat på ren fomo eller försöka knife catcha.

Den enda nivån som går att tala om på dagen befinner sig nere runt 0,60 cad. På 4h finns det även någon slags zon från ca 0,85cad - 1cad.
Fram till och med slutet på September följer inte priset varken btc eller sol överhuvudtaget.

En bra början är om vi kan ta ut grön och röd diagonal.
Skulle kanske kunna överväga att köpa i den blåa boxen baserat på hur prisutvecklingen ser ut.
Annars är det den gröna boxen som gäller eller alternativt så nära mörkröd diagonal eller grön horisontell som möjligt.
Är samtidigt väl medveten om att det finns en överhängande risk att priset aldrig når områdena jag är intresserad av och då får det vara tillsvidare.

Chart: https://ibb.co/K7KCmQS

Edit: Och är man djärv köper man här och hoppas på att röd diagonal håller.
Senast redigerad av hazenectar 2024-10-31 kl. 12:01.
Citera
2024-10-31, 12:33
Medlem
Ser det som ett väldogt svagt tecken att vi inte flyger förbi all time high.
Citera
2024-10-31, 12:36
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Inlägget var inte helt seriöst ifrån min sida och jag gör en liknande bedömning som du. Det är mardröm att försöka charta företaget ifråga. Det enda jag vet är att det här inte är något jag varken vill köpa baserat på ren fomo eller försöka knife catcha.

Den enda nivån som går att tala om på dagen befinner sig nere runt 0,60 cad. På 4h finns det även någon slags zon från ca 0,85cad - 1cad.
Fram till och med slutet på September följer inte priset varken btc eller sol överhuvudtaget.

En bra början är om vi kan ta ut grön och röd diagonal.
Skulle kanske kunna överväga att köpa i den blåa boxen baserat på hur prisutvecklingen ser ut.
Annars är det den gröna boxen som gäller eller alternativt så nära mörkröd diagonal eller grön horisontell som möjligt.
Är samtidigt väl medveten om att det finns en överhängande risk att priset aldrig når områdena jag är intresserad av och då får det vara tillsvidare.

Chart: https://ibb.co/K7KCmQS

Edit: Och är man djärv köper man här och hoppas på att röd diagonal håller.

Når den någon av dina 2 blå boxar så skall jag överväga att köpa den, om jag inte hittat andra varningstecken innan dess.

Sorry för off topic.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-31 kl. 12:38.
Citera
2024-10-31, 12:48
Medlem
Leastons avatar
Citat:
29/10 - Priset konsoliderade en vecka mellan 68,2k och 65,9k, gårdagen stängde på 69,7k och i skrivande stund ligger priset på ca 71k.
71,4k är motstånd på både dagen, veckan och månaden - Om det är någonstanns det kommer att ta stopp så är det här.

30/10 - Gårdagen stängde otippat nog på 72,6k. Nu börjar det att bli väldigt intressant. 73,1k på dagen är det sista motståndet som överhuvudtaget går att identifiera på någon timeframe.
Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg är 71,4k en väldigt uttalad nivå på samtliga timeframes, varav den viktigast, månaden, stänger redan imorgon natt.

Extremt bullish om vi kan ta ut 73,1k på dagen - grå
Väldigt bullish om vi kan hålla oss kvar över 71,4k och dessutom stänga ljuskroppar på higher timeframes över - blå
bullish om rosa diagonal visar sig hålla
Ser helst att vi inte stänger under tunn lila

Chart: https://ibb.co/9v8Dg4Y

Linje:
Grå - 73,1k - 1d
Blå - 71,4k - 1d,w,m
Lila box - 69,3-69,6k - w
Fetad grön - 68,4k - w
Grön - 68,2k - 1d
Rosa diagonalt stöd - bullish momentum så länge vi stänger över - 1d
Tunn lila - 66,7k - 1d
Orange - Bra om dessa respekteras men inte nödvändigt för ett strukturskifte - 65,9k.
Röd - Dessa "måste" hålla för att undvika ett strukturskifte. - 64,2k
Tunn svart - Måste hålla om priset hinner dit innan vi eventuellt kommer i kontakt med den lutande röda trendlinjen.
Fetad svart - 60,3k
fetad röd - Sista stödet på 1D.

Har du koll på månadsstängningen? 👀
(*edit* ja det har du ju ser jag nu )

Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jag vill gärna få svar på min fråga som du ignorerar. Menar du på riktigt att detta är ett rimligt förfarande?
Jag ignorerar dig för att du är en imbicill och att diskussionerna tenderar att nå bottennivåer när du ger dig in i dem.

Du behöver inte tolka det annorlunda, tack på förhand.
Senast redigerad av Leaston 2024-10-31 kl. 12:56.
Citera
2024-10-31, 13:36
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Tvåmånaders-grafen ser ännu bättre ut i skrivande stund.
Citera
2024-10-31, 15:00
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Jag ignorerar dig för att du är en imbicill och att diskussionerna tenderar att nå bottennivåer när du ger dig in i dem.

Då tolkar jag det som att du skrev detta fullt seriöst:
Citat:
Lösningen är att trycka några biljoner nya USD och använda dessa för att köpa Bitcoin, och sedan lösa skatteskulden med några av dessa Bitcoin då priset borde stigit till astronomiska nivåer. Tänker inte ta betalt för det tipset.

Det är ju helt otroligt att du kan tro detta. Det kanske förklarar varför du tror att bitcoin är en "investering" och skapar värde också? Man tar sig för pannan.
Citera
2024-10-31, 15:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
När man tittar på så långa motstånd(och stöd) så är det inte ner på exakt krona som är intressant, utan det blir lite suddigt när det börjar närma sig. Man får ta hjälp av andra indikatorer för att försöka avgöra om en linje "troligtvis" kommer hålla eller brytas när priset närmar sig.

Bara för att vi bryter denna diagonal, betyder det inte att vi är hemma. Vi vill stänga så många tidshorizonter ovanför den som möjligt, annars har vi ju bara en fejkout.
Vanligt när man bryter motstånd är ju att man drar upp en bit, och sedan vänder ner och testar det fd motståndet tet, och man kan sätta tighta stoploss om stödet inte skulle hålla, för att minimera eventuella förluster.på upp sidan och då måste det hålla som stöd.
Där har man ett bra läge att köpa om man missade utbrytet, och man kan sätta tighta stoploss om stödet inte skulle hålla, för att minimera eventuella förluster.

Här kommer testet av det förra motståndet på ovansidan?
Citera
2024-10-31, 17:40
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
(*edit* ja det har du ju ser jag nu )

kan eventuellt bli uppesittarkväll senare
Citera
2024-10-31, 17:50
Medlem
Bitcoindominansen på coinmarketcap.com visar helt plötsligt 60,3 procent. Kan det vara korrekt?

Edit. Det verkar stämma.

https://www.tradingview.com/chart/?symbol=CRYPTOCAP%3ABTC.D

Nästa mål är 74 procent.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-10-31 kl. 18:32.
Citera
2024-10-31, 18:22
Medlem
Fjärde gången nu vi misslyckas att brumma förbi ATH.

När det händer så vill jag det ska smälla till rejält.

Nån skrev innan att 40k inte är otroligt och jag håller faktiskt med.
Citera
2024-10-31, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Fjärde gången nu vi misslyckas att brumma förbi ATH.

När det händer så vill jag det ska smälla till rejält.

Nån skrev innan att 40k inte är otroligt och jag håller faktiskt med.

Om Kamala vinner valet kan nog priset falla en bit. Men knappast ned till 40k. 200 WMA ligger över 40k, och ner till det medelvärdet lär vi inte åka utan att vara inne i en riktig baissemarknad först.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-10-31 kl. 18:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in