Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Ordvalet spelar roll eftersom ordet ras har en speciell betydelse. Att gruppera gener i kluster i diverse konfigurationer kan man säkert göra för skojs skull eller eventuellt av medicinska skäl men det betyder inte att man därför har hittat distinkt olika raser, på ett vetenskapligt accepterat sätt.
Vi behöver alltså den vetenskapliga källan som tar dess kluster och namnger distinkta raser baserat på DNA, samt förklarar varför dessa grupper är raser. Finns detta, eller finns det inte?
Nej, det finns givetvis inte. Det du efterfrågar är lika efterblivet som att någon man i mitten på 1800-talet skulle diskutera med en kvinna som propagerar för kvinnors rätt:
Kvinnan: Men kvinnor är också vuxna, myndiga individer som kan studera och bli utbildade!
Mannen: Ok, visa mig var det står i lagen.
Kvinnan: Nej, alltså, men kvinnor KAN faktiskt studera.
Mannen: Ok, bevisa det.
Kvinnan: Men kvinnor får ju inte studera på universitet...
Mannen: Precis, alltså har jag rätt - kvinnor kan inte studera.
Kvinnan: Jo, men alltså, en kvinna skulle rent hypotetiskt också kunna sitta på ett universitet och studera en kurs.
Mannen: Ok, visa det då, gå och studera på ett universitet.
Kvinnan: Men det går ju inte?
Mannen: Precis, jag har rätt, kvinnor kan inte studera.
Du är lika efterbliven som mannen i exemplet ovan. Det finns inget hopp för dig, men världen kommer gå vidare från krisande Flashback-kärringar i övre medelåldern också. Jag orkar inte svara dig mer eftersom du uppenbarligen har någon mental patologi och/eller kognitiv funktionsnedsättning.