Citat:
Ursprungligen postat av
Silverfloden
Jag har för mig att det var JoeGaggs som satt på mycket information gällande Gypsybrevet och personen som skrivit detta. Kanske kan han luska redo på vem Lotta är?
Intrycket man får är att Gypsy inte är en person som levt ett sådant liv att han skulle ha varit så pass insatt i Da Costa-fallet som det framgår att han är i brevet, om det inte faktiskt är så att det han skriver är sanning. Och att platserna han beskriver låg ytterst nära FP1 gör det hela ännu mer trovärdigt i såna fall.
Ja, det stämmer med min minnesbild. För att hitta rätt Lotta misstänker jag att man behöver veta vilket sjukhus/behandlingshem/vårdboende Gypsy befann sig på, vilket torde vara dolt bakom journalsekretess.
En annan, eventuellt framkomlig väg, skulle kunna vara att begära ut dokumentet på nytt och se om det blir mindre maskat den här gången.
Ja, Gypsy tycks ha haft ytterst rudimentära kunskaper om fallet, vilket närmast förstärker hans trovärdighet. Om det vore ett vanligt toktips borde det ha influerats mer av 80-talsskräckvisionerna, men Gypsy kom med en alldeles egen och originell version av skeendet.
Han verkade inte heller försöka bättra på sin historia utan redogör villigt i brevet för sådant han inte känner till - han kände igen den ena gärningsmannen, men inte den andra, han såg blod, men inga kroppsdelar.
Jag har tidigare tagit upp att Gypsy inte tydliggör huruvida han kände/kände till CdC eller om han identifierade henne utifrån pressens bilder i efterhand. Om jag skulle gissa vore det, utifrån geografisk belägenhet, haschaffärer och sociala nätverk, inte orimligt att Gypsy åtminstone visste vem Catrine var.