2024-10-31, 04:23
Medlem
Har inte sett hela avsnittet men jag tar tillbaka lite av kritiken jag hade om Elsa. Adam (advokaten/standup snubben) är ju urusuel på att kommunicera. Vad är det han vill få fram??? Sluddrig och osammanhängande meningar.

Mitt råd: gå ner i vikt och sluta äta skräpmat samt socker. Kosten fuckar minnet som i sin tur påverkar talförmågan. Han håller på att bli dement eller nåt. Folk som har minnesproblem brukar ha svårt att formulera sig.

Mvh Hobby"psykologen"
Citera
2024-10-31, 05:13
Medlem
Tycker Selma agerar extremt desperat. Hon har varit gift i 1 vecka och vill bli gravid typ redan igår. Beteendet är väldigt vanligt hos kvinnor som närmar sig 30 och uppåt. Dom verkar inte förstå att detta skrämmer 9 av 10 män.

Vill man så extremt mycket ha barn vid 30+, varför väntar man ofast 10-12 jävla år då? Måste ligga runt först? YOLO livet är viktigare? "Karriär satsningen"?. En klassiker hos många kvinnor tyvärr. Verkar även bli så med många män idag som tror man har all tid i världen sen fyller dessa män 40 år och ingen vettig kvinna är intresserad av familjeskapande med en så pass gammal man.

Tillägg:

Fan vad fult skägg han den långe har. Det är inte alls fint att skägget ska vara så extremt rak. Googla för helvete på "badass beard" eller liknande på nätet och ta inspiration därifrån.
Senast redigerad av SystemD 2024-10-31 kl. 05:16. Anledning: Tillägg
Citera
2024-10-31, 05:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Hur menar du? Deltagarna i GVFÖ får ersättning.

Nej de får ingen ersättning, googla.
De får ett litet bidrag för bröllopskläder.

Och det är fler deltagare som anmälts av kompisar.

Jag förstår inte heller hur nån tyckte att uppenbara influencerwannabees screenats bort?
Arvid är väl den värsta av dem alla, Carbonara-paret, Arvida, använde sin bebis för content direkt, ställer upp på vad som helst i tv om det så är pensionärer som fistar varandra analt.
Carro ville bara ha fler följare till instagram och bli kompis med produktionen, Elsa i år är ju ett typexempel, Taco-paret, t.o.m. Fredrik och Stina är ju influencers, osv.

Det är castingteamet som väljer ut folk och matchar, det är uppenbart nu, sedan lämnar de över matchningarna till experterna som kör intervjuer så att det ska verka seriöst.
Citera
2024-10-31, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Om det var i SVT var det utan ersättning 😂. Och jag tror de två kastar sig över varje möjlighet att synas. Hade inte blivit förvånad om de betalat för att få vara med på det där. 🥸

Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Det har teoretiserats ganska mycket om det i tråden. Om jag skulle försöka mig på en gissning, så är det följande...

Jim och Linnea var tidiga med sex, och pratade om det inför de andra paren. De knullade förmodligen på bröllopsnatten och fortsatte köra på.

Jag gissar att sex är en stor del av Jimmys liv. Hans lägenhet ser ut som skit, han har nåt odefinierat jobb och hänger mest med sin inrökta morsa. Därmed gissar jag att han lägger mycket av sin tid på att ragga brudar. Förmodligen med framgång: han är charmig, möjligen manipulativ, och Malmö är proppat med dumma unga tjejer. Jim har alltså legat runt en del.

Linnea var förtjust i början, men efter ett tag insåg hon förmodligen två saker: dels att Jim inte har så mycket mer att erbjuda än en schysst kuk, dels att hon är den senaste i en LÅÅÅÅNG rad med knull. Här någonstans tror jag att Linnea helt enkelt började känna sig smutsig. Kanske hade hon redan gått med lite mer kinky grejer också (smisk, analt, whatnot). Det krävs inte mycket för att en tjej ska känna sig utnyttjad, och sedan snurrar tankarna på. Jim å sin sida anade väl att det började osa metoo (Jim har varit med förr), och valde att dra sig ur direkt och agera ångerfull. Därmed var det episka haveriet ett faktum, trots en stark start.

Någon särskilt bra match var det nog inte, även om Jim fick det att se ut så i början. Men (gravida) Linnea är förhoppningsvis lyckligare där hon är nu.

Jaså är Linnea gravid? Vem är hon ihop med då?

Tack för analysen om Jim. Tror också att de hade sex tidigt, men när hon väl började få inblick i hans liv (lägenheten) blev hon nog rejält avtänd. Bland annat!

Alltså, vet att inredning och renovering tar upp lite väl mycket tid och pengar bland oss kvinnor men hade jag kommit hem till en kille med en sådan lägenhet skulle jag springa därifrån.
Citera
2024-10-31, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SystemD
Tycker Selma agerar extremt desperat. Hon har varit gift i 1 vecka och vill bli gravid typ redan igår. Beteendet är väldigt vanligt hos kvinnor som närmar sig 30 och uppåt. Dom verkar inte förstå att detta skrämmer 9 av 10 män.

Vill man så extremt mycket ha barn vid 30+, varför väntar man ofast 10-12 jävla år då? Måste ligga runt först? YOLO livet är viktigare? "Karriär satsningen"?. En klassiker hos många kvinnor tyvärr. Verkar även bli så med många män idag som tror man har all tid i världen sen fyller dessa män 40 år och ingen vettig kvinna är intresserad av familjeskapande med en så pass gammal man.

Tillägg:

Fan vad fult skägg han den långe har. Det är inte alls fint att skägget ska vara så extremt rak. Googla för helvete på "badass beard" eller liknande på nätet och ta inspiration därifrån.

Fattar inte hur produktionen tänker när de matchar någon som inte vet om de vill ha barn i framtiden med någon som är tusen procent säker o dessutom vill ha barn snart... borde inte det komma upp i screeningen??

Och är inte Selma typ 27 förresten?
Citera
2024-10-31, 08:29
Medlem
Herregud, Selma verkar helt desperat. Många kvinnor som närmar sig 30 blir sådan, kommer hon över pucken lugnar det nog ner sig. "Vill inte vänta länge till". Så antingen skaffar hon barn inom typ ett år eller kan hon lika väl vara barnlös om 5-10 och mer accepterat läget. Varför Andreas lipade var kanske mer märkligt. Känns som han suttit i en puppa hela livet?

Bögparet, jaha där var det. Denna attraktion. Och "roligt" att det var den fulare som hade problem att känna den jämfört med den mer bildsköne.. Vad menade Magnus med att hector "har annan teknik" vid hångel? Kör han upp tungan i hans visdomständer, försöker fingra honom i röven konstant samtidigt eller vad? Man blir ju nyfiken vad det kan vara en bög aldrig varit med om..

Ninni och Niclas knatar på i sin tråkighet och konstigheter, som tacoparet fast värre. Och olyckorna verkar staplas på varann (mobbningsoffer, magsmärtor). konstigt att de ens har sex, känns så passionslösa, som en mumintrollspar.

Elsa är en korkad bimbo (är nog inte mycket till allmänbildning där..) som försöker missförstå allt hon hör för att hon inte attraheras i någon högre grad. Apropå korkad bimbo, är det därför hon är så stolt att läst på haaaandels, hade själv en korkad polare som var sååå stolt för att hon tagit sig igenom typ socionomutbildningen, visar bara på hur högre utbildning gått ner sig i kvalitet i takt med elevunderlaget de senaste decennierna.. Och toffeln Adam slår knut på sig själv för att vara till lags.
Citera
2024-10-31, 08:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Är det bara jag som spyr på deras relationstips?

Och hur lyder dom?
Citera
2024-10-31, 08:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kekster9001
Fattar inte hur produktionen tänker när de matchar någon som inte vet om de vill ha barn i framtiden med någon som är tusen procent säker o dessutom vill ha barn snart... borde inte det komma upp i screeningen??

De har väl inte så många att välja på i lilla Sverige.
Citera
2024-10-31, 08:59
Avslutad
Citat:
Har inte sett hela avsnittet men jag tar tillbaka lite av kritiken jag hade om Elsa. Adam (advokaten/standup snubben) är ju urusuel på att kommunicera. Vad är det han vill få fram??? Sluddrig och osammanhängande meningar.

Mitt råd: gå ner i vikt och sluta äta skräpmat samt socker. Kosten fuckar minnet som i sin tur påverkar talförmågan. Han håller på att bli dement eller nåt. Folk som har minnesproblem brukar ha svårt att formulera sig.

Mvh Hobby"psykologen"

Tänker att mycket beror på hennes attityd. Hon är jävligt passiv agressiv när han pratar och verkligen letar efter fel och tillfällen att misstolka. Vill motparten förstå kan man säga nästan vad som helst och bli förstådd.

Hon bättrar sig mot slutet av programmet och kommer till någon sorts självinsikt. Bra där Elsa.
Citera
2024-10-31, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Och hur lyder dom?

Du får nog lyssna på podden för jag minns inte allt och orkar inte skriva nån resumé här. Men typ "ha möte varje söndag".
Citera
2024-10-31, 09:28
Avslutad
Citat:

Mvh Hobby"psykologen"

Adam behöver väl inte gå ner i vikt? Han behöver jobba med sin självkänsla typ?
Citera
2024-10-31, 09:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Tänker att mycket beror på hennes attityd. Hon är jävligt passiv agressiv när han pratar och verkligen letar efter fel och tillfällen att misstolka. Vill motparten förstå kan man säga nästan vad som helst och bli förstådd.

Hon bättrar sig mot slutet av programmet och kommer till någon sorts självinsikt. Bra där Elsa.

Hon hugger direkt och befinner sig konstant i försvarsposition. Kan inte ta kritik och är inte intresserad av att förstå nån annan. Adam är luddig men jag blir också nervös när jag hör Elsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in