2024-10-29, 10:25
Medlem
The.Toffeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det fattar du väl själv att man räknas som ensamhushåll även om du har ett förhållande och inte lever tillsammans.

Såna här uppgifter vill ju gärna få det till att svenskar är så sjukt ensamma och inte har nån partner. Det bevisar främst kanske att svenskar inte är så benägna att flytta ihop i samma utsträckning som andra länder möjligtvis.

Exakt och en anledning är av ekonomiska orsaker. I andra länder världen över krävs det minst två personer i ett hushåll för att ha råd att betala de mest basala behoven som hyra och mat. I Sverige finns det inte lika stora ekonomiska incitament att flytta ihop med en partner. Finns massor av länder världen över där en vanlig knegarlön endast täcker hyran men inga andra utgifter vilket självklart påverkar situationen starkt att flytta ihop med sin partner om man inte vill bo hemma hos päronen resten av livet.
Citera
2024-10-29, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thelittlefriend
Varför vill du lägga skulden på kvinnorna? Jag ser inget negativt i att många bor ensamma.

Det blir inga barn gjorda och vi försvinner som folk. Ok svensken har blivit en idiot men det har inte alltid varit så illa och då bidrog vi positivt till omvärlden.
Citera
2024-10-29, 10:56
Citat:
Ursprungligen postat av The.Toffees
Exakt och en anledning är av ekonomiska orsaker. I andra länder världen över krävs det minst två personer i ett hushåll för att ha råd att betala de mest basala behoven som hyra och mat. I Sverige finns det inte lika stora ekonomiska incitament att flytta ihop med en partner. Finns massor av länder världen över där en vanlig knegarlön endast täcker hyran men inga andra utgifter vilket självklart påverkar situationen starkt att flytta ihop med sin partner om man inte vill bo hemma hos päronen resten av livet.
Men här i Sverige har dom "frigjort" kvinnan genom att lura ut henne på arbetsmarknaden där jobbet garanterat är tuffare än om hon skulle vara en fru och ta hand om ett hem och umgås med väninnor och deras barn medans männen jobbar och kan stå för hus, bil och allt dom behöver. Det var såhär i Sverige för inte allt för länge sen.

Hela feminismen är en scam för att lura kvinnor och det funkar. När tobak var olagligt för kvinnor att röka satsade tobaksföretagen stenhårt på att lansera tobak som en frigörelse från mannen i sin reklam och lyckades få till en lagändring i USA när dom syniskt bara ville åt fler kunder.
Citera
2024-10-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Toffees

Du vill alltså tvinga kvinnor att bo ihop med en man. Fast dom inte vill eller inte är kära i h har känslor för mannen i fråga? Jag tippar på att det snart kommer spricka oavsett.

Sen förstår jag inte riktigt ditt argument. Dom som bor hemma hos sina päron i hög ålder. Gör det förmodligen av en anledning. Sjukdom, betalningsanmärkningar, arbetslöshet,psykisk ohälsa etc. Detta är ju problem som inte magiskt försvinner för att man flyttar ihop med någon.

Respektive du kommer ha en hyra att betala och kostnader oavsett om du flyttar ihop med någon eller inte. Många vill dessutom inte bli ekonomiskt beroende av någon annan.. Om det skär sig mellan parterna. Vad händer då? Många vill nog inte hamna på gatan.

Problemet är att vi lever i ett helt annat samhälle nu än då. Det kräver att vi alla arbetar för att det ska gå runt och betalar skatt. Det är ytterst få som har råd med att vara hemmafru idag. Om inte mannen i fråga är riktigt tät.
Citera
2024-10-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Men här i Sverige har dom "frigjort" kvinnan genom att lura ut henne på arbetsmarknaden där jobbet garanterat är tuffare än om hon skulle vara en fru och ta hand om ett hem och umgås med väninnor och deras barn medans männen jobbar och kan stå för hus, bil och allt dom behöver. Det var såhär i Sverige för inte allt för länge sen.

Hela feminismen är en scam för att lura kvinnor och det funkar. När tobak var olagligt för kvinnor att röka satsade tobaksföretagen stenhårt på att lansera tobak som en frigörelse från mannen i sin reklam och lyckades få till en lagändring i USA när dom syniskt bara ville åt fler kunder.

Ja för kvinnor är ju inte människor som du och jag. Dom ska kontrolleras och behandlas som djur. Inte kunna styra över sina egna liv. Som du och jag eller hur? Vad tänker du om att någon skulle ta dina rättigheter ifrån dig? Att kvinnor skulle bestämma över ditt liv? Fundera på det lite.
Citera
2024-10-29, 13:29
Medlem
Men hur förhåller det sig med singelmamz som lever utan manlig partner jfr de som inte
har barn (obs anser singelmamz lever ensamma även om de har barn)

Hur är singelmamz ensamhet i ankdammen jfrt med andra länder - i europa
i usa - i arabien i kina i afrika????
Citera
2024-10-29, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TopSecret
Hela 47(!)% är enmanshushåll.

Om vi jämför oss t ex med USA eller Kanada, som vår population brukar vara ganska lik, ligger siffrorna på 27 respektive 28 procent. I övriga Europa är siffran ungefär densamma.

Är det en slump att övre medelålders män åker till Thailand?
Är det en slump att äldre damer åker till Gambia?

Hur kommer det sig att så pass många unga män sitter hemma ensamma?

Numera kan man t.o.m. se heta kvinnor på dejtingsiter. Det är ett tecken på att något är fel i samhället.

Vad förväntar sig en medelmåttig tjej? Att Pierce Brosnan skall komma förbi?

Har folk rent allmänt för höga krav på sin blivande partner?
Det är ju ganska löjligt att män törstar så mycket efter kääärleheek. För mig som kvinna känns det väldigt omanligt,

För mig som kvinna är det inget konstigt i att jag inte vill ha något sådant
Citera
2024-10-29, 14:32
Medlem
Citat:

Om vi jämför oss t ex med USA eller Kanada, som vår population brukar vara ganska lik, ligger siffrorna på 27 respektive 28 procent. I övriga Europa är siffran ungefär densamma.

Numera kan man t.o.m. se heta kvinnor på dejtingsiter. Det är ett tecken på att något är fel i samhället.

1. Tjejer behöver inte killar längre för att försörja sig om de inte vill.
2. Många är hatiska (feminister, kvinnohatare osv). Alltså vanföreställningar och ett anti socialt och egoistiskt beteende.
3. Är utbudet stort blir det svårt att välja. Är utbudet litet blir det enklare att välja. Beror helt enkelt på det mänskliga psyket.
Citera
2024-10-29, 14:49
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Ja för kvinnor är ju inte människor som du och jag. Dom ska kontrolleras och behandlas som djur. Inte kunna styra över sina egna liv. Som du och jag eller hur? Vad tänker du om att någon skulle ta dina rättigheter ifrån dig? Att kvinnor skulle bestämma över ditt liv? Fundera på det lite.
Nu hittar du på saker ingen har sagt och bemöter det ditt lilla intellektuella våp, ingen har sagt att kvinnor ska behandlas som djur förutom du din hjärntvättade feminist.
Citera
2024-10-29, 18:08
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Alldeles för mycket frestelser i dagens Sverige för att ingå i ett monogamt förhållande.

För båda könen självklart.

Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Det är ju ganska löjligt att män törstar så mycket efter kääärleheek. För mig som kvinna känns det väldigt omanligt,

För mig som kvinna är det inget konstigt i att jag inte vill ha något sådant
Jag tycker det är omanligt att sitta hemma o bli fet o runka o titta på andra som knullar än att knulla någon själv men men man tycker väl olika
Citera
2024-10-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Nu hittar du på saker ingen har sagt och bemöter det ditt lilla intellektuella våp, ingen har sagt att kvinnor ska behandlas som djur förutom du din hjärntvättade feminist.

Blir jävligt svårt, då jag är man. Men man undrar ju hur det kommer sig att de killar som du med dessa åsikter. Oftast är väldigt efterblivna. Det verkar gå lite hand i hand det där. Därför ni inte har någon vidare framgång med kvinnor. Och sitter på forum och beklagar er. Så som du vill att kvinnorna ska leva, under kontroll. Innebär det. Vem försöker du lura? Ditt omogna svar tyder på att du inte heller vuxit ur blöjstadiet. Lycka till! lol
Citera
2024-10-29, 18:50
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:

Kvinnor stadgar sig försent eftersom de har orimliga krav, vilket gör att antalet singlar ökar. Då är även deras fertilitet lägre. Här är ord och inga visor om detta:

https://www.youtube.com/watch?v=cYrrcWnnuZo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in