Citat:
Ursprungligen postat av
costa-mop
Att C hittade på kreativa förklaringar inför socialen framkommer tydligt i och med att Anckers benämns som en väns far och att TÅ påstås ha anställt C som något slags hembiträde.
Skillnaden i öppenhet gällande andra negativa inslag i C:s liv, som missbruket och suicidtankar, är dock påfallande, och fick mig att reagera. Om C ville framstå som en lämplig förälder borde hon rimligen ha varit tyst även om dessa aspekter.
Ja, utan nymoralismen och den laddade, fetischistiska synen på prostitution, hade väl aldrig CdC-fallet utvecklats som det gjorde.
Jag antar att C spelade samma spel med SOC som andra narkomaner.
Dvs det fanns ingen ärlig dialog. Allt var spel och manipulation.
C ville ha tillbaka sina barn, men kunde inte släppa heroinet, och ljög och skarvade sig väl fram, och det kortsiktiga målet var såklart att snacka till sig pengar: månatliga utbetalningar, starta-på-nytt-bidrag, pengar till behjärtansvärda inköp (kläder till barnen osv). Någon enhetlig, vettig planering hade C självklart inte.
Den här typen av spel pågår över hela Sverige varje dag.
Och C använde väl alla de vapen hon hade, tex S-hot, i ren desperation.
Som jag har fattat det, satte C detta i system. Hon S-hotade inte vid ett tillfälle, utan S-hoten användes frekvent, och hon hotade även att komma och hämta sina barn, spontant.
Den här aggressiva, impulsiva sidan av C:s personlighet, har inte förekommit i da Costa-debatten överhuvudtaget. Man skönjer en helstirrig, oberäknelig person.
C beskrivs ofta som icke-suicidal, och tom hennes mor har sagt att C inte var sucicidal.
Jag tycker att det låter oerhört märkligt. Min erfarenhet är att en person i C:s situaition umgås med S-tankar från och till. S-tankarna är ett naturligt inslag i ett fullständigt misslyckat liv.
Snälla nån, vilken prostituerad blandmissbrukare som förlorat sina barn överväger inte självmord?