2023-05-12, 15:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Jag säljer nog vid 29K om priset stagnerar där nu i några veckor. Vad gör du själv när jag sålt och du hodlat och priset går ner till dina 22K? Vi ses där så får du berätta då.

Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Avyttrade på 31k. Med lite tur kanske du också får chansen att göra det

Citat:
Vet inte vad du skrev, orkar inte likt pappret och leaston hålla koll på vad alla mongon här har sagt eller inte. Jag vet bara att jag inte på något sätt uttryckt att jag trodde på fortsatt uppgång vid 31k. Men om du har gjort en bra affär så är det bara att gratulera, dock inget jag bryr mig ett piss om. Jag trade:ar bara mot mig själv.

Hemskt vad stingslig du är, du sålde ju på 31K (enligt egna uppgifter i tråden) så då är du väl också att gratulera?

Grattis Hazenectar.

När köper du in dig igen?
Citera
2023-05-12, 18:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du skrev för två veckor sedan:

Din enda analys är ”oj det gick upp/ner idag. Nu ska vi till månen/botten”.

Jo men vi borde inte går under 27000. Jag sålde det mesta idag på 26, vi får se hur det går
Citera
2023-05-12, 20:39
Medlem
Citat:
Burrebror ligger i top tre. Genghus likaså. Kebabmedpommes har inte lyckats något vidare heller.

hahah Genhus alltså, han postade ju 10k "garanterat" många gånger.
Inte sett av han på länge... undrar

kebbabis är ju bara allmänt blåst, han verkar ju inte bry sig om trading eller priser, utan är bara anti allting. Tror han går igång på att vara emot allt vad heter krypto.

Sen har vi wonderkid Snaggletooth som ständigt chillar bottenskrapet av shitcoins nära toppen. Det är faktiskt otroligt vilka chanser man har där! Bara hålla utkik efter blow off top strax efter han postat och gå short.
Senast redigerad av Richard-Heart 2023-05-12 kl. 20:54.
Citera
2023-05-13, 01:28
Medlem
Citat:
Det är rätt kul. Man lär sig fort vilka som är en bra kontraindikator. Typ nedan som skrev för två dagar sedan.
Sen är det rätt kul när folk tror sig kunna marknaden & har hetsiga konversationer emellan sig & andra.

MEN glömmer ändå bort att ställa frågor som typ den viktigaste - vilken tidsram trejdar du på?

Aha du scalpar 1-2% moves. Aa men då förstår jag, snyggt observerat nu när jag förstår.

Så, newbie - trevlig helg.
Senast redigerad av crYptOiLLumUnATi 2023-05-13 kl. 01:32.
Citera
2023-05-13, 07:36
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
Sen är det rätt kul när folk tror sig kunna marknaden & har hetsiga konversationer emellan sig & andra.

MEN glömmer ändå bort att ställa frågor som typ den viktigaste - vilken tidsram trejdar du på?

Aha du scalpar 1-2% moves. Aa men då förstår jag, snyggt observerat nu när jag förstår.

Så, newbie - trevlig helg.
Så du har stängt din long och gått kort nu? Rätt classic att du ändrar dig mitt i.
Citera
2023-05-14, 07:13
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Hemskt vad stingslig du är, du sålde ju på 31K (enligt egna uppgifter i tråden) så då är du väl också att gratulera?

Grattis Hazenectar.

När köper du in dig igen?

Okej jag var otrevlig, ber om ursäkt.

Så nära 24.5k som det går. Om priset etablerar sig under den nivån spolar jag dock positionen och i synnerhet vid ett misslyckat underside retest.
Tror förövrigt att risken är överhängande att vi kan få se en grön start på nästa vecka och det gör mig osäker på om det verkligen kommer att bli så mycket mer nedgång, i varje fall just nu. Ju längre vi kan härda ut över 24-25k desto större är chansen i min mening att vi åtminstonde sveper 31k-klustret igen och i synnerhet om s&p inte dippar för kraftigt här. Men det är såklart ren spekulation ifrån min sida.
Citera
2023-05-14, 08:28
Avslutad
Citat:
Okej jag var otrevlig, ber om ursäkt.

Så nära 24.5k som det går. Om priset etablerar sig under den nivån spolar jag dock positionen och i synnerhet vid ett misslyckat underside retest.
Tror förövrigt att risken är överhängande att vi kan få se en grön start på nästa vecka och det gör mig osäker på om det verkligen kommer att bli så mycket mer nedgång, i varje fall just nu. Ju längre vi kan härda ut över 24-25k desto större är chansen i min mening att vi åtminstonde sveper 31k-klustret igen och i synnerhet om s&p inte dippar för kraftigt här. Men det är såklart ren spekulation ifrån min sida.

Tror det blir nergång under sommaren (om inte bankkrisen urartar fullständigt, vilket inte kan uteslutas), men hoppas på ett ryck till över åtminstone 29K innan "sell in May" slår till med full kraft. Kommer isf att sälja minst lika mycket som jag redan sålt, och köpa in mig senare under sommaren.

Kommer köpa på -25, tror du har tippat ungefär rätt där.
Citera
2023-05-14, 09:29
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Tror det blir nergång under sommaren (om inte bankkrisen urartar fullständigt, vilket inte kan uteslutas), men hoppas på ett ryck till över åtminstone 29K innan "sell in May" slår till med full kraft. Kommer isf att sälja minst lika mycket som jag redan sålt, och köpa in mig senare under sommaren.

Kommer köpa på -25, tror du har tippat ungefär rätt där.

Personligen känner jag mig inte bekväm med att spekulera baserat på årstider, hur vissa månader har levererat eller inte levererat historiskt eller fraktaler för den delen.
Prisutveckling är det enda jag förlitar mig på och ett fåtal indikatorer samt viss makrodata som rör likviditet. Jag tippar ingenting. Jag försöker pricka entrys där jag har maximal sannolikhet att ha rätt vad gäller trendriktning och därefter förlitar jag mig på ett system som tydligt definierar hur jag ska agera om A eller B inträffar. Vad priset eventuellt gör eller inte gör däremellan ger jag egentligen blanka fan i.
Det hela kanske låter lite motsägelsefullt med tanke på att jag nyss spekulerade i frågan men det har mer med mina shitcoin-trades att göra på kort sikt än med ovanstående.
Senast redigerad av hazenectar 2023-05-14 kl. 09:41.
Citera
2023-05-14, 17:07
Avslutad
Citat:
Personligen känner jag mig inte bekväm med att spekulera baserat på årstider, hur vissa månader har levererat eller inte levererat historiskt eller fraktaler för den delen.
Prisutveckling är det enda jag förlitar mig på och ett fåtal indikatorer samt viss makrodata som rör likviditet. Jag tippar ingenting. Jag försöker pricka entrys där jag har maximal sannolikhet att ha rätt vad gäller trendriktning och därefter förlitar jag mig på ett system som tydligt definierar hur jag ska agera om A eller B inträffar. Vad priset eventuellt gör eller inte gör däremellan ger jag egentligen blanka fan i.
Det hela kanske låter lite motsägelsefullt med tanke på att jag nyss spekulerade i frågan men det har mer med mina shitcoin-trades att göra på kort sikt än med ovanstående.

Ett lite mer komplicerat sätt att beskriva hur du tippar, och jag tror/tippar som sagt att du tippar rätt.

Inget att bråka om dock utan var och en kör naturligtvis med sin egen metod och sina egna definitioner, så länge de funkar, så använd du dina definitioner ovan så använder jag mina.
Citera
2023-05-14, 17:36
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ett lite mer komplicerat sätt att beskriva hur du tippar, och jag tror/tippar som sagt att du tippar rätt.

Inget att bråka om dock utan var och en kör naturligtvis med sin egen metod och sina egna definitioner, så länge de funkar, så använd du dina definitioner ovan så använder jag mina.

Absolut, kan bara hålla med. Av nyfikenhet: Hur ämnar du att hantera situationen om låt säga att du först skjutsar in alla pengarna på 25k i maj månad och sen blöder vi sakta ner mot 18k under sommaren?
Senast redigerad av hazenectar 2023-05-14 kl. 17:39.
Citera
2023-05-14, 18:08
Medlem
Det lutar åt att vi fick en lokal botten på 200 wma, vilket i så fall är helt i linje med hur bitcoinpriset brukar studsa omkring vid den här fasen i cykeln.

https://bitcoincharts.com/charts/bitstampUSD#igWeeklyztgSza1gSMAzm1g200zm2g25zv
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-05-14 kl. 18:10.
Citera
2023-05-14, 18:18
Avslutad
Citat:
Absolut, kan bara hålla med. Av nyfikenhet: Hur ämnar du att hantera situationen om låt säga att du först skjutsar in alla pengarna på 25k i maj månad och sen blöder vi sakta ner mot 18k under sommaren?

Siktar aldrig på att pricka toppar och dalar utan bara på att göra en bra affär. Köper kanske in mig med annat kapital isf.
Vad jag absolut inte gör är att sälja när priset gått under 28K.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in