2024-11-18, 19:03
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Jag kan mycket väl se Elsa hångla på Golden Hits, mer förvånad att advokat Adam fiskar där.

Sen är inte Elsa ens från Göteborg, vi såg senast när de åkte hem till föräldrarna att det var ute på landet (Orust eller Tjörn, minns inte vilket). En teori jag hade här tidigt – ingen som är från Göteborg skulle prata om staden på det sätt som hon gör. Det är tydligt att hon är inflyttad från landet.

Vad sant. Jag har bott i Gbg (uppvuxen i Stockholm) och tyckte att hon var jättekonstig med sitt tjatande om Göteborg.

Men Göteborg är landet
Citera
2024-11-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Vad sant. Jag har bott i Gbg (uppvuxen i Stockholm) och tyckte att hon var jättekonstig med sitt tjatande om Göteborg.

Men Göteborg är landet

Är väl ett jävla tjat om stad och land. Vad är det som är så jävla bra med storstäder? Jag är alltså inte sarkastisk eller nåt utan jag undrar verkligen. Vad är det som är bra? Vad är det som gör att det underförstått är sämre att bo t ex i Järvsö än i Malmö? Som Selma så uppenbart tyckte. Hon kunde ju inte fatta att han kunde bo DÄR. Vad gör man i Malmö då? Käkar falafel och försöker undvika kriminella?
Citera
2024-11-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Är väl ett jävla tjat om stad och land. Vad är det som är så jävla bra med storstäder? Jag är alltså inte sarkastisk eller nåt utan jag undrar verkligen. Vad är det som är bra? Vad är det som gör att det underförstått är sämre att bo t ex i Järvsö än i Malmö? Som Selma så uppenbart tyckte. Hon kunde ju inte fatta att han kunde bo DÄR. Vad gör man i Malmö då? Käkar falafel och försöker undvika kriminella?

Jag gjorde ingen värdering i min kommentar, det var mer en analys av Elsa. Staden är inte bättre / sämre än landet men folk blir formade av platsen de är från. Däremot tycker jag att det är löjlig att Elsa intalar sig att Göteborg är som New York, för det är det ju verkligen inte.

Håller med om att det var arrogant av Selma som hon höll på och skrattade åt Järvsö, det kändes framförallt inte respektfullt mot Andreas men också lite snabbt att döma ut en plats när man har varit där i 5 minuter.

Fördomen mot människor från landet är väl att de skulle vara inskränkta, men folk som har levt hela sitt liv i Stockholm kan ironiskt nog vara väldigt ignoranta och inskränkta, nästan värre än de från landet. Alla tjänar på att få lite perspektiv
Senast redigerad av jandals 2024-11-18 kl. 19:52.
Citera
2024-11-18, 22:56
Jag är lite efter och hade inte sett torsdagens avsnitt förrän nu. Jag kanske hade fel om Elsa. Tur att Adam vet var G-punkten och klitoris sitter, det verkar ha gjort mirakel för att Elsa ska omvärdera. Förvisso aningen ytligt från hennes sida kanske, men knullar man en tjej bra så blir man aldrig bortglömd. Kudos, Adam. Hoppas det håller. Varför är jag inte förvånad över att Elsa läser astrologitecken? Han är garanterat smartare än henne, fast det är väldigt sällan ett hinder i förhållanden. Långt värre när tjejen är smartare, för då tröttnar hon nästan alltid på killen.

Nicklas och Ninni lika tråkiga, intetsägande, svenniga och stabila som vanligt. Kul för dem, de verkar ha hittat helt rätt. Själv hade jag hellre druckit cyanid än att dela ens en helg med dem.

Magnus är fortfarande en dryg jävel som lär dö ensam om han inte börjar jobba på sig själv. Lider med Hector.

Andreas och Selma är skittråkiga att kolla på. En feminiserad man och en förvuxen flicka.
Citera
2024-11-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Nicklas och Ninni lika tråkiga, intetsägande, svenniga och stabila som vanligt. Kul för dem, de verkar ha hittat helt rätt. Själv hade jag hellre druckit cyanid än att dela ens en helg med dem.

Magnus är fortfarande en dryg jävel som lär dö ensam om han inte börjar jobba på sig själv. Lider med Hector.

Tycker Nicklas och Ninni är en av de bästa matchningarna någonsin. De är perfekta för varandra. Jag blir glad av att se dem ihop.

Lider verkligen med Hector!!! Alltså Magnus borde inte fått vara med i programmet. Jag fattar att det inte alltid är lätt att upptäcka vem som funkar eller inte, men han har ju otroliga anknytningsproblem och det borde ha kunnat upptäckas? Otroligt egocentrisk är han med.
Citera
2024-11-18, 23:41
Citat:
Ursprungligen postat av mrsracoon
Tycker Nicklas och Ninni är en av de bästa matchningarna någonsin. De är perfekta för varandra. Jag blir glad av att se dem ihop.

Lider verkligen med Hector!!! Alltså Magnus borde inte fått vara med i programmet. Jag fattar att det inte alltid är lätt att upptäcka vem som funkar eller inte, men han har ju otroliga anknytningsproblem och det borde ha kunnat upptäckas? Otroligt egocentrisk är han med.

Ser två möjliga scenarion:

a) "Relationsexperterna" är helt jävla odugliga, och mest överflödiga. Jag kollade in den där Delphine Cartiers (vilket jävla namn) instagram, och förutom de vanliga slampiga "titta-på-mig"-bilderna som varje tjej postar så verkar hennes kvalifikationer inte vara särskilt allomfattande. I programmet har hon knappt sagt 10 ord ju. Garanterat någon PK-fitta på SVT som valt att rekrytera henne för att få med fler kvinnliga "experter".

b) Det är ett medvetet val att mismatcha folk för att skapa bättre TV. Detta är väl dock för mycket att tro om SVT, som i alla andra fall är inkompetenta. Jag tror mer på a), att de valt att ta in en massa bögexperter och kvinnliga experter som inte förstår ens det mest grundläggande inom denna pseudovetenskap som är relationer. Allt i namnet av mer underhållande TV för oss som tittare.

Sen, ja, Ninni och Nicklas passar bra ihop. 100%, men de är såin i helvete jävla tråkiga, torra och supersvenniga att man lämnas med en dålig smak i munnen efter deras scener. De är som en karikatyr av hur två nyligen gifta människor som interagerar stelt beter sig. Hoppas de blir lyckliga, på allvar, men jag spyr ändå på dem. Tror de flesta som faktiskt har en riktig personlighet som inte bara är Mello och tacos (eller all jävla paaaj som de aldrig håller käft om ) håller med mig här. Men, men, är de nöjda så har de vunnit.
Citera
2024-11-18, 23:48
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Trodde det var hans bror? De var ju lika. Då hade talet varit mer normalt också.

Jaså, du talar om inför vänner, familj och bekanta att din bror har en, citat, magnifik kuk? Jag skulle betala bra med pengar för att aldrig behöva genomlida en av era släktmiddagar...
Citera
2024-11-19, 00:17
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:

Hur är det en bra match när den ena är heterosexuell och den andra är homosexuell?
Citera
2024-11-19, 00:24
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Har ni sett den här satiren på deltagarna? Klockrent! SELMA är ju bäst!!!

https://www.instagram.com/p/DCW5SwYt3rV/

Damn, inte lätt att göra satir och träffa alla rätt. Den där var rolig. Extra komiskt att typ alla deltagare verkar ha svarat på den. Jävla pannbiffssäsong till deltagarskara, haha.
Citera
2024-11-19, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik.otuktsson
Damn, inte lätt att göra satir och träffa alla rätt. Den där var rolig. Extra komiskt att typ alla deltagare verkar ha svarat på den. Jävla pannbiffssäsong till deltagarskara, haha.

Ja, han lyckades pricka så rätt, med små medel. Ninnis blinkningar, papperskägget, Selmas hysteriska spasmiga skratt, helt underbart! Han gör nog en till satir hoppas jag.
Citera
2024-11-19, 07:09
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
.
Nej! Det är ingen bra match, Ninni skulle matchas med någon smårolig o utåtriktad kille så kunde hon fnissa åt hans skämt. Nicklas skulle matchas med sin kompis så de kunde fortsätta böga loss.
Citera
2024-11-19, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Nej! Det är ingen bra match, Ninni skulle matchas med någon smårolig o utåtriktad kille så kunde hon fnissa åt hans skämt. Nicklas skulle matchas med sin kompis så de kunde fortsätta böga loss.

Du har rätt där. Bohm är fel ute i sin analys att de blommar ut tillsammans. Ok de gör det i en begränsad värld, som de myser in sig i,likt barn gör i kojor under bord draperat med täcken och varsin ficklampa. De kommer gå genom livet utan at utmana sig själva eller varandra, undvika farhågor och sådant som en gång gjort dem små.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in