2024-10-29, 13:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Du har ju tappat allt vett.

En komiker säger ett dåligt skämt, och du vill ställa 80 miljoner+ republikaner som ansvariga.

Samtidigt så säger en komiker ett skämt om att alla mexikaner är tjuvar på Kamals rally.. Knäpptyst i media...
Dubbla måttstockar.
I ett jämt val där media älskar att hata på Trump kan detta vara avgörande för resultatet. Trump förlorar definitivt fler väljare än han vinner på komikerns opassande skämt. De lär dock inte rösta på toktanten, men kan nog bli arga nog att inte rösta alls.

Trump bör tala väl om PC. Tror tex att Peter Thiel är skriven där av skatteskäl. Kanske kan det vara nåt att bygga på.
Citera
2024-10-29, 13:24
Medlem
Citat:
Kan du va snäll och kolla på länken jag postade tidigare med Vivek så är du med i matchen.

Aha. Länka till p1 i så fall. Jag läser bara det som de publicerar.
Citera
2024-10-29, 13:31
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
I ett jämt val där media älskar att hata på Trump kan detta vara avgörande för resultatet. Trump förlorar definitivt fler väljare än han vinner på komikerns opassande skämt. De lär dock inte rösta på toktanten, men kan nog bli arga nog att inte rösta alls.

Trump bör tala väl om PC. Tror tex att Peter Thiel är skriven där av skatteskäl. Kanske kan det vara nåt att bygga på.
Jag tror de flesta latinos har lärt sig se igenom medias löp vid det här laget.

Vivek gav Puerto rico kredd för att deras valsäkerhet är bättre än Usa´s. De kräver nämligen ID.
Citera
2024-10-29, 13:32
Medlem
knashs avatar
JD Vance´s intervju med Cnn´s Jake Tapper.
Fullkomlig klasskillnad.

https://www.youtube.com/watch?v=r75uumFxKBo
Citera
2024-10-29, 13:32
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

Just det specifika skämtet hade man säkert kunnat sopa bort med ursäkter och valfläsk. Men det stannade dessvärre inte där. Så det stora problemet var väl att skämten gav oönskad PR och fick många att även rikta sin uppmärksamhet på de andra talarna och deras "skämt". Jag vet inte hur man reparerar det på en vecka. Jag tror faktiskt inte att det går. Inte när Trump har en obekväm historia med Puerto Rico...som demokraterna kan trycka extra hårt på nu. Vad fan tänkte de på egentligen? Du som är en riktig nazist kanske kan svara på det?
Citera
2024-10-29, 13:36
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
JD Vance´s intervju med Cnn´s Jake Tapper.
Fullkomlig klasskillnad.

https://www.youtube.com/watch?v=r75uumFxKBo
Tapper gjorde ett föredömligt jobb där. Av exakt den anledningen postade jag intervjun i en mer relevant tråd. Slav.
(FB) JD Vance blir Trumps vice presidentkandidat
Citera
2024-10-29, 13:44
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Tapper gjorde ett föredömligt jobb där. Av exakt den anledningen postade jag intervjun i en mer relevant tråd. Slav.
(FB) JD Vance blir Trumps vice presidentkandidat
Haha, Vance vet exakt hur man desarmerar Jake´s laddade frågor.

Sen frågar Jake bara om saker Trump sagt så innehållet är mer om Trump än Vance.
Citera
2024-10-29, 13:52
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Haha, Vance vet exakt hur man desarmerar Jake´s laddade frågor.

Sen frågar Jake bara om saker Trump sagt så innehållet är mer om Trump än Vance.
Han ser snarare ut som ett förvirrat låg-IQ troll när han inte kan svara på simpla frågor. Tapper skrattar t.o.m. åt Vance när han säger att Mike Pence försökte kontrollera/styra Trump. Yikes.
Citera
2024-10-29, 13:55
Bannlyst
Citat:
Just det specifika skämtet hade man säkert kunnat sopa bort med ursäkter och valfläsk. Men det stannade dessvärre inte där. Så det stora problemet var väl att skämten gav oönskad PR och fick många att även rikta sin uppmärksamhet på de andra talarna och deras "skämt". Jag vet inte hur man reparerar det på en vecka. Jag tror faktiskt inte att det går.
Du har nog rätt.
Sätt en rejäl slant på Kamala!
Citera
2024-10-29, 13:58
Medlem
knashs avatar
Citat:
Han ser snarare ut som ett förvirrat låg-IQ troll när han inte kan svara på simpla frågor. Tapper skrattar t.o.m. åt Vance när han säger att Mike Pence försökte kontrollera/styra Trump. Yikes.
Hehe såklart en mediaslav som du håller på massmediahjälten.
Citera
2024-10-29, 14:06
Medlem
knashs avatar
För lite mer kontext till PC-skämtet. Komiker säger att PC är en skräp ö och inte att folket är det. Vilket är sant, PC har oerhörda problem med skräp som flyter upp på deras stränder. Vilket även puertoricaner skämtar om.

Nu när PC trendar på twitter så kommer givetvis Clinton foundation upp i samband. In och läs på!
Citera
2024-10-29, 14:09
Medlem
Ouelets avatar
Jag tolkar också detta som att förloraren vet att han kommer förlora Pennsylvania. Väldigt förutsägbart faktiskt.
Wow! York County, Pennsylvania, received THOUSANDS of potentially FRAUDULENT Voter Registration Forms and Mail-In Ballot Applications from a third party group. This is on top of Lancaster County being caught with 2600 Fake Ballots and Forms, all written by the same person. Really bad "stuff." WHAT IS GOING ON IN PENNSYLVANIA??? Law Enforcement must do their job, immediately!!! WOW!!!

https://x.com/SundaeDivine/status/1851244053318205479
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in