2024-10-31, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SystemD
Tycker Selma agerar extremt desperat. Hon har varit gift i 1 vecka och vill bli gravid typ redan igår. Beteendet är väldigt vanligt hos kvinnor som närmar sig 30 och uppåt. Dom verkar inte förstå att detta skrämmer 9 av 10 män.

Vill man så extremt mycket ha barn vid 30+, varför väntar man ofast 10-12 jävla år då? Måste ligga runt först? YOLO livet är viktigare? "Karriär satsningen"?. En klassiker hos många kvinnor tyvärr. Verkar även bli så med många män idag som tror man har all tid i världen sen fyller dessa män 40 år och ingen vettig kvinna är intresserad av familjeskapande med en så pass gammal man.

Tillägg:

Fan vad fult skägg han den långe har. Det är inte alls fint att skägget ska vara så extremt rak. Googla för helvete på "badass beard" eller liknande på nätet och ta inspiration därifrån.

Hur många 26-åriga killar är redo för barn och vill planera för det ihop med nån de känt en vecka och lämna raka besked? Jag är kvinna och levde själv som en jävla tonåring när jag var 26. Barn och könssjukdomar skulle man passa sig för men "äsch då, det händer nog inte mig för sån jäkla otur har man väl ändå inte?!" resonerade jag då.

Jag tror att Selma egentligen är rädd för att bli sårad och därför vill hitta en anledning att bryta.
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-10-31 kl. 09:37.
Citera
2024-10-31, 10:06
Medlem
Så amazing att vara hemma i glamorous Göteborg. Riktigt cozy med vägbullret från E6an.
Citera
2024-10-31, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Adam behöver väl inte gå ner i vikt? Han behöver jobba med sin självkänsla typ?

Vad vet vi mer om Adams bakgrund förutom att han är uppvuxen i Huddinge?

Det finns ett inlägg på hans Instagram från 2018 där han håller upp sitt första anställningsavtal efter examen. Där skriver han om hur en vän reagerade när han berättade att han kommit in på juristprogrammet. Vännen hade sagt "Du kan ju inte bli jurist!" Ett minne som han beskriver har etsat sig fast i hans minne. Tycker att detta inlägg säger ganska mycket om honom.

Adam är idag advokat och många associerar det med en "viss typ" av person. Jag får dock bilden att resan Adam har gjort inte varit så "självklar" som den är för många andra som börjar plugga. Jag vet dock inte vad hans föräldrar arbetar med. Även om man har gjort en "klassresa" kan det finnas en fortsatt inneboende osäkerhet/dålig självkänsla som aldrig riktigt går bort trots yrkestitel. Jag tror att Elsa är expert på att väcka den gamla osäkra Adam till liv som han arbetat på att jobba bort under årens gång.

Instämmer i att han ej behöver gå ned i vikt, han är väldigt söt.
Citera
2024-10-31, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Hur många 26-åriga killar är redo för barn och vill planera för det ihop med nån de känt en vecka och lämna raka besked? Jag är kvinna och levde själv som en jävla tonåring när jag var 26. Barn och könssjukdomar skulle man passa sig för men "äsch då, det händer nog inte mig för sån jäkla otur har man väl ändå inte?!" resonerade jag då.

Jag tror att Selma egentligen är rädd för att bli sårad och därför vill hitta en anledning att bryta.

Jo men de väljer ändå att GIFTA sig så det är lite skillnad, då borde man ha funderat på om man vill ha barn eller inte i framtiden
Citera
2024-10-31, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa

Håller med om att Adam är söt och inte behöver gå ner i vikt. Han har lite sådär sexig dad-bod men ser ändå stark och slank ut.
Citera
2024-10-31, 10:52
Medlem
Licensierad matchmaker, skojar SVT med oss?
Citera
2024-10-31, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kekster9001
Håller med om att Adam är söt och inte behöver gå ner i vikt. Han har lite sådär sexig dad-bod men ser ändå stark och slank ut.

För smal och späd för min smak.
Citera
2024-10-31, 11:17
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Det har teoretiserats ganska mycket om det i tråden. Om jag skulle försöka mig på en gissning, så är det följande...

Jim och Linnea var tidiga med sex, och pratade om det inför de andra paren. De knullade förmodligen på bröllopsnatten och fortsatte köra på.

Jag gissar att sex är en stor del av Jimmys liv. Hans lägenhet ser ut som skit, han har nåt odefinierat jobb och hänger mest med sin inrökta morsa. Därmed gissar jag att han lägger mycket av sin tid på att ragga brudar. Förmodligen med framgång: han är charmig, möjligen manipulativ, och Malmö är proppat med dumma unga tjejer. Jim har alltså legat runt en del.

Linnea var förtjust i början, men efter ett tag insåg hon förmodligen två saker: dels att Jim inte har så mycket mer att erbjuda än en schysst kuk, dels att hon är den senaste i en LÅÅÅÅNG rad med knull. Här någonstans tror jag att Linnea helt enkelt började känna sig smutsig. Kanske hade hon redan gått med lite mer kinky grejer också (smisk, analt, whatnot). Det krävs inte mycket för att en tjej ska känna sig utnyttjad, och sedan snurrar tankarna på. Jim å sin sida anade väl att det började osa metoo (Jim har varit med förr), och valde att dra sig ur direkt och agera ångerfull. Därmed var det episka haveriet ett faktum, trots en stark start.

Någon särskilt bra match var det nog inte, även om Jim fick det att se ut så i början. Men (gravida) Linnea är förhoppningsvis lyckligare där hon är nu.
Har vi sett samma program?
Jim en fuckboy?
Är väl isåfall riktiga ruggugglor han fiskar upp o dunkar på
Citera
2024-10-31, 11:34
Medlem
Adam är ett riktigt kap men det förstår inte självupptagna tjejer i 20-30-års åldern som bara ser till yta.
Dock synd att han har så fula tatueringar. Hoppas att han tar sig råd att lasra bort dem.
Citera
2024-10-31, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Vad vet vi mer om Adams bakgrund förutom att han är uppvuxen i Huddinge?

Det finns ett inlägg på hans Instagram från 2018 där han håller upp sitt första anställningsavtal efter examen. Där skriver han om hur en vän reagerade när han berättade att han kommit in på juristprogrammet. Vännen hade sagt "Du kan ju inte bli jurist!" Ett minne som han beskriver har etsat sig fast i hans minne. Tycker att detta inlägg säger ganska mycket om honom.

Adam är idag advokat och många associerar det med en "viss typ" av person. Jag får dock bilden att resan Adam har gjort inte varit så "självklar" som den är för många andra som börjar plugga. Jag vet dock inte vad hans föräldrar arbetar med. Även om man har gjort en "klassresa" kan det finnas en fortsatt inneboende osäkerhet/dålig självkänsla som aldrig riktigt går bort trots yrkestitel. Jag tror att Elsa är expert på att väcka den gamla osäkra Adam till liv som han arbetat på att jobba bort under årens gång.

Tror du är något på spåren där. Hoppas han finner trygghet och lugn i sitt liv. Och någon att dela det med! Den personen verkar inte vara Elsa.
Citera
2024-10-31, 13:12
Medlem
Sveppss avatar
Åh vad jag börjar tycka mycket om Selma och Andreas. Förstår Selma som vill vara öppen med att hon absolut vill ha barn. För en kvinna kan det kännas väldigt meningslöst att satsa på en relation där mannen inte är helt säker.

Tycker Magnus börjar bli läskig...iskall och väldigt skum.
Citera
2024-10-31, 13:30
Medlem
vonblixens avatar
Efter att ha sett avsnitt fem tänker jag så här:

Nicklas och Ninni verkar vara en riktigt bra match. Hon är ju lite konstig och speciell, men jag tror att Nicklas kan möta henne i det och ha förståelse. Han tycker att hon är söt, och han har en riktigt vältränad kropp. Jag tror att de har bra förutsättningar att fortsätta tillsammans – och så får ju Ninni njuta av Nicklas ”majestätiska kuk” som vi fick höra om i ett av talen på bröllopsmiddagen. De har nog redan haft sex tillsammans – flera gånger och det har fungerat bra. Han är bra på att knulla!

Andreas och Selma verkar också okej efter dagens avsnitt. Hon är ju lite ADHD och halvgalen, men han verkar kunna möta henne i det utan att sluta vara sig själv. Om hon kan acceptera honom och där han är så tror jag att de har bra förutsättningar. Det känns som om de har haft sex tillsammans, och att det fungerade bra. Däremot tycker jag att det är sjukt jävla äckligt att ha en stor kanin som springer omkring och bajsar i hela lägenheten – sjukt äckligt!

Elsa och Adam kommer nog inte att funka. Elsa är en sjukt jävla självupptagen tjej av värsta sorten, och Adam försöker slå knut på sig själv för att göra henne till lags. Hon fattar ingenting och är bara korkad. Nä, de funkar inte tillsammans, och Adam förtjänar en mycket bättre, snyggare och vettigare tjej. Jag tror att Adam har försökt haft sex, men den tråkiga, sura Elsa sagt nej.

Hector och Magnus tror jag inte heller på. Om två bögar inte har haft sex efter första daten så kommer det aldrig att funka. Magnus verkar vara en sjukt tråkig kille som bara tänker på sitt utseende och är väldigt stel (och inte på det rätta stället). Hector verkar vara en skön kille som är väldigt fysisk och gillar närhet och sex. Så den ena är stel och tråkig, och den andra fysisk och sexuell. Nä, det där var tyvärr ingen bra matchning

Det här var mina tankar efter avsnitt fem, men vi får se vad som händer nästa vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in