2024-09-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttangerine
Vet du hur man ska få tag på en handledare/chef för en intervju i inlämningsuppgift 5? Om du har gjort den uppgiften?

Jag gjorde kursen 2016 och gissar att de har ändrat i kursen sedan dess. Jag känner inte igen att göra en intervju i Ledarskap och organisation. Enligt de anteckningar som jag har sparat så hade jag bara gjort 3 uppdrag.
Citera
2024-10-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrillexBillex
Jag gjorde en muntlig examination via zoom så ska du skriva prov så kanske inte min info är så relevant.
Skulle dock säga att uppdragen var betydligt svårare än slutexaminationen för mig. Det var typ bara E-frågor på muntan. Skulle tro att det kan vara en större variation på svårighet på ditt prov så att du får möjlighet att visa på E-A nivå.
Det var mer om kraft, energi och rörelse än ellära och det där. Tror jag fick en fråga om ellära och inget om vare sig kärnfysik eller termofysik.

Jaha då förstår jag! Tror dessvärre att den skriftliga examinationen är svårare :/
Citera
2024-10-03, 15:01
Medlem
Jag har muntlig examination om några dagar i både Religionskunskap 1 och Naturkunskap 1a1. Har någon här gjort den och kan berätta vad det är för frågor dom ställer?
Citera
2024-10-03, 16:43
Medlem
Prövning Hermods Svenska 2

Hej!

Jag ska göra en prövning inom snar framtid hos Hermods i Uppsala avseende kursen Svenska 2. Märkt att skolor skiljer sig ganska mycket i deras prövningar när det gäller Svenska 2 då de lägger tonvikten på olika saker. Har någon som prövat Svenska 2 kunna berätta hur deras prövning är uppdelad? Jag vet redan kursens centrala innehåll men skulle gärna veta hur deras prövning är uppdelad.
Citera
2024-10-04, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunga-bunga-bunga
Någon som läst fysik 1 på Hermods? Tjuvstartar kursen med att gå igenom övningsuppgifterna i slutet av varje kapitel i Heureka. Någon som vet vilka betyg övningsuppgifterna motsvarar? Ansåg att vissa var klart över E-nivå och satsar endast på det.

Hej! Gick du klart kursen? Hade du en skriftlig examination?
Citera
2024-10-07, 10:21
Medlem
Jag kommer behöva studera 5 månader till och skulle verkligen uppskatta ifall ni kunde rekommendera kurser för mig! Finns det några lättare kurser? (Och med lättare kurser menar jag: Inte så mycket att läsa, eller något allt för avancerat, eller kurs som är lätt)

Jag studerar komvux och har gjort flera kurser hittills, dock behöver jag hitta kurser för 450p)

Jag har fått F i matematik och behöver plugga matematik under dessa 5 månader samtidigt som jag studerar in 450p försöka göra provet igen i hopp om ett godkänt.

Dessa kurser har jag tittat på

Naturkunskap 1a1 - 50p
Historia 1a 1 - 50p
Psykologi 1 - 50p
Människans språk - 100p
Film & tv kunskap - 100p
Mental träning - 100p

Som sagt, jag samlar mest ihop poäng så vilken kurs som helst funkar.

Tack för hjälpen!
Citera
2024-10-07, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rres100
Är det någon som vet om man gör det muntliga nationella provet i svenska 3 inför sin webblärare här på hermods under den muntliga examinationen, eller gör man de på plats samtidigt som man utför den skriftliga delen av NP?

Tacksam för svar

Hur gick det? Har fått kallelse för skriftligt (tror jag), vet inte om man kör skriftliga och muntliga samtidigt. Hur går det till?
Citera
2024-10-08, 14:13
Medlem
kollar igen! Är det någon som har/ska skriva den skriftliga examinationen i fysik 1 kursen på hermods? Någon som kan dela med sig av tips inför provet?
Citera
2024-10-14, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meelle
Början av oktober

Hej. Har påbörjat med fysik 2. Kan du var snäll och berätta hur den munliga examinationen gick och vad för frågor som kom? Skulle verkligen uppskatta det
Citera
2024-10-16, 13:15
Medlem
Någon som nyligen gjort svenska 2 muntlig examination och vet vad som kommer dyka upp? Tacksam för snabbt svar, min kompis är oerhört nervös.
Citera
2024-10-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threetuz
Någon som nyligen gjort svenska 2 muntlig examination och vet vad som kommer dyka upp? Tacksam för snabbt svar, min kompis är oerhört nervös.

Update: min vän hade ME i svenska 2 idag och det gick toppen. För er som har i framtiden, detta är vad som togs upp: talet om filmanalys, alla epoker med årtal och verk, samt grammatik med satsdelar, bisats och huvudsats.
Citera
2024-10-29, 12:41
Medlem
Om man får välja mellan Hermods och Arena för Svenska 3 på distans 100% studietakt 5v, finns någon fördel med någon av dessa eller någon man bör undvika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in