2024-10-30, 13:08
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Inga problem. Jag hatar er, det är ingen större hemlighet precis. Och det är givetvis ganska lätt att göra när Trump och hans vidriga följeslagare vill trakassera medjordlingar samt förstöra ekonomin:
(FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump
Jo vi vet att du är känslostyrd och drivs av hat. DU behöver inte klargöra det varje dag. Och dina skvallerpressinlägg ger inte mycket substans till tråden då det står i varenda massmedia.
Senast redigerad av knash 2024-10-30 kl. 13:12.
Citera
2024-10-30, 13:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
*Gäsp*

Den mest förutsägbara clownen i universum gapar om saker som alla, redan för flera år sedan, visste att han skulle gapa över.
Pennsylvania is cheating, and getting caught, at large scale levels rarely seen before. REPORT CHEATING TO AUTHORITIES. Law Enforcement must act, NOW!

https://x.com/GarrettHaake/status/1851588216580645102
Officials in Lancaster county, Pennsylvania, are investigating about 2,500 voter registrations after election workers discovered signs that they may be fraudulent.

https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/us-news/2024/oct/25/pennsylvania-investigating-voter-fraud?espv=1
Citera
2024-10-30, 13:46
Medlem
Trump är 80 minuter sen till sin presskonferens och sticker sedan utan att svara på en fråga.
https://okmagazine.com/p/unwell-donald-trump-shows-up-late-mar-a-lago-press-conference/

Uppenbarligen för gammal och trött för presidentposten, även om det inte är största problemet med gubben.
Citera
2024-10-30, 13:49
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Och dina skvallerpressinlägg ger inte mycket substans till tråden då det står i varenda massmedia.
Du tycker att jag ska censurera mig själv och/eller sluta uttrycka mig på ett sätt som stör dig? Lol. Jag skulle kanske ha övervägt det om jag saknade förmåga att tänka och brydde mig om vad du tycker. Nu respekterar jag dessvärre inte din åsikt, utan väljer själv hur jag ska utöva min åsiktsfrihet.
Jeff Bezos killed the Post’s endorsement of Harris

IN RETURN Trump met with Bezos’s Blue Origin which has a $3.4 billion NASA contract

IN RETURN Amazon’s business relationship with USPS was protected

IN RETURN Bezos gets his billionaire tax cuts

https://x.com/lindyli/status/1851488642142794081
Citera
2024-10-30, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Biden sade inte att alla Trumps väljare var "garbage", han använde ett biildigt uttryck om en del av dem. Förstår att du inte klarar att hantera bildspråk.

Uttalandet bör förstås som en snabb och irriterad åthutning efter tusen och ett grova rasistiska påhopp, lögner och skrämselhistorier från Trump och hans kampanjpolare - förlöpningar och påhopp som många av Trumps anhängare sväljer i ett stycke, utan en tanke, och både applåderar och upprepar.
"The only garbage I see floating out there is his supporters"
Heja Biden!
Citera
2024-10-30, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Heja Biden!
En god vän till mig från nordöstra USA (en tjej) yttrade 2020 följande kärnfulla ord om den mentala sidan av att behöva leva med högljudda och fördomsfulla MAGA-mnniskor tätt inpå sig, både privat och via media:

"Living under Trump is like getting mugged at gunpoint again and again, two or three times a week. Over time, you get so tired and zoned out that in the end you don't care about the money you lose, the thing that matters is not losing your mind and not giving in to the fear and their craziness.."

Det är mycket träffande, och jag förstod genast vad hon menade, Naturligtvis är det också bildspråk på ett sätt: - den som är utanför sekten förlorar ju inte pengar, det är en del av metaforen med att bli utsatt för rån, men det man däremot kan känna att man bliir bestulen på är rätten att inte behöva omges av en massa lögner, struntprat, hotelser och rasism. Och över tid känner man väl att det här trycket blir djupare och djupare. Det som är störande, tillade hon,är cokså hur motståndslöst Trumps supporters tar till sig allt han säger och kör det vidare.

Hon hade f ö tillbringat en del av sin barndom på Puerto Rico, en ö hon hade många fina minnen av. Jag borde nog fråga henne vad hon tycker om den där komikerns uttalande...
Senast redigerad av HepCat-X 2024-10-30 kl. 17:49.
Citera
2024-10-30, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
En god vän till mig från nordöstra USA (en tjej) yttrade 2020 följande kärnfulla ord om den mentala sidan av att behöva leva med högljudda och fördomsfulla MAGA-mnniskor tätt inpå sig, både privat och via media:

"Living under Trump is like getting mugged at gunpoint again and again, two or three times a week. Over time, you get so tired and zoned out that in the end you don't care about the money you lose, the thing that matters is not losing your mind and not giving in to the fear and their craziness.."

Det är mycket träffande, och jag förstod genast vad hon menade, Naturligtvis är det också bildspråk på ett sätt: - den som är utanför sekten förlorar ju inte pengar, det är en del av metaforen med att bli utsatt för rån, men det man däremot kan känna att man bliir bestulen på är rätten att inte behöva omges av en massa lögner, struntprat, hotelser och rasism. Och över tid känner man väl att det här trycket blir djupare och djupare. Det som är störande, tillade hon,är cokså hur motståndslöst Trumps supporters tar till sig allt han säger och kör det vidare.

Hon hade f ö tillbringat en del av sin barndom på Puerto Rico, en ö hon hade många fina minnen av. Jag borde nog fråga henne vad hon tycker om den där komikerns uttalande...
Ja om din kompis tycker detta så är det ju givetvis dags för Trump, Gabbard, Musk, RFK m fl att kasta in handduken direkt.
Fy så dumma dom är mot henne!
Citera
2024-10-30, 18:38
Avslutad
Tycker att han låter ungefär som mig efter 7-8 långhylsor starköl här. Vet inte riktigt om jag kan tro på att han har nykterheten pga sin broder hit och dit här låter han berusad.

https://www.youtube.com/watch?v=Y-OMUf62FVk
Citera
2024-10-30, 18:39
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Heja Biden!
Faktiskt en riktigt kul kommentar av gamle Biden!
Citera
2024-10-30, 19:21
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad tycker du om saken? Under Kamala har nämligen Pentagon fått just den möjligheten. Kallas direktiv 524001. Antar att du nu kommer gå igenom tre faser:

1. Förneka verkligheten
2. Acceptera det men hävda att möjligheten aldrig kommer användas
3. Tycka det är bra om den används mot MAGA

https://thewarhorse.org/far-right-misinformation-military-policy-lethal-force/

Ska vi benåda de som stormade Capitolium 6 Jan 2021?
Var de hjältar?
De attackerade polisen. De slog sönder saker.
Är de hjältar som ska benådas?
Senast redigerad av Vodkasomsnus 2024-10-30 kl. 19:37.
Citera
2024-10-30, 19:31
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ja om din kompis tycker detta så är det ju givetvis dags för Trump, Gabbard, Musk, RFK m fl att kasta in handduken direkt.
Fy så dumma dom är mot henne!

Vilken märklig kommentar. Eller ska vi säga,din kognitiva förmåga har testats och du fallerade på alla punkter.
Ljuset är tänt och ingen är hemma 👍🤣
Citera
2024-10-30, 19:36
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Heja Biden!

Sa han exakt så, var han spot on!
Inget annat skräp flyter där ute, mer än hans supporters.
Ja inte fan är Puerto Rico en flytande ö av skräp!
De som håller med Trump, är sämre än skräpet som flyter i havet….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in